Online tool voor transgenders

Werkstuk? Interview? Evenement? Hier kun je je vragen en verzoeken kwijt zonder je te registreren (plaatsing na goedkeuring moderatoren).
Tom1
Gast

Online tool voor transgenders

Bericht door Tom1 »

Vanuit onze opleiding Toegepaste psychologie hebben wij de opdracht gekregen een online tool te ontwikkelen (fictief). Wij hopen dat deze online tool jullie zou kunnen helpen en zijn erg benieuwd hoe jullie over ons app denken. Alvast bedankt voor jullie moeite!

Doel: een app waarbij lotgenootschap onder transgenders wordt bevorderd. Met de mogelijkheid om te chatten (delen van emoties en gevoelens door een platform te bieden waarbij een start kan worden gemaakt om contact met lotgenoten aan te gaan), professionele hulp te krijgen (doorverwijzen naar geschikte instanties/ behandelaren), Algemene informatie te verkrijgen over transgenderisme en ervaringen waar dagelijks tegenaan gelopen kan worden aangaande praktische zaken + Psycho-educatie (bijv. in de vorm van reminders, complimenten en berichten ter bewustwording/ na te denken over de eigen gevoelens en gedachten).

Vragen:

Hoe was het voor jou om te vertellen dat je transgender bent?

Wat miste jij? Van je directe omgeving (naasten)?

Wat vond jij juist fijn?

Had jij genoeg informatie? Zo ja, hoe heb je deze verkregen? Zo nee, wat zou een gemakkelijkere manier zijn denk je?

Heb jij behoefte aan lot genootschap? Zo ja, welke verandering zou dat met zich meebrengen? Zo nee, waar heb je wel behoefte aan?

Vind jij een app of een website handig?

Zou jij het fijn vinden als er in jouw tijd (gedurende het proces van het voor het eerst delen van jouw gevoelens/ gedachten) een app bestond? En zou jij deze app dan downloaden?

Wat vind je van het idee om een verwijzing (indien nodig) naar een psycholoog of andere adequate behandelaren/ ervaringsdeskundigen mogelijk te maken?

Wat vind je van het idee dat er ook voorlichting (middels video of tekst) zou worden gegeven over communicatie met naasten? (tips die het gesprek aangaan laagdrempeliger maken)

Wat vind je van een app zoals wij tot nu toe bedacht hebben?

Hoe ziet een ideale online tool er voor u uit? Wat is een must (qua functies)? Wat zou jij handig vinden in zo’n app?

Wat zou jij ons afraden om te doen?
Denk jij dat zo’n app handig/effectief en praktisch bruikbaar is?
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Re: Online tool voor transgenders

Bericht door Marica »

Tom1 schreef: 06 jun 2019, 12:45 Vanuit onze opleiding Toegepaste psychologie hebben wij de opdracht gekregen een online tool te ontwikkelen (fictief). Wij hopen dat deze online tool jullie zou kunnen helpen en zijn erg benieuwd hoe jullie over ons app denken. Alvast bedankt voor jullie moeite!

Doel: een app waarbij lotgenootschap onder transgenders wordt bevorderd. Met de mogelijkheid om te chatten (delen van emoties en gevoelens door een platform te bieden waarbij een start kan worden gemaakt om contact met lotgenoten aan te gaan), professionele hulp te krijgen (doorverwijzen naar geschikte instanties/ behandelaren), Algemene informatie te verkrijgen over transgenderisme en ervaringen waar dagelijks tegenaan gelopen kan worden aangaande praktische zaken + Psycho-educatie (bijv. in de vorm van reminders, complimenten en berichten ter bewustwording/ na te denken over de eigen gevoelens en gedachten).

Vragen:

Hoe was het voor jou om te vertellen dat je transgender bent?
Een bevrijding

Wat miste jij? Van je directe omgeving (naasten)?
Ik verwachte niets, maar werd overladen met begrip.

