Nieuwe chat! Zie dit topic.

Onderzoek zelfstigmatisering

Werkstuk? Interview? Evenement? Hier kun je je vragen en verzoeken kwijt zonder je te registreren (plaatsing na goedkeuring moderatoren).
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: Onderzoek zelfstigmatisering

Bericht door Anon20190122 »

Deze had ik in de jaren 90 zo in kunnen vullen maar de zaken liggen inmiddels veel genuanceerder.
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Onderzoek zelfstigmatisering

Bericht door Anon20210626 »

Sara schreef: 12 mar 2018, 22:10 ik denk dat de strekking van m'n antwoorden belangrijker is dan de precisie van mijn antwoorden.
Dan lijkt het me dat significantie van zo'n onderzoek heel erg naar beneden gaat en dat extreme conclusies gaan komen .
De nuance ontbreekt immers .
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Citizen Erased
Berichten: 405
Lid geworden op: 07 mar 2016, 14:19
Gender: Man

Re: Onderzoek zelfstigmatisering

Bericht door Citizen Erased »

Ingevuld. In de vraagstelling zit wel een soort bias dat transgenders altijd als dusdanig zichtbaar zijn. Daarnaast maakt het voor een correcte interpretatie bij bepaalde antwoorden nogal uit of je ‘passabel’ bent of niet.
Gebruikersavatar
Sara
Berichten: 389
Lid geworden op: 16 okt 2014, 21:11
Gender: Non-binair
Locatie: Zevenaar

Re: Onderzoek zelfstigmatisering

Bericht door Sara »

De nuance ontbreekt omdat het een kwantitatief onderzoek is, dat is het hele idee erachter. Ze hebben dan meer aan 100 'vage' antwoorden van 100 verschillende personen dan 1 genuanceerd antwoord van 1 persoon. Uiteraard kun je je vraagtekens zetten bij de betrouwbaarheid en representativiteit, maar ik denk niet dat je deze onderzoekers daar iets over hoeft te vertellen.
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: Onderzoek zelfstigmatisering

Bericht door Anon20190501 »

Sara schreef: 12 mar 2018, 22:42 De nuance ontbreekt omdat het een kwantitatief onderzoek is, dat is het hele idee erachter. Ze hebben dan meer aan 100 'vage' antwoorden van 100 verschillende personen dan 1 genuanceerd antwoord van 1 persoon. Uiteraard kun je je vraagtekens zetten bij de betrouwbaarheid en representativiteit, maar ik denk niet dat je deze onderzoekers daar iets over hoeft te vertellen.
Mogelijk. Maar zoals de enquête nu is opgesteld krijg ik een rotgevoel bij en word ik deppig (*) van een heleboel vragen en de mogelijke antwoorden. Dat heb ik er niet voor over. Daarom ben ik ermee gestopt.

(*) https://sv.bab.la/lexikon/svensk-engelsk/deppig
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Gebruikersavatar
Sara
Berichten: 389
Lid geworden op: 16 okt 2014, 21:11
Gender: Non-binair
Locatie: Zevenaar

Re: Onderzoek zelfstigmatisering

Bericht door Sara »

Dat is ook prima, je hoeft je richting mij niet te verantwoorden en het heeft ook niet per se iets te maken met de vorm van het onderzoek.
Annet
Berichten: 422
Lid geworden op: 18 apr 2017, 10:04
Gender: Vrouw

Re: Onderzoek zelfstigmatisering

Bericht door Annet »

Ik kan mij hier niet in vinden vervelende vragen
Gebruikersavatar
Jannet V
Berichten: 1311
Lid geworden op: 30 jun 2012, 20:06
Gender: Vrouw

Re: Onderzoek zelfstigmatisering

Bericht door Jannet V »

Er zal goed over na gedacht zijn als ik zie dat Mark Hommes de hoofdonderzoeker is. Aardige man en hij weet waar 'ie het over heeft.
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Onderzoek zelfstigmatisering

Bericht door Emma »

We zullen ze in ieder geval wijzen op het hier gegevem commentaar.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Emma1981
Berichten: 105
Lid geworden op: 09 nov 2016, 23:41
Gender: Trans MtF

Re: Onderzoek zelfstigmatisering

Bericht door Emma1981 »

Ik heb hem net afgerond. Vond zelf deze vraag toch wel een beetje jammer https://i.imgur.com/zFvceD8.png
Formuleer dat dan liever als "Het is veel beter om door andere als cis vrouw gezien te worden dan als transgender vrouw".

Vind sowieso het hele "transgender" als persoonsaanduiding altijd een beetje jammer.

Verder vond ik het stukje over lichamelijke en psychische klachten een beetje onhandig. Sommige van de stellingen zijn waar, puur als bijwerking van HRT en andere zaken die ik ingevuld heb komen voort uit andere issues. Misschien dat het comorbide is maar misschien ook niet, voel iig niet dat een aantal van de stellingen echt met mijn ervaring als een transgender persoon te maken hebben.