SCIP phalloplastiek

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
Nathan90
Berichten: 736
Lid geworden op: 30 jan 2013, 12:06
Gender: Trans FtM

SCIP phalloplastiek

Bericht door Nathan90 »

Als alles goed gaat lig ik vandaag, over drie weken, in de OK met oa dr Botman en dr Pigot voor de SCIP phalloplastiek met plasbuisverlenging.

Aangezien ik dan een tijdje genoeg tijd op handen heb zal ik hier mogelijk ook eea aan updates kunnen plaatsen mocht daar interesse in zijn. :)

Kleine tijdlijn, 14 maanden terug consulten en dergelijk gehad. Wegens werk (zomerperiode is hoogseizoen dus geen verlof mogelijk) en persoonlijke situatie de operatie wat uit moeten stellen. (kreeg eerste datum aanbod half mei voor eind juni). Toen consult bij dr Bouman gehad, hij gaf aan dat SCIP mogelijk was. Komende vrijdag nog een afspraak met dr Botman staan. Waarschijnlijk om te kijken of dit volgens hem/nog steeds mogelijk is.

Volgende week dat nog een scan van de bloedvaten laten maken of die in orde zijn. Anesthesie kan nu via telefoon, aangezien ik al eerder in het VU geopereerd ben.

Voor nu dus hopen dat alles is wat het moet zijn en in de tussentijd wat meer groenten, meer water en minder alcohol.. ;)
Sander
Berichten: 512
Lid geworden op: 10 jan 2019, 23:14
Gender: Man

Re: SCIP phalloplastiek

Bericht door Sander »

Wauw spannend! Ben heel benieuwd naar je ervaringen!
Milan070
Berichten: 195
Lid geworden op: 18 jan 2015, 18:17
Gender: Trans FtM
Locatie: Den Haag

Re: SCIP phalloplastiek

Bericht door Milan070 »

Succes!
Anon20190516
Berichten: 1463
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:33
Gender: Vrouw

Re: SCIP phalloplastiek

Bericht door Anon20190516 »

Spannend Nathan.. ik ga je updates volgen ,heel veel sterkte❤️
Offline
Anon20190508
Berichten: 1249
Lid geworden op: 15 jul 2018, 20:35
Gender: Trans FtM

Re: SCIP phalloplastiek

Bericht door Anon20190508 »

Succes & zal meelezen!
I want to skip stones on your skin, boy
And drown me in your water

🏳️‍🌈 #femaletotwink 🏳️‍🌈
AJpoekie
Berichten: 480
Lid geworden op: 25 mar 2018, 20:54
Gender: Trans FtM

Re: SCIP phalloplastiek

Bericht door AJpoekie »

Sterkte man, spannend!
-Julian-

I don't want to be anything
Other than what I've been trying to be lately
[..]
I'm tired of looking around rooms wondering what I gotta do
Or who I'm supposed to be
I don't want to be anything other than me
KeepzD
Berichten: 1304
Lid geworden op: 05 mei 2015, 21:45
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: Hij/hem
Locatie: Ede, GLD

Re: SCIP phalloplastiek

Bericht door KeepzD »

Ik ben zeer benieuwd hoe je alles gaat ervaren, kijk met smart uit naar je updates! :)
Forever myself
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Re: SCIP phalloplastiek

Bericht door Mr.X »

Leuk man! Ik heb ook de SCIP gehad. Ben zeer benieuwd wat jij er van gaat vinden, en wat je resultaten zijn. Succes in ieder geval!
AstroNoud
Berichten: 269
Lid geworden op: 17 aug 2017, 23:07
Gender: Trans FtM
Locatie: Gelderland

Re: SCIP phalloplastiek

Bericht door AstroNoud »

Veel succes!
I will not yield!
Nathan90
Berichten: 736
Lid geworden op: 30 jan 2013, 12:06
Gender: Trans FtM

Re: SCIP phalloplastiek

Bericht door Nathan90 »

Gisteren bij dr Botman geweest. Vriendelijke kerel.
We gaan zeker weten voor de SCIP techniek, de scan dinsdag van de bloedvaten is niet standaard. Maar wil hij nu een tijdje doen om meer inzicht te krijgen in welke kant beter is en helpt mogelijk met voorkomen van afsterven van de top (iets wat soms gebeurt) doordat hij nu de beste kant kan kiezen voor de phallo flap.

De voorkeur betreft operatie, heling en complicatiekans is dat ze proberen de plasbuis van lokaal weefsel te maken. Mocht de lengte hierdoor maar 8-9 cm te zijn zal er alsnog een tweede SCIP flap worden genomen om hier de (langere) plasbuis van te maken. Uitgaande van een minimale lengte van 10-11 cm. (ik ga niet voor extra lengte wat dat betreft, ik ben zelf klein (163cm) en wil iets wat bij m'n lichaam past en waarmee ik kan plassen, da's mijn doel zegmaar ;) )

In de ballen spuiten ze wat vet, in de hoop dat dat blijft zitten en voldoende volume geeft. Ze plaatsen liever geen balprotheses als dat niet nodig is/je dat niet wil, aangezien je lichaam daar uiteindelijk niet zo dol op is. Er is online en verhaal te vinden van iemand waarbij één van de protheses zichzelf naar buiten heeft gewerkt. Erg pijnlijk proces zullen we maar zeggen.

Kleine samenvatting van de vragen die ik nog had (waarvan ik het antwoord uiteindelijk al wel wist maar dubbel check):
Als operatie + heling voorspoedig gaat.
- Drie dagen bedrust
- Vijf dagen ziekenhuis en dan naar huis
- 6-8 weken niet werken
- Met 1-2 weken is wandelen (met de hond) redelijk mogelijk
- Niet zelf scheren, dit doen zij in de OK
- Voorbereiding/inkoop voor thuis, paracetamol en eten/maaltijden invriezen
- Waarschijnlijk na 2 weken terug voor controle uroloog en na 3 weken controle plastisch chirurg

Hij heeft er zin in zei die, en is blij dat ik nuchter ben betreft mogelijkheden en verwachtingen.
Nog twee weken en ik mag m'n tas gaan pakken! :)
Plaats reactie