Minoxidil

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Minoxidil

Bericht door Jer158 »

Precies! Minoxidil stimuleert bestaande/potentiële haargroei maar kan geen haar magisch laten verschijnen. Dat is precies hoe het werkt.

Daarom moet je minoxidil blijven gebruiken bij mannelijke kaalheid. Die haren hebben hun beste tijd gehad, en minoxidil zal wel een beetje helpen maar sterke, gezonde haren zullen het niet worden. Als je stopt, valt het (toch al dunne) haar uit.

Bij gebruik op het gezicht bij trans mannen aan de testo is het anders, aangezien die haren nog steeds (veel, vaak heel veel) groeipotentie hebben. Die haren zouden na X maanden of X jaren testo vanzelf mooie, stugge haren worden. Minoxidil versnelt dat proces alleen een beetje. (Voor de zekerheid kun je ervoor kiezen om minoxidil te gebruiken totdat de haren helemaal volwassen zijn, maar ik heb nog nooit een trans man aan de testo gehoord bij wij de baard uitviel bij het stoppen van minoxidil.)
Nick schreef: 24 sep 2017, 15:05Wat je niet hebt, kan men niet stimuleren en zal je niet krijgen. Ook niet met minoxidil, testo of wat dan ook. Het kan eventueel hooguit, de zichtbare, aanwezige mogelijke groei versnellen.
Het gaat om potentie, niet om wat zichtbaar is. Of blijft een baby ook altijd kaal in jouw wereld? Met testo is die potentie in principe aanwezig
Hung her from the branches of a mango tree
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Minoxidil

Bericht door Jer158 »

Nick schreef: 24 sep 2017, 15:05En waarom een placebo, als testo onvoldoende is ?
Een controlegroep (met placebo) is hoe wetenschappelijk onderzoek gedaan wordt naar de werking van geneesmiddelen. Als je iedereen daadwerkelijk het geneesmiddel geeft, kunt je nooit weten of ze niet ook vooruitgang hadden geboekt zonder het middel. Daarom moet je de resultaten kunnen vergelijken met een groep die (onder gelijke omstandigheden) het middel niet heeft gekregen. Zie hier voor uitleg.
En als Minoxidil, echt zo goed was ( Sinds 1986 al op de markt), dan was kaalheid onder alle mannen en trans-mannen allang onzin ( Uit de wereld). Minoxidil, was eerder een medicijn tegen hoge bloeddruk en hersteld de haargroei totaal niet. Met daarboven indien men stopt met Minoxidil, terug naar af ?
De werking van minoxidil voor mannelijke kaalheid is aangetoond door talloze wetenschappelijke onderzoeken. Dit betekent dat het de haargroei aantoonbaar bevordert. Dat wil niet zeggen dat het iedere biljartbal een haardos van afro-kaliber geeft.

Nick, het spuien van je eigen aantoonbaar foute "mening" en het daarover doordrammen begint me behoorlijk de keel uit te hangen. Je helpt hiermee topics om zeep die zeer informatief kunnen zijn voor andere gebruikers. Als je iets niet weet of begrijpt, leg ik (of iemand anders) het je graag uit, maar het is niet oké om continu misinformatie te verspreiden. Zou je in het vervolg eens willen nagaan voor je post of wat je wil schrijven wel iets bijdraagt aan het topic en zo niet een alternatieve uitlaatklep zoeken? Bij voorbaat dank.
Hung her from the branches of a mango tree
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Minoxidil

Bericht door Eva »

Jer158 schreef: 24 sep 2017, 15:46 Nick, het spuien van je eigen aantoonbaar foute "mening" en het daarover doordrammen begint me behoorlijk de keel uit te hangen. Je helpt hiermee topics om zeep die zeer informatief kunnen zijn voor andere gebruikers. Als je iets niet weet of begrijpt, leg ik (of iemand anders) het je graag uit, maar het is niet oké om continu misinformatie te verspreiden. Zou je in het vervolg eens willen nagaan voor je post of wat je wil schrijven wel iets bijdraagt aan het topic en zo niet een alternatieve uitlaatklep zoeken? Bij voorbaat dank.
@Nick: Ik sluit me bij deze suggestie aan. Ik denk niet dat je aan dit draadje meer moet bijdragen.

Eva
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Minoxidil

Bericht door Anon20180311 »

Eva schreef: 24 sep 2017, 22:03
Jer158 schreef: 24 sep 2017, 15:46 Nick, het spuien van je eigen aantoonbaar foute "mening" en het daarover doordrammen begint me behoorlijk de keel uit te hangen. Je helpt hiermee topics om zeep die zeer informatief kunnen zijn voor andere gebruikers. Als je iets niet weet of begrijpt, leg ik (of iemand anders) het je graag uit, maar het is niet oké om continu misinformatie te verspreiden. Zou je in het vervolg eens willen nagaan voor je post of wat je wil schrijven wel iets bijdraagt aan het topic en zo niet een alternatieve uitlaatklep zoeken? Bij voorbaat dank.
@Nick: Ik sluit me bij deze suggestie aan. Ik denk niet dat je aan dit draadje meer moet bijdragen.

