Nieuwe chat! Zie dit topic.

Onderzoek: 'de verwachtingen van trans vrouwen omtrent de behandeling bij de huidtherapeut'

Werkstuk? Interview? Evenement? Hier kun je je vragen en verzoeken kwijt zonder je te registreren (plaatsing na goedkeuring moderatoren).
Liza
Gast

Onderzoek: 'de verwachtingen van trans vrouwen omtrent de behandeling bij de huidtherapeut'

Bericht door Liza »

Hi allemaal!

Mijn naam is Liza en ik ben laatstejaars student huidtherapie aan de Hogeschool Utrecht. Voor mijn afstudeerscriptie heb ik (met hulp van 3 prachtige trans vrouwen) een enquête opgezet over de transgenderzorg in de huidtherapeutische praktijk. Hiernaast ben ik bezig met publicaties in een medisch vakblad om de huidtherapeutische transgenderzorg onder de aandacht te brengen. Ik denk dat er nog veel winst te behalen valt ten aanzien van de kwaliteit van de geboden zorg (door de huidtherapeut) aan trans vrouwen. Helaas wordt er in de huidtherapie nog vrij weinig aandacht besteed aan dit onderwerp, waardoor te weinig bekend is over hoe een huidtherapeut een trans vrouw het beste kan helpen. Hier wil ik me graag voor inzetten!

Met mijn enquête hoop ik de verwachtingen van trans vrouwen ten aanzien van de licht-/laserbehandelingen en/of elektrische epilatie in kaart te brengen. Met deze inzichten wil ik graag een begin leggen voor een betere aansluiting met de behoeften/wensen van een trans vrouw, dit verdient ze namelijk. De resultaten van mijn afstudeeronderzoek worden gedeeld met de Nederlandse Vereniging van Huidtherapeuten, voor kwaliteit en beleid. Ben jij een trans vrouw vanaf 16 jaar en heb jij ervaring met permanente ontharingsbehandelingen bij de huidtherapeut? Wil je graag helpen in mijn bovenstaande visie en meedoen aan dit onderzoek? De enquête is te vinden via deze link (invullen kost ongeveer 15 minuten): https://forms.gle/GH84xXwLce66jcXp9

Dankbare groet,

Liza
Gebruikersavatar
MichelleB
Berichten: 768
Lid geworden op: 13 sep 2016, 17:43
Gender: Vrouw