Over veranderingen bij testosteron-gebruik

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
Anon20190508
Berichten: 1249
Lid geworden op: 15 jul 2018, 20:35
Gender: Trans FtM

Over veranderingen bij testosteron-gebruik

Bericht door Anon20190508 »

En dan voor mij persoonlijk voornamelijk iets specifieks.
Ik ben namelijk zo 'lucky' dat ik met een voorgevel van jewelste ben opgezadeld (80G, ja ja, heel fijn) en aangezien ik niet lijdt aan overgewicht en 4-5 keer per week train (fitness/krachttraining bij personal trainer), ook de borstspieren, is het geen kwestie van 'gewoon afvallen en dan word het wel minder'. Wat mijn vraag is: heeft testosteron veel effect op borstomvang? Ik weet dat vet zich gaat verplaatsen als je ermee begint, maar ben nogal bang dat ik niet het geluk ga hebben dat dat ook geldt voor de borst. Voor mijn part worden het twee slappe vissies, dat is in ieder geval beter dan wat ik nu heb!
Wie o wie kan me helpen?

Voel je overigens ook vrij om van dit topic een sort vragenbaakje te maken met vragen die gerelateerd zijn aan hormoongebruik voor FtMs, want dat mis ik toch wel een beetje.
I want to skip stones on your skin, boy
And drown me in your water

πŸ³οΈβ€πŸŒˆ #femaletotwink πŸ³οΈβ€πŸŒˆ
Milan070
Berichten: 195
Lid geworden op: 18 jan 2015, 18:17
Gender: Trans FtM
Locatie: Den Haag

Re: Over veranderingen bij testosteron-gebruik

Bericht door Milan070 »

Ik ben bang dat de testosteron geen wonderen voor jou gaat verrichten. Ja de vetverdeling wordt anders, maar het is helaas niet zo dat de borsten zover slinken dat jij daar een stuk gelukkiger van gaat worden.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

KeepzD
Berichten: 1304
Lid geworden op: 05 mei 2015, 21:45
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: Hij/hem
Locatie: Ede, GLD

Re: Over veranderingen bij testosteron-gebruik

Bericht door KeepzD »

Is er uberhaupt verschil voor/na starten testo met betrekking tot de borststreek? Als in, merk je wel dat het toch iets slinkt?
Forever myself
Milan070
Berichten: 195
Lid geworden op: 18 jan 2015, 18:17
Gender: Trans FtM
Locatie: Den Haag

Re: Over veranderingen bij testosteron-gebruik

Bericht door Milan070 »

In mijn geval niet Dennis

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Over veranderingen bij testosteron-gebruik

Bericht door Jer158 »

Het is niet alleen vetverdeling wat verandert onder invloed van testo. Atrofie van het borstweefsel kan ook optreden, en door een toename in spiermassa kunnen de verhoudingen van je lichaam ook heel anders worden. Daarnaast kan binden (zeker op langere termijn) ook invloed hebben op de elasticiteit van huid en weefsel waardoor e.e.a. meer gaat hangen.

Een boel factoren dus die allemaal potentieel een (klein) verschil maken, maar of het echt zoden aan de dijk zet? Weinig kans. Sowieso zijn het doorgaans zeer trage veranderingen. Tegen de tijd dat het echt een verschil gaat maken (als dat al gebeurt), zul je mogelijk al aan de beurt zijn voor de borstoperatie.

Bij mij maakte het een heel klein beetje verschil (in 10 maanden), maar dat zat hem met name in het feit dat ik wat breder was geworden aan de bovenkant van mijn borstkas zodat het verschil kleiner werd.
Hung her from the branches of a mango tree
Tijgertje
Berichten: 399
Lid geworden op: 29 okt 2018, 18:57
Gender: Anders

Re: Over veranderingen bij testosteron-gebruik

Bericht door Tijgertje »

Testosteron heeft vooral effect op het spier opbouwend vermogen. Het lijkt me niet dat als je aan de testosteron gaat, je borsten automatisch zullen verdwijnen. Als je 4 x in de week sport en vooral voor borstoefeningen doet, zullen je borstspieren wel toenemen, maar of je borstomvang daar ook minder van wordt?
Anon20190508
Berichten: 1249
Lid geworden op: 15 jul 2018, 20:35
Gender: Trans FtM

Re: Over veranderingen bij testosteron-gebruik

Bericht door Anon20190508 »

Tijgertje schreef: ↑09 nov 2018, 19:47 Testosteron heeft vooral effect op het spier opbouwend vermogen. Het lijkt me niet dat als je aan de testosteron gaat, je borsten automatisch zullen verdwijnen. Als je 4 x in de week sport en vooral voor borstoefeningen doet, zullen je borstspieren wel toenemen, maar of je borstomvang daar ook minder van wordt?
Spieropbouw wist ik al, de rest van je bericht is dus... exact de vraag die ik stel :lol: Natuurlijk heb ik niet de illusie dat spontaan mijn tieten eraf zullen springen als ik aan de T begin, maar ik zou verwachten dat het wel een verschil maakt, al is dat maar een klein verschil.
I want to skip stones on your skin, boy
And drown me in your water

πŸ³οΈβ€πŸŒˆ #femaletotwink πŸ³οΈβ€πŸŒˆ
Tijgertje
Berichten: 399
Lid geworden op: 29 okt 2018, 18:57
Gender: Anders

Re: Over veranderingen bij testosteron-gebruik

Bericht door Tijgertje »

Een collega van mij is FTM en heeft zijn borsten laten verwijderen. Dat is wel effectief.
Anon20190508
Berichten: 1249
Lid geworden op: 15 jul 2018, 20:35
Gender: Trans FtM

Re: Over veranderingen bij testosteron-gebruik

Bericht door Anon20190508 »

:roll: :roll:
I want to skip stones on your skin, boy
And drown me in your water

πŸ³οΈβ€πŸŒˆ #femaletotwink πŸ³οΈβ€πŸŒˆ
Citizen Erased
Berichten: 405
Lid geworden op: 07 mar 2016, 14:19
Gender: Man

Re: Over veranderingen bij testosteron-gebruik

Bericht door Citizen Erased »

Tijgertje schreef: ↑10 nov 2018, 01:12 Een collega van mij is FTM en heeft zijn borsten laten verwijderen. Dat is wel effectief.
Dit soort dingen vind ik dus geestig.
Plaats reactie