Nieuwe chat! Zie dit topic.

Nieuw seizoen Hij is een Zij

Werkstuk? Interview? Evenement? Hier kun je je vragen en verzoeken kwijt zonder je te registreren (plaatsing na goedkeuring moderatoren).
Gebruikersavatar
AnneCeleste
Berichten: 336
Lid geworden op: 16 okt 2017, 12:50
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Utrecht

Nieuw seizoen Hij is een Zij

Bericht door AnneCeleste »

Hoi hoi,

De meeste mensen zullen het programma wel kennen, en voor wie het niet kent: in dit programma worden transgender mensen een tijdje gevolgd (door Jan Kooijman) om te laten zien aan de rest van Nederland dat we ook best ok zijn. Ofzoiets.
De naam is nog steeds stom, en het hele concept is natuurlijk nog steeds een beetje sensationeel, maar ik kan wel zeggen dat ze heel respectvol met je om gaan, en ze zenden niks uit zonder je toestemming.
Anyway, er is net aangekondigd dat er een nieuw seizoen gaat komen en ze zoeken nieuwe mensen om te filmen. Zie het plaatje.

Afbeelding

Ik heb zelf niks met de productie van het nieuwe seizoen te maken, maar ik heb er in het verleden wel wat aan gehad, en heb ook in het vorige seizoen meegedaan. Als iemand wil weten hoe het was om mee te doen, dan kan je dat natuurlijk vragen 😅
Gebruikersavatar
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge

Re: Nieuw seizoen Hij is een Zij

Bericht door Marica »

Hoewel ik het een erg leuk programma vind, heb ik niet de behoefte om er zelf in te zien te zijn. Best raar eigenlijk dat ik wel zo in een jurk over straat ga/ging, maar niet voor tv kijkend NL.

Ik leef mijn leven liever zonder schijnwerpers.
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Gebruikersavatar
sammy
Berichten: 144
Lid geworden op: 29 okt 2020, 13:48
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: hij/die

Re: Nieuw seizoen Hij is een Zij

Bericht door sammy »

Wat ik me af vroeg, voor hoe lang volgen ze je dan eigenlijk?
~~~~~~~~~~~
Sammy hij/die
Gebruikersavatar
AnneCeleste
Berichten: 336
Lid geworden op: 16 okt 2017, 12:50
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Utrecht

Re: Nieuw seizoen Hij is een Zij

Bericht door AnneCeleste »

sammy schreef: 14 jun 2021, 11:05 Wat ik me af vroeg, voor hoe lang volgen ze je dan eigenlijk?
Voor mij was het acht maanden, met in totaal zeven opnamedagen. De rest van de tijd ben je lekker zelf aan het vloggen.
Maar iemand als Maria werd echt jaren gevolgd, omdat zij ook aan meerdere seizoenen mee deed.
Gebruikersavatar
Vethrvolnir
Berichten: 2347
Lid geworden op: 27 mei 2019, 20:07
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: Nieuw seizoen Hij is een Zij

Bericht door Vethrvolnir »

:think: Ik zie de meerwaarde wel. Maar ik ben ook beducht voor impact op mijn traject en op dat van anderen en op mijn naasten en mijn baan. En om als aandachtszoeker gezien te worden en om een soort 'circusact ' te worden.

Ik zou iedereen om toestemming moeten vragen.

zijn er niet ondertussen veeĺ alternatieven voor dit programma
:shock:
Gebruikersavatar
Simão
Berichten: 865
Lid geworden op: 07 aug 2013, 09:26
Gender: Transgender
Locatie: Alentejo, Portugal

Re: Nieuw seizoen Hij is een Zij

Bericht door Simão »

Marica schreef: 13 jun 2021, 11:04 Hoewel ik het een erg leuk programma vind, heb ik niet de behoefte om er zelf in te zien te zijn. Best raar eigenlijk dat ik wel zo in een jurk over straat ga/ging, maar niet voor tv kijkend NL.

Ik leef mijn leven liever zonder schijnwerpers.
Het is echt niche publiek dat er naar kijkt, de meesten trans of questioning.Ik heb op een forum (geen lgbt forum) eens gevraagd wie het kende en het was een openbaring hoe weinig kijken en welk soort publiek. En ook alleen maar positieve reacties.

Maar ik begrijp dat het evengoed een flinke drempel is.
"We vinden steun bij de mensen die het met ons eens zijn, en groei bij de mensen die het met ons oneens zijn" Frank A.Clark
Gebruikersavatar
Nikkie
Berichten: 90
Lid geworden op: 20 apr 2021, 15:47
Gender: Trans MtF

Re: Nieuw seizoen Hij is een Zij

Bericht door Nikkie »

Ik voel mij bijna schuldig dat ik nog echt nooit een aflevering gezien heb 😳. Zodra de vakantie begint zal ik dit eens gaan binchwatchen. Er zullen vast wel genoeg seizoenen zijn om in te halen.
Zelfs de meest ingewikkelde puzzel bestaat uit stukjes
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Nieuw seizoen Hij is een Zij

Bericht door Irene_de_Vreede »

Ik heb het ook nog nooit gezien hoor, dus daar hoef je je niet schuldig over te voelen :)
Irene
Gebruikersavatar
Nikkie
Berichten: 90
Lid geworden op: 20 apr 2021, 15:47
Gender: Trans MtF

Re: Nieuw seizoen Hij is een Zij

Bericht door Nikkie »

haha gelukkig ik was al bang niet aan de "norm" te voldoen :lol:

Anyway...
@AnneCeleste, zit er ook nog een vergoeding aan verbonden of is het allemaal vrijwillig?
Ik heb trouwens net een Youtube filmpje gezien waar je met Jan aan tafel zit en praat over FFS. Schakelen ze over naar de chirurg die met een hamer staat te slaan, speelt direct mijn artsen fobie op :| :shock:
Zelfs de meest ingewikkelde puzzel bestaat uit stukjes
Gebruikersavatar
AnneCeleste
Berichten: 336
Lid geworden op: 16 okt 2017, 12:50
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Utrecht

Re: Nieuw seizoen Hij is een Zij

Bericht door AnneCeleste »

Nikkie schreef: 17 jun 2021, 11:57 Anyway...
@AnneCeleste, zit er ook nog een vergoeding aan verbonden of is het allemaal vrijwillig?
Ik heb trouwens net een Youtube filmpje gezien waar je met Jan aan tafel zit en praat over FFS. Schakelen ze over naar de chirurg die met een hamer staat te slaan, speelt direct mijn artsen fobie op :| :shock:
Nee, er is geen vergoeding. Op reiskosten na natuurlijk.

De beelden waren eerst nog intenser, maar we hebben gevraagd om de stukjes waar je echt mijn schedel kan zien eruit te knippen 😅

En over hoeveel mensen het zien: de kijkcijfers gaven iets van 300-500k aan, dus niet super veel maar ook niet niemand. En zeker niet alleen de trans community.