Wat vond jij juist fijn?
Dat ik juist deze site vond, na een lange zoektocht
Had jij genoeg informatie? Zo ja, hoe heb je deze verkregen? Zo nee, wat zou een gemakkelijkere manier zijn denk je?
Het was moeilijk om het juiste te vinden, maar hoe vind je dan die app? bij de weg de appstore staat er vol mee. en hoe weet je of die betrouwbaar is.
Heb jij behoefte aan lot genootschap? Zo ja, welke verandering zou dat met zich meebrengen? Zo nee, waar heb je wel behoefte aan?
Niet echt, ik wil gewoon mijn leven leiden zonder op te hoeven vallen, of dat ik in de spotlights sta.
Vind jij een app of een website handig?
Ik vond deze site erg handig.
Zou jij het fijn vinden als er in jouw tijd (gedurende het proces van het voor het eerst delen van jouw gevoelens/ gedachten) een app bestond? En zou jij deze app dan downloaden?
Maakt mij niet meer uit, maar misschien vind een ander het je van het.
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Tijgertje
Berichten: 399
Lid geworden op: 29 okt 2018, 18:57
Gender: Anders

Re: Online tool voor transgenders

Bericht door Tijgertje »

Dit forum is ook mobiel bereikbaar. Welke toegevoegde waarde zal deze app moeten gaan bieden dan? Alles wat je aangeeft is hier ook al aanwezig.
Alice
Berichten: 1426
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: Online tool voor transgenders

Bericht door Alice »

Tom1 schreef: 06 jun 2019, 12:45 Vragen:
Hoe was het voor jou om te vertellen dat je transgender bent?
In het beging wel spannend, dat had ook te maken aan wie ik het ging vertellen.
Daarna ging het mij vervelen om iedereen te informeren..
"Listen very carefully, I shall say this only once,"

Wat miste jij? Van je directe omgeving (naasten)?
N.V.T.
Wat vond jij juist fijn?
Dat ik mijn eigen weg hierin gevonden is.

Had jij genoeg informatie?
Nee, het was een zoekplaatje. Gelukkig begon net het internet op te komen en daar heb ik , veel, informatie kunnen vinden.
Zo ja, hoe heb je deze verkregen?
Voornamelijk door het uitwisselen informatie met mensen die ook opzoek waren op info.
Zo nee, wat zou een gemakkelijkere manier zijn denk je?
Ik geloof dat de plaats waar je info kunt vinden het net is, doorverwijzen.

Heb jij behoefte aan lot genootschap?
Vroeger wel.
Zo ja, welke verandering zou dat met zich meebrengen?
Meer info uitwisseling.
Zo nee, waar heb je wel behoefte aan?
N.V.T.

Vind jij een app of een website handig?
Een app zou handig kunnen zijn. Websites zijn handig.

Zou jij het fijn vinden als er in jouw tijd (gedurende het proces van het voor het eerst delen van jouw gevoelens/ gedachten) een app bestond? En zou jij deze app dan downloaden?
In 'mijn' tijd waren er geen smartphone's, tabletten, Win 10, wel Win 3.1, 95.
Maar mogelijk zou ik wel een app hebben gedownload.


Wat vind je van het idee om een verwijzing (indien nodig) naar een psycholoog of andere adequate behandelaren/ ervaringsdeskundigen mogelijk te maken?
Als een transgender verder enige lichamelijke aanpassing wildoen moet hij/zij zich altijd bij een psycholoog/behandelaar aanmelden.
Gesprekken met ervaringsdeskundigen is altijd een goede optie.


Wat vind je van het idee dat er ook voorlichting (middels video of tekst) zou worden gegeven over communicatie met naasten? (tips die het gesprek aangaan laagdrempeliger maken).
Mooi, goed.

Wat vind je van een app zoals wij tot nu toe bedacht hebben?
"een online tool te ontwikkelen (fictief)" Een fictieve app beoordelen is lastig.

Hoe ziet een ideale online tool er voor u uit?
Wat is een must (qua functies)? Wat zou jij handig vinden in zo’n app?
Hier kan veel ingevuld worden, denk aan info;
Omgaan met naasten, medische zaken t.w. lichamelijk, geestelijk, financieel, waar en wie. Legaal, wetten, omgaan met instanties, bij wie en hoe. Praktische zaken die bij het omgaan bij het veranderen van geslacht zoals kleding, werk, woonomgeving, financiële regelingen. En nog een paar dingen die ik nu vergeten ben.


