Verzoek tv programma 'Ik durf het bijna niet te vragen'

Werkstuk? Interview? Evenement? Hier kun je je vragen en verzoeken kwijt zonder je te registreren (plaatsing na goedkeuring moderatoren).
Stefanie (Redacteur)
Gast

Verzoek tv programma 'Ik durf het bijna niet te vragen'

Bericht door Stefanie (Redacteur) »

Beste lezers,

Mijn naam is Stefanie Klerks en ik ben werkzaam als redacteur bij het televisieproductiehuis Concept Street in Hilversum. Op dit moment produceren wij in opdracht van BNN-VARA het tweede seizoen van het tv-programma ‘Ik Durf Het Bijna Niet Te Vragen’.

Het programma is gebaseerd op het Australische format ‘you Can’t Ask That’. Met dit programma willen wij voorgoed afrekenen met vooroordelen en marginalisatie door de groeperingen aan het woord te laten.

Zie hierbij de link naar een van de afleveringen van zowel NL als Australië:

Trailer Australia: https://www.youtube.com/watch?v=w58_e8B7Ebk

Aflevering NL: https://www.npo3.nl/ik-durf-het-bijna-n ... _101391017

Informatie programma:

In het BNN/VARA programma ‘Ik Durf Het Bijna Niet Te Vragen’ krijgt de Nederlandse bevolking de gelegenheid om anoniem vragen te stellen aan onbegrepen of gemarginaliseerde groeperingen. Nederlanders die vanwege hun uiterlijk of levensstijl dagelijks geconfronteerd worden met afkeuring door anderen of respectloos behandeld worden, krijgen nu de kans op de bevolking toe te spreken. In iedere aflevering behandelen wij 1 onderwerp met ongeveer 8 sprekers. De essentie van het programma is relativering en respect.

Wij zijn voor de aflevering over ‘genderdysforie' op zoek naar personen die hier openhartig over willen praten. Op deze manier kan deze persoon voorgoed afrekenen met de vooroordelen, vervelende opmerkingen of starende blikken.
Wij zien graag een mix van:
- Jonge mensen
- Oudere mensen
- Gezin / stel

Ben je geïnteresseerd? Dan mag je altijd (geheel vrijblijvend) een mailtje sturen naar [email protected]

Ik hoor het graag. Fijne dag!


Met vriendelijke groet,
Regards,

Stefanie Klerks
Redacteur
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Verzoek tv programma 'Ik durf het bijna niet te vragen'

Bericht door Anon20210626 »

Dat gebeurd toch al ? als ik kijk wat voor anonieme reacties op sites ik soms krijg.

Het zijn juist 1 op 1 gesprekken , soms bekenden vaak onbekenden maar niet anoniem , die voor beiden prettige ervaringen geven .

Klinkt mij in de oren als een soort publiek volksgericht .

just my 50 cts
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Anon20200101
Berichten: 1108
Lid geworden op: 23 jan 2019, 10:52
Gender: ———

Re: Verzoek tv programma 'Ik durf het bijna niet te vragen'

Bericht door Anon20200101 »

Ik heb vanmiddag een email gestuurd naar Stefanie. Ben benieuwd wat er uit komt.
Alice
Berichten: 1426
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: Verzoek tv programma 'Ik durf het bijna niet te vragen'

Bericht door Alice »

Renée schreef: 02 jul 2019, 19:28 Dat gebeurd toch al ? als ik kijk wat voor anonieme reacties op sites ik soms krijg.

Het zijn juist 1 op 1 gesprekken , soms bekenden vaak onbekenden maar niet anoniem , die voor beiden prettige ervaringen geven .

Klinkt mij in de oren als een soort publiek volksgericht .

just my 50 cts
Die 50 cent kon je besparen door deze niet toedoende reactie te plaatsen
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Hielke
Berichten: 545
Lid geworden op: 10 mar 2019, 17:47
Gender: Genderqueer
Locatie: Gelderland

Re: Verzoek tv programma 'Ik durf het bijna niet te vragen'

Bericht door Hielke »

Ik heb (veel van) het vorige seizoen gezien. Ik vond het inderdaad heel respectvol gemaakt. En leerzaam en vaak ook grappig, op een goede manier (zelfs bij heel zware onderwerpen).

Ik wil zelf echter niet op tv ... voor wat dan ook ... :oops:
Sep 2019 Start Testosteron
Juni 2020 Mastectomie
Juni 2022 Colpectomie, Hysterectomie, Ovariectomie
Maximus1991
Berichten: 96
Lid geworden op: 30 jan 2017, 22:32
Gender: Trans FtM

Re: Verzoek tv programma 'Ik durf het bijna niet te vragen'

Bericht door Maximus1991 »

Hielke schreef: 02 jul 2019, 20:08 Ik heb (veel van) het vorige seizoen gezien. Ik vond het inderdaad heel respectvol gemaakt. En leerzaam en vaak ook grappig, op een goede manier (zelfs bij heel zware onderwerpen).

Ik wil zelf echter niet op tv ... voor wat dan ook ... :oops:
Yup same
:whistle: Intelligence is sexy :whistle: :hbeat: you need 2 sides of a story to make conclusions that makes sense :think:
Anon20200101
Berichten: 1108
Lid geworden op: 23 jan 2019, 10:52
Gender: ———

Re: Verzoek tv programma 'Ik durf het bijna niet te vragen'

Bericht door Anon20200101 »

Heeft iemand anders ook een email aan Stefanie geschreven? Ik meteen diezelfde dag, maar tot op heden nog geen ontvangstbevestiging of andere reactie.
Vethrvolnir
Berichten: 2347
Lid geworden op: 27 mei 2019, 20:07
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: Verzoek tv programma 'Ik durf het bijna niet te vragen'

Bericht door Vethrvolnir »

nee. ik wil ook niet op tv
:shock:
Anon20200101
Berichten: 1108
Lid geworden op: 23 jan 2019, 10:52
Gender: ———

Re: Verzoek tv programma 'Ik durf het bijna niet te vragen'

Bericht door Anon20200101 »

Ik heb er geen probleem mee op TV te komen.
Als ik daarmee de zichtbaarheid en acceptatie voor andere trans mensen kan vergroten, zoals ik in de sport al een paar jaar doe, dan doe ik dat graag.
Ik kan "mijzelf" heel goed los zien van "dat poppetje op tv".
Hett scheelt dat ik ook al een paar keer interviews op radio of in magazines heb gedaan.
Tijgertje
Berichten: 399
Lid geworden op: 29 okt 2018, 18:57
Gender: Anders

Re: Verzoek tv programma 'Ik durf het bijna niet te vragen'

Bericht door Tijgertje »

Heeft iemand anders ook een email aan Stefanie geschreven? Ik meteen diezelfde dag, maar tot op heden nog geen ontvangstbevestiging of andere reactie
Jawel ik heb ook geschreven en kreeg direct antwoord. Heb een opdracht van haar gekregen, die ik gisteren naar haar heb gemaild. Denk dat ze niet werkt op woensdag, want vandaag heeft ze nog niet gereageerd. Misschien moet je even een fotootje bijvoegen, dan zien ze wat voorn vlees ze in de kuip hebben.
Gesloten