vrouwelijkheid bij voor transitie en met testosteron

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: vrouwelijkheid bij voor transitie en met testosteron

Bericht door Benjamin »

Benjamin schreef: 20 mei 2018, 19:34. Ik ben nu aan het experimenteren met beha's; voel me niet prettig bij typische meisje-meisje-lingerie, en zoek een alternatief waarin ik me prettig kan voelen en bewegen. Ik hou van mijn tieten maar wil ze verpakken op een manier die past bij hoe ik ben. Kortom ik zoek een beha die een man niet misstaat.
Off-topic, maar deze:

https://www.hema.nl/winkel/dames/linger ... (21836001)

:hbeat:

De boys vallen hierin een stuk minder op en ik 'merk' ze veel minder. Kan vrijer bewegen en voel me wat meer androgyn. Waarom ik in godsnaam al die jaren ontzagwekkende push-up-constructies heb gedragen, snap ik niet. Überhaupt schijnen beha's niet nodig en mogelijk zelfs schadelijk te zijn. Misschien ga ik ooit nog wel behaloos, maar daar ben ik misschien te uitgezakt voor.
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Simon
Berichten: 579
Lid geworden op: 04 jan 2018, 19:59
Gender: Genderqueer
Locatie: Twente

Re: vrouwelijkheid bij voor transitie en met testosteron

Bericht door Simon »

Benjamin schreef: 24 mei 2018, 16:03 Off-topic, maar deze:

https://www.hema.nl/winkel/dames/linger ... (21836001)

:hbeat:

De boys vallen hierin een stuk minder op en ik 'merk' ze veel minder. Kan vrijer bewegen en voel me wat meer androgyn. Waarom ik in godsnaam al die jaren ontzagwekkende push-up-constructies heb gedragen, snap ik niet. Überhaupt schijnen beha's niet nodig en mogelijk zelfs schadelijk te zijn. Misschien ga ik ooit nog wel behaloos, maar daar ben ik misschien te uitgezakt voor.
Die heb ik ook, haha. Hele fijne bh. Ik heb het sowieso meer op non-padded bh's, in eerste instantie omdat je borsten niet zo dramatisch omhoog gedrukt worden, maar bij nader inzien ook omdat ik het niet fijn vind dat mijn borsten benadrukt worden door een enorme laag padding.
Groetjes,

Simon
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: vrouwelijkheid bij voor transitie en met testosteron

Bericht door Nate_0 »

Guys, mag het weer on topic? :) (iets met dysforie)
meerdere zakken met zaagsel
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: vrouwelijkheid bij voor transitie en met testosteron

Bericht door Anon20190122 »

Volgens mij zijn ze wel op topic.
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: vrouwelijkheid bij voor transitie en met testosteron

Bericht door Nate_0 »

Als het om vrouwelijkheid vóór transitie/met testosteron gaat, lijkt het me dat dit wellicht niet de beste plaats is om BHs te gaan vergelijken of praten over hoe je van je borsten houdt. Ik zeg niet dat daar op het forum geen plaats voor is, maar in een topic waar de vraag is "ervoer jij vrouwelijkheid vóórdat je aan de testosteron begon en is er iets veranderd nu je testosteron gebruikt" denk ik dat de focus wellicht een beetje (te ver) verschoven is. Zeker als je het hebt over borsten, en of je wel/niet van het hebben van borsten houdt, terwijl ik aanneem dat een groot deel van de mannen in dit topic flinke dysforie omtrent hun top half hebben.

Ik wel, in ieder geval.
meerdere zakken met zaagsel
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: vrouwelijkheid bij voor transitie en met testosteron

Bericht door Anon20190122 »

Ik geloof dat hier nu juist dat stukje vrouwelijkheid wordt besproken.
Simon
Berichten: 579
Lid geworden op: 04 jan 2018, 19:59
Gender: Genderqueer
Locatie: Twente

Re: vrouwelijkheid bij voor transitie en met testosteron

Bericht door Simon »

tanisha schreef: 24 mei 2018, 20:29 Ik geloof dat hier nu juist dat stukje vrouwelijkheid wordt besproken.
Daar doelde ik wel op, inderdaad. Sorry als dat door mijn verwoording anders overkwam.
Groetjes,

Simon
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: vrouwelijkheid bij voor transitie en met testosteron

Bericht door Emma »

Aangezien dit een medisch FtM onderwerp is, lijkt me dat we dat zo houden. BH’s horen hier dus niet heel erg thuis, tenzij het over alternatieven voor binders gaat.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Plaats reactie