Wat zou jij ons afraden om te doen?
Geld vragen voor je app.
Denk jij dat zo’n app handig/effectief en praktisch bruikbaar is?
Dat kan het zijn als die onderhouden wordt, regelmatig geüpdatet, geen dode links enzo
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Tom1
Gast

Re: Online tool voor transgenders

Bericht door Tom1 »

Tijgertje schreef: 08 jun 2019, 09:16 Dit forum is ook mobiel bereikbaar. Welke toegevoegde waarde zal deze app moeten gaan bieden dan? Alles wat je aangeeft is hier ook al aanwezig.
Bedankt voor je reactie. Ik denk dat middels een app een grotere groep hulp zoekende mensen bereikt kan worden. De huidige/toekomstige generatie zal meer gericht zijn op het downloaden en gebruik maken van apps. Deze app is dus puur om de bereikbaarheid van hulpbehoevende mensen te vergroten. Ik hoop op deze manier een duidelijk antwoord gegeven te hebben op jouw vraag.
Tom1
Gast

Re: Online tool voor transgenders

Bericht door Tom1 »

Alice schreef: 08 jun 2019, 17:09
Tom1 schreef: 06 jun 2019, 12:45 Vragen:
Hoe was het voor jou om te vertellen dat je transgender bent?
In het beging wel spannend, dat had ook te maken aan wie ik het ging vertellen.
Daarna ging het mij vervelen om iedereen te informeren..
"Listen very carefully, I shall say this only once,"

Wat miste jij? Van je directe omgeving (naasten)?
N.V.T.
Wat vond jij juist fijn?
Dat ik mijn eigen weg hierin gevonden is.

Had jij genoeg informatie?
Nee, het was een zoekplaatje. Gelukkig begon net het internet op te komen en daar heb ik , veel, informatie kunnen vinden.
Zo ja, hoe heb je deze verkregen?
Voornamelijk door het uitwisselen informatie met mensen die ook opzoek waren op info.
Zo nee, wat zou een gemakkelijkere manier zijn denk je?
Ik geloof dat de plaats waar je info kunt vinden het net is, doorverwijzen.

Heb jij behoefte aan lot genootschap?
Vroeger wel.
Zo ja, welke verandering zou dat met zich meebrengen?
Meer info uitwisseling.
Zo nee, waar heb je wel behoefte aan?
N.V.T.

Vind jij een app of een website handig?
Een app zou handig kunnen zijn. Websites zijn handig.

Zou jij het fijn vinden als er in jouw tijd (gedurende het proces van het voor het eerst delen van jouw gevoelens/ gedachten) een app bestond? En zou jij deze app dan downloaden?
In 'mijn' tijd waren er geen smartphone's, tabletten, Win 10, wel Win 3.1, 95.
Maar mogelijk zou ik wel een app hebben gedownload.


Wat vind je van het idee om een verwijzing (indien nodig) naar een psycholoog of andere adequate behandelaren/ ervaringsdeskundigen mogelijk te maken?
Als een transgender verder enige lichamelijke aanpassing wildoen moet hij/zij zich altijd bij een psycholoog/behandelaar aanmelden.
Gesprekken met ervaringsdeskundigen is altijd een goede optie.


Wat vind je van het idee dat er ook voorlichting (middels video of tekst) zou worden gegeven over communicatie met naasten? (tips die het gesprek aangaan laagdrempeliger maken).
Mooi, goed.

Wat vind je van een app zoals wij tot nu toe bedacht hebben?
"een online tool te ontwikkelen (fictief)" Een fictieve app beoordelen is lastig.

Hoe ziet een ideale online tool er voor u uit?
Wat is een must (qua functies)? Wat zou jij handig vinden in zo’n app?
Hier kan veel ingevuld worden, denk aan info;
Omgaan met naasten, medische zaken t.w. lichamelijk, geestelijk, financieel, waar en wie. Legaal, wetten, omgaan met instanties, bij wie en hoe. Praktische zaken die bij het omgaan bij het veranderen van geslacht zoals kleding, werk, woonomgeving, financiële regelingen. En nog een paar dingen die ik nu vergeten ben.


Wat zou jij ons afraden om te doen?
Geld vragen voor je app.
Denk jij dat zo’n app handig/effectief en praktisch bruikbaar is?
Dat kan het zijn als die onderhouden wordt, regelmatig geüpdatet, geen dode links enzo
Heel erg bedankt voor jullie reacties :) We zullen de genoemde punten zeker meenemen is onze uiteindelijke app!
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: Online tool voor transgenders

Bericht door Emma »

