Nieuwe chat! Zie dit topic.

Transitie en kleding

Werkstuk? Interview? Evenement? Hier kun je je vragen en verzoeken kwijt zonder je te registreren (plaatsing na goedkeuring moderatoren).
Silkebo
Gast

Transitie en kleding

Bericht door Silkebo »

Hoi! Ik ben Silke, master student bij de UvA (sociologie: gender en seksualiteit). Omdat ik naast student ook grote zus ben van mijn (trans)zusje leek het vanzelfsprekend om van mijn master scriptie een project te maken dat bijdraagt aan positiviteit en begrip voor transjongeren en een podium biedt voor de ervaringen die trans-jongeren in Nederland hebben.
Ik heb ervoor gekozen in mijn onderzoek te focussen op de rol die kleding speelt in transitie; als een middel om je te uiten, maar ook iets dat bijvoorbeeld door anderen wordt geïnterpreteerd of waar een oordeel over wordt gevormd. Wat doet kleding met transitie als je jong bent? Daarom wil ik voor mijn onderzoek graag praten met jonge mensen die zichzelf als transgender identificeren, en het liefst ook met hun ouders. Daarnaast zal ik ook spreken met mensen die werken in de zorg om ook vanuit dit oogpunt te kunnen onderzoeken wat kleding doet met transitie en hoe deze vorm kan/mag krijgen.

Als je dus jong en trans bent en met mij zou willen praten over je ervaringen met transitie: ik kom graag met je in contact! Hoewel ik het woord transitie al een paar keer genoemd heb, is dit onderzoek niet perse gefocust op medische transitie. Ik zou juist ook graag met je praten als je voor een andere weg heb gekozen om je gender te uiten.

In mijn uiteindelijke onderzoek zal alles wat gezegd wordt geanonimiseerd worden, en alles gaat natuurlijk op basis van consent: je kan elk moment bedenken wat wel en niet mag worden genoemd. Mijn scriptie supervisor is Sarah Bracke, ook zij staat klaar voor het beantwoorden van vragen over meedoen aan dit onderzoek.

Om met mij in contact te komen kan je me benaderen via de email: [email protected], of op facebook. Als je een vraag hebt die je liever aan mijn supervisor zou vragen kan je contact opnemen met Sarah Bracke via de email: [email protected]