Eva
Hoi Jer,

Oké, mss maar ik wilde er eveneens op wijzen : Dat ik persoonlijk langdurig experimenteren met "onnodige" medicatie, voor je nog zo gewenste zware operatieve ingrepen, als trans-man !. Risico vol vind en kunnen zijn ( Gelet op de mogelijke gekende en ongekende gevolgen ( Impact) B.v. van o.a. vetverbranders, enz,... Bij bepaalde zware operatieve ingrepen ). :think:

Als u mijn bijdrage ziet als één af andere uitlaatklep of foute info ( Sorry).

Grtz Nick ( Maar goed, zal doen wat Eva vraagt ).
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Minoxidil

Bericht door Jer158 »

Nick schreef: 26 sep 2017, 10:17Oké, mss maar ik wilde er eveneens op wijzen : Dat ik persoonlijk langdurig experimenteren met "onnodige" medicatie, voor je nog zo gewenste zware operatieve ingrepen, als trans-man !. Risico vol vind en kunnen zijn ( Gelet op de mogelijke gekende en ongekende gevolgen ( Impact) B.v. van o.a. vetverbranders, enz,... Bij bepaalde zware operatieve ingrepen ). :think:

Als u mijn bijdrage ziet als één af andere uitlaatklep of foute info ( Sorry).

Grtz Nick ( Maar goed, zal doen wat Eva vraagt ).
De wereld vergaat niet als je niet het laatste woord hebt, Nick.

Als oprecht geïnteresseerde mensen een serieuze vraag stellen, zal ik er zeker serieus op in gaan. Niet als mensen alleen maar hun ongenoegen lopen te spuien met foutieve informatie over iets waar ze duidelijk noch de kennis over hebben noch de interesse om over te leren.
Hung her from the branches of a mango tree
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Minoxidil

Bericht door Nate_0 »

Daarnaast is minoxidil, zoals je zelf al aan gaf, al enige tijd op de markt. Eventuele bijwerkingen op de lange termijn zouden inmiddels bekend moeten zijn, zeker wanneer ze behoorlijk heftig zijn. Het is bovendien ook niet zo dat een kalende man dit middel "per se" nodig heeft, en zeker niet meer dan wij. Het gaat immers om zelfvertrouwen kweken.

Ik had nog wel even een serieuze vraag ook, trouwens. Heeft het überhaupt nut om met de minoxidil te beginnen voordat je haar zich iets begint te ontwikkelen?
meerdere zakken met zaagsel
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Minoxidil

Bericht door Jer158 »

Nate_0 schreef: 26 sep 2017, 12:44Ik had nog wel even een serieuze vraag ook, trouwens. Heeft het überhaupt nut om met de minoxidil te beginnen voordat je haar zich iets begint te ontwikkelen?
Dat is een goede vraag, net als de vraag of het zin heeft om minoxidil te gebruiken als je nog niet aan de testo zit.

Minoxidil versnelt de natuurlijke haargroei maar maakt babydons geen volwassen haren. Het "volwassen worden" van de haren van babydons naar dikke, stugge baardharen is een rijpingsproces dat plaatsvindt onder invloed van hormonen (grotendeels DHT uit testosteron). Daarom zal het pre-testo (na de eerste puberteit) meestal alleen voor meer dons zorgen maar niet voor echte baardgroei.
Het verschil is echter dat als je al wél aan de testo zit je donsharen onder invloed van de testo normaal gesproken na enige tijd vanzelf volwassen zullen worden, terwijl pre-testo je haren dons zouden blijven. Aangezien minoxidil de haargroei versnelt is de kans groot dat je dons eerder volwassen zal worden met minoxidil dan zonder, ook als je dons nu nog geen aanstalten maakt om volwassen te worden.
Hung her from the branches of a mango tree
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Minoxidil

Bericht door Jer158 »

Inmiddels 5 maanden testo en 4 maanden minoxidil minimale dosering. De baard gaat zeer goed! Het is bijna helemaal verbonden tussen bakkebaarden en sik.

Foto's!
Hung her from the branches of a mango tree
DiegoLucas
Berichten: 28
Lid geworden op: 23 mei 2013, 02:02
Gender: Trans FtM
Locatie: --

Re: Minoxidil

Bericht door DiegoLucas »

Mocht je ook bezig zijn met de minoxidil, is 't dan ook handig om tussentijds af en toe te scheren of gewoon laten groeien (en danmet 't scheren bedoel ik dat alles tegelijkertijd en even lang groeit)

Voor de rest ziet die er van jou tof uit!
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Minoxidil

Bericht door Jer158 »

DiegoLucas schreef: 23 okt 2017, 01:01 Mocht je ook bezig zijn met de minoxidil, is 't dan ook handig om tussentijds af en toe te scheren of gewoon laten groeien (en danmet 't scheren bedoel ik dat alles tegelijkertijd en even lang groeit)

Voor de rest ziet die er van jou tof uit!
Wat je wil. Scheren kan het idee geven dat je baard dikker is doordat je de punten afscheert (een stoppellook) maar laat het haar niet sneller groeien. Tegelijk zal het in het begin mogelijk heel lang duren voordat iets teruggroeit. Om die reden kies ik vaak voor trimmen ipv helemaal afscheren. Ik heb mijn (dirt stache) snor afgeschoren ruim een maand geleden of misschien wel langer en die begint nu pas een beetje terug te komen. :lol:
Hung her from the branches of a mango tree
Plaats reactie