Maar wat gaat een app toevoegen dan? De meeste van dit soort apps zijn niets meer dan een wrapper om een website heen. Kun je voor dit forum Tapatalk voor gebruiken. In feite is deze hele site een app die je niet eens hoeft te downloaden. Sterker nog, je mobiele browser heeft al de mogelijkheid om deze site als 'app' op het home-scherm van je smartphone of tablet te zetten.
Het blijft toch allemaal dynamische content, die op een of andere manier bijgehouden moet worden. En er komt persoonlijke informatie bij kijken, dus je moet ook de AVG-duiveltjes nog tevreden houden.
Om uit te gaan van een app-downloadende toekomstige generatie vind ik nogal wat. Zijn die tekenen er dan? Een app zal iets moeten bieden dat een (mobiele) website nooit zomaar kan bieden. Iets dat de integratie tussen de functionaliteit van het mobiele apparaat en de site verbetert. Dat is bijvoorbeeld de reden dat Facebook een aantal aparte apps heeft, naast de site.
Wat zouden de unique selling points van zo'n app worden? Ik denk dat je daar dan de focus op moet leggen, niet uitgaan van een vage veronderstelling dat mensen in de toekomst liever hun device volplempen met apps dan een app gebruiken die ze al hebben.

Maar ik zou beginnen met het schrappen van de term 'transgenderisme'. Dat klinkt nogal als een levensbeschouwelijke overtuiging, een diepgewortelde keuze. En als ik de keuze had gehad, was ik hier niet geweest.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gast
Gast

Re: Online tool voor transgenders

Bericht door Gast »

Emma schreef: 10 jun 2019, 10:56 Maar wat gaat een app toevoegen dan? De meeste van dit soort apps zijn niets meer dan een wrapper om een website heen. Kun je voor dit forum Tapatalk voor gebruiken. In feite is deze hele site een app die je niet eens hoeft te downloaden. Sterker nog, je mobiele browser heeft al de mogelijkheid om deze site als 'app' op het home-scherm van je smartphone of tablet te zetten.
Het blijft toch allemaal dynamische content, die op een of andere manier bijgehouden moet worden. En er komt persoonlijke informatie bij kijken, dus je moet ook de AVG-duiveltjes nog tevreden houden.
Om uit te gaan van een app-downloadende toekomstige generatie vind ik nogal wat. Zijn die tekenen er dan? Een app zal iets moeten bieden dat een (mobiele) website nooit zomaar kan bieden. Iets dat de integratie tussen de functionaliteit van het mobiele apparaat en de site verbetert. Dat is bijvoorbeeld de reden dat Facebook een aantal aparte apps heeft, naast de site.
Wat zouden de unique selling points van zo'n app worden? Ik denk dat je daar dan de focus op moet leggen, niet uitgaan van een vage veronderstelling dat mensen in de toekomst liever hun device volplempen met apps dan een app gebruiken die ze al hebben.

Maar ik zou beginnen met het schrappen van de term 'transgenderisme'. Dat klinkt nogal als een levensbeschouwelijke overtuiging, een diepgewortelde keuze. En als ik de keuze had gehad, was ik hier niet geweest.
Bedankt voor je kritische blik. Uit meerdere bronnen blijkt dat het downloaden van apps in sterke maat nog steeds toeneemt. Er van uitgaande dat de smartphone gebruikers op steeds jongere leeftijd hun eerst smartphone krijgen (blijkt uit meerdere bronnen), zal deze toename in het downloaden van apps alleen maar toenemen. Verder kan er door middel van een app op een makkelijkere manier een veel grotere doelgroep bereikt worden. Door bijvoorbeeld samen te werken met bekende transgenders van youtube en instagram. De app is een verbreding van de mogelijkheden die er op dit moment al zijn en dus geen vervanging van.
Maximus1991
Berichten: 96
Lid geworden op: 30 jan 2017, 22:32
Gender: Trans FtM

Re: Online tool voor transgenders

Bericht door Maximus1991 »

Eerder handig als alle andere bestaande tools/apps/programma's transvriendelijk worden en ook gayvriendelijk ipv dat cis en hetero gedoe
:whistle: Intelligence is sexy :whistle: :hbeat: you need 2 sides of a story to make conclusions that makes sense :think:
Marijn
Berichten: 764
Lid geworden op: 29 jun 2017, 13:23
Gender: Vrouw
Locatie: Twente

Re: Online tool voor transgenders

Bericht door Marijn »

Ik zou ook transgender als bijvoeglijk naamwoord gebruiken (transgender personen) ipv als zelfstandig naamwoord (transgenders).
"The reward for conformity is that everyone likes you but yourself." - Rita Mae Brown
Plaats reactie