Nieuwe chat! Zie dit topic.

Onderzoek zelfstigmatisering

Werkstuk? Interview? Evenement? Hier kun je je vragen en verzoeken kwijt zonder je te registreren (plaatsing na goedkeuring moderatoren).
Gebruikersavatar
Bestuur
Vereniging
Berichten: 25
Lid geworden op: 11 apr 2017, 16:41
Gender: Anders
Locatie: Europa

Onderzoek zelfstigmatisering

Bericht door Bestuur »

Transgenders hebben vaak te maken met discriminatie, vooroordelen en stigma's vanuit de samenleving. Dit kan invloed hebben op het zelfbeeld van transgenders. Wij nodigen u daarom graag uit om mee te doen aan een onderzoek naar zelfstigmatisering. De kennis over (zelf)stigmatisering kan ermee worden vergroot, en uw deelname kan eraan bijdragen om de hulpverlening aan transgenders te verbeteren. Het wordt zeer gewaardeerd als u meedoet.

Het onderzoek wordt uitgevoerd door de vakgroep Klinische Psychologie van de Open Universiteit. Met dit onderzoek willen we meer inzicht krijgen in de mate waarin zelfstigmatisering een rol speelt, welke gevolgen dit kan hebben en op welke manieren ermee wordt omgegaan. Daarnaast zijn we geïnteresseerd in de rol van spiritualiteit en religie, en of dit effectieve manieren zijn om met zelfstigmatisering om te gaan.

Meedoen aan het onderzoek is volledig anoniem en ook vrijwillig. Met uw deelname geeft u toestemming tot het anoniem gebruik van de gegevens. Deze gegevens zijn niet tot u te herleiden. U kunt overigens op elk gewenst moment zonder opgaaf van redenen stoppen met het onderzoek.

Het onderzoek bestaat uit een vragenlijst die u via internet kunt invullen. Dit zal ongeveer 25 minuten van uw tijd in beslag nemen.

Als u vragen heeft over het onderzoek kunt u hiertoe de onderzoeker per email benaderen ([email protected]). Mocht u na het invullen van de vragenlijst behoefte hebben aan gesprek erover, dan kunt u via email contact opnemen met de onderzoeker of met de hoofdonderzoeker van het onderzoek, Dr. Mark Hommes. Als u te zijner tijd een samenvatting van de resultaten wilt ontvangen kunt u dit via email aan de onderzoeker laten weten. Uw emailadres zal na correspondentie worden verwijderd uit ons bestand.

Om de vragenlijst te kunnen invullen dient u op uw tablet, laptop, mobiel etc. de volgende adresregel in te voeren: bit.ly/stigmatisering. Klik daarna op 'enter'. U komt dan direct in het onderzoek.

Wij stellen het erg op prijs als u uw connecties binnen het netwerk van transmensen op dit onderzoek wilt attenderen.

Alvast hartelijk dank voor uw deelname.

Vriendelijke groet,
Drs. Nico de Reus
Onderzoeker
[email protected]

Dr. Mark Hommes
Supervisor
[email protected]

Kenmerk: ndr/mh/ou1
Gebruikersavatar
Alice
Berichten: 1426
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: Onderzoek zelfstigmatisering

Bericht door Alice »

En nu nog een link die geopend kan worden,
"De opgevragen pagina werd niet gevonden."
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
stella
Berichten: 172
Lid geworden op: 17 jul 2017, 09:50
Gender: Vrouw
Locatie: Tilburg

Re: Onderzoek zelfstigmatisering

Bericht door stella »

Alice schreef: 12 mar 2018, 17:42 En nu nog een link die geopend kan worden,
"De opgevragen pagina werd niet gevonden."
http://bit.ly/stigmatisering
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Onderzoek zelfstigmatisering

Bericht door Emma »

Alice schreef: 12 mar 2018, 17:42 En nu nog een link die geopend kan worden,
"De opgevragen pagina werd niet gevonden."
Gecorrigeerd.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: Onderzoek zelfstigmatisering

Bericht door Anon20190122 »

Over stigmatisering gesproken zeg ik ben gestopt met invullen!
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Onderzoek zelfstigmatisering

Bericht door Eva »

Ik denk dat de opstellers van de enquête het zullen waarderen op welk punt of welke punten je dat hebt ervaren, Tanisha. Kun je daarover iets meer helderheid verschaffen?
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: Onderzoek zelfstigmatisering

Bericht door Anon20190122 »

Onderzoek is veel te zwart wit keuzes ook ik werd er niet goed van.
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: Onderzoek zelfstigmatisering

Bericht door Anon20190501 »

Er ontbreken opties als "n.v.t." of "weet niet", evenals "enigszins mee eens" en "enigszins mee oneens". Zoals de enquête nu is opgesteld, is er te weinig nuance mogelijk in de antwoorden. Ben ook gestopt met invullen.
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Gebruikersavatar
Vera
Berichten: 305
Lid geworden op: 08 mei 2015, 11:14
Gender: Vrouw
Locatie: Alkmaar

Re: Onderzoek zelfstigmatisering

Bericht door Vera »

ik heb hem uiteindelijk wel afgemaakt... maar sluit me aan bij de dames hierboven dat we weinig nuance in zit
I'm unstoppable
I'm a Porsche with no brakes
I'm invincible
Yeah, I win every single game
I'm so powerful
I don't need batteries to play
I'm so confident, yeah, I'm unstoppable today
Gebruikersavatar
Sara
Berichten: 389
Lid geworden op: 16 okt 2014, 21:11
Gender: Non-binair
Locatie: Zevenaar

Re: Onderzoek zelfstigmatisering

Bericht door Sara »

Meerkeuze is inderdaad niet altijd even genuanceerd. Ik kwam er overigens wel doorheen, ik denk dat de strekking van m'n antwoorden belangrijker is dan de precisie van mijn antwoorden. Ik snap ook wel dat onderzoekers je soms echt laten kiezen en geen neutrale opties aanbieden.