Discussie maatschappijleer

Werkstuk? Interview? Evenement? Hier kun je je vragen en verzoeken kwijt zonder je te registreren (plaatsing na goedkeuring moderatoren).
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Re: Discussie maatschappijleer

Bericht door Marica »

Jer158 schreef: 03 okt 2018, 18:53 @ woke scholen: Toen ik 15/16 was heb ik bij schooltrip bij de jongens geslapen, lang voordat ik uit de kast was.

Het was een groep van 4 jongens + ik + een mannelijke + een vrouwelijke docent. Ze hadden kamers voor 2 en 5 personen geboekt, en aan mij (prive) de vraag gesteld of ik bij de jongens wilde slapen of bij de vrouwelijke docent. Dat vond ik wel heel tof.

Overigens was die vrouwelijke docent ook iemand waarvan het me niet zou verbazen als die ooit op het forum zou komen, dus het inlevingsvermogen kwam niet helemaal uit de lucht vallen
Heel lang geleden heb ik 6 weken in het ziekenhuis gelegen, waarbij de eerste 4 weken op de meisjes afdeling. Dat was toen nog zo die scheiding. Die meiden vonden dat zo leuk een jongen op hun kamer, ze moesten eens weten. :mrgreen:
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Frank
Berichten: 105
Lid geworden op: 20 okt 2016, 20:12
Gender: Man
Locatie: Dongen

Re: Discussie maatschappijleer

Bericht door Frank »

Om voor te borduren op eerdere posts, ben ik van mening dat er eventueel een standaard derde kleedkamer zou moeten komen (misschien met enkel toegang als je er met een leraar over gesproken hebt) of dat leerlingen vrij in een andere plek moeten mogen omkleden.

Zelf werd ik ook gezien als 'onzeker meisje' en waren kleedkamers in - uit, zo vroeg mogelijk voor de les en zo laat mogelijk na de les. Als een andere kamer als optie gegeven werd, had ik die zeker gepakt, ook al was het een wc, maar daar werd nogal eens over gedaan van 'ieuw, dat is niet hygienisch'.

Vroeger was er ook nog verplicht douchen bij, en dat vind ik helemaal rot; vanuit het punt van 'meisje' omdat veel vrouwen onzeker zijn over hun uiterlijk, en vanuit punt van transgender omdat je dan over het algemeen niet naakt gezien wilt worden als je gezien word als het geslacht dat je bent, en als je dat niet doet, dat je dan nogal eens een stuk onzekerder bent. Ik weet niet of deze nog steeds ergens verplicht worden, maar daar vind ik helemaal van dat er op z'n minst hokjes geplaatst moeten worden met deuren; als je al moet douchen, geef mensen (en zeker onzekere kinderen die voor 't minste of geringste gepest kunnen worden) dan op z'n minst privacy.
Simon
Berichten: 579
Lid geworden op: 04 jan 2018, 19:59
Gender: Genderqueer
Locatie: Twente

Re: Discussie maatschappijleer

Bericht door Simon »

Hee ik wil iedereen heel erg bedanken voor de reacties, ik heb mijn tussentijdse verslag inmiddels ingeleverd, hierna nog drie verslagen en daarna krijg ik pas mijn beoordeling. Jullie horen nog wel van mij wat ik ervan gebakken heb :lol:
Groetjes,

Simon
Damian Brink
Berichten: 67
Lid geworden op: 16 mei 2019, 21:13
Gender: Trans FtM

Re: Discussie maatschappijleer

Bericht door Damian Brink »

Ik mag op school gewoon naar de jongenswc, en ik mag Damian op toetsen etc zetten. Met gym kleed ik me op in een aparte ruimte. Ze gaan er op school wel goed mee om vind ik. Gelukkig hoeven we op school ook niet te douchen na de gym.
Gesloten