Songtekst

Werkstuk? Interview? Evenement? Hier kun je je vragen en verzoeken kwijt zonder je te registreren (plaatsing na goedkeuring moderatoren).
Hal
Berichten: 495
Lid geworden op: 15 jul 2019, 18:53
Gender: Trans FtM

Re: Songtekst

Bericht door Hal »

Zeker herkenbaar voor me.

Ik heb wel eens flink ruzie gehad met mijn ouders toen ik m'n eerste flatje kocht. Want ik wilde geen spiegels in dat huisje. En daar konden ze met hun verstand niet bij. Uiteindelijk hebben ze gewonnen, en hing er in mijn badkamer een spiegel. Gewoon niet inkijken en gelijk gaan douchen, dan was ie beslagen. Ging best aardig.

Wat dat betreft word ik ook een echte luddiet met al die mobiele telefoons en selfies enzo. Sta ik gewoon ergens m'n ding te doen en dan vind er iemand dat er iets op social media gezet dient te worden en dan moet ik fluks wegduiken achter een bank, of zo.
7-19: wl Stepwork
6-20: wl TLHC
10-20: 1e consult TLHC
11-20: T-Day
12-20: wl T-cendent
10-21: mastectomie
01-22: intake T-cendent
6-22: groen licht
Hielke
Berichten: 545
Lid geworden op: 10 mar 2019, 17:47
Gender: Genderqueer
Locatie: Gelderland

Re: Songtekst

Bericht door Hielke »

Hal schreef: 16 okt 2019, 21:03 Wat dat betreft word ik ook een echte luddiet met al die mobiele telefoons en selfies enzo. Sta ik gewoon ergens m'n ding te doen en dan vind er iemand dat er iets op social media gezet dient te worden en dan moet ik fluks wegduiken achter een bank, of zo.
"Luddiet", " Fluks"...mijn taalhart maakt een sprongetje! :D
Sep 2019 Start Testosteron
Juni 2020 Mastectomie
Juni 2022 Colpectomie, Hysterectomie, Ovariectomie
Matijs
Berichten: 842
Lid geworden op: 05 aug 2018, 17:16
Gender: Trans FtM
Locatie: België (Limburg)

Re: Songtekst

Bericht door Matijs »

Hmm, bij mij klopt het ongeveer.

Toen ik nog als vrouw door het leven ging en zo gezien wilde worden, deed ik wel mijn best om er oké (als vrouw) uit te zien door geregeld in de spiegel te kijken.

Nu verschilt het per moment/dag; de ene keer ben ik blij dat ik (bijna) mezelf in de spiegel zie, de andere keer zie ik alleen maar vrouwelijke kenmerken wat mij verdrietig maakt.

Als het gaat om het (naakte) lichaam, dan heb ik wel altijd de spiegels vermeden. Dat klopt gewoon echt niet in mijn hoofd.

Leuk dat er een Kinderen voor Kinderen-lied erover geschreven wordt trouwens!
###
Hrafn
Berichten: 1158
Lid geworden op: 18 jul 2017, 17:10
Gender: Non-binair
Locatie: Twente

Re: Songtekst

Bericht door Hrafn »

Hielke schreef: 17 okt 2019, 14:31
Hal schreef: 16 okt 2019, 21:03 Wat dat betreft word ik ook een echte luddiet met al die mobiele telefoons en selfies enzo. Sta ik gewoon ergens m'n ding te doen en dan vind er iemand dat er iets op social media gezet dient te worden en dan moet ik fluks wegduiken achter een bank, of zo.
"Luddiet", " Fluks"...mijn taalhart maakt een sprongetje! :D
Dat van mij ook! :D
Caelan
Berichten: 137
Lid geworden op: 08 okt 2019, 13:48
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: Hij/hem
Locatie: Limburg

Re: Songtekst

Bericht door Caelan »

Het is niet zo dat ik alles helemaal vermijd, want natuurlijk kijk ik in sommige gevallen wel naar mezelf als ik vind dat ik wat beter lijk op wat ik in mijn hoofd heb, maar op sommige momenten is het zeker zo dat ik dat allemaal liever vermijd!
"There will be haters, there will be doubters, there will be non-believers, and then there is you, proving them wrong."
Plaats reactie