mastectomie

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: mastectomie

Bericht door Irene_de_Vreede »

Overigens is de RLE-eis zoals die in het verleden werd gesteld niet meer zo streng. Men kijkt vooral of je het trekt en of er geen andere dingen spelen, waardoor je jezelf misschien op het verkeerde been hebt gezet (of laten zetten)
Irene
Anon20200101
Berichten: 1108
Lid geworden op: 23 jan 2019, 10:52
Gender: ———

Re: mastectomie

Bericht door Anon20200101 »

Ja, onder WPATH SOC6 was de eis hard, en waren er zelfs expliciete lijstjes. Nu, onder SOC 7 is men daar van afgestapt, en is het losser, en is het vooral een leidraad om te kunnen beoordelen of je jezelf tijdens je RLE staande kan houden.
Vethrvolnir
Berichten: 2347
Lid geworden op: 27 mei 2019, 20:07
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: mastectomie

Bericht door Vethrvolnir »

AJpoekie schreef: 06 jun 2019, 20:10
Vethrvolnir schreef: 06 jun 2019, 15:08 Weet je. Het kleden en gedragen en uiterlijk. Ook het binden ( oncomfortabel!) Lijkt echt maar minimaal uit te maken. Ik krijg complimenten. Het effect van ftm rle is echt minimaal. Het is gewoon niet zichtbaar.
Maar helpt het voor jou om je dysforie te verminderen?
Om je beter te voelen?
Want dat is het belangrijkste.

Als je daarin zelf geen verschil merkt is de vraag of genderdysforie hetgeen is wat er achter ligt. (Even voor de duidelijkheid: ik wil jouw genderdysforie niet in twijfel te trekken).
Ik merkte namelijk zelf meteen verschil in hoeveel gelukkiger ik me voelde en hoe de buitenwereld op mij reageerde deed er niet echt toe.
Ik deed de aanpassingen voor mezelf, niet voor hen.

En natuurlijk deden de reacties van anderen me wél wat toen ik uit de kast kwam enzo, maar ik ben geen aanpassingen gaan doen in de hoop dat iedereen het zouden zien en er iets van zouden zeggen.

Ik deed de RLE niet omdat het een vereiste was om met hormonen en weet ik het wat te mogen beginnen.
Wilde eerst mijn eigen identiteit ontdekken door te experimenteren en pas toen ik daar zeker van was heb ik me aangemeld bij Stepwork.
Maar ik deed het dus niet, omdat ik dacht: shit zeg, als ik al die dingen wil, moet ik AL deze dingen al gedaan hebben, ik moet ze afvinken.
Nee, bij mij kwam het gewoon natuurlijk. Ik vertrouw hierin op mijn intuïtie, het was het juiste moment.
IK DEED HET OMDAT IK EINDELIJK MEZELF WILDE ZIJN.
EN GOD, WAT EEN BEVRIJDING WAS HET.

Je hoeft dus geen lijstje erbij te pakken en te bekijken welke operaties wel/niet gebruikelijk zijn bij transmannen, wat regels zijn voor hormonen, operaties en wat de RLE is. Doe gewoon wat goed voelt voor jou ;-)

Hi
Ik doe het voor mezelf. En ik doe het om toegang te krijgen tot de middelen die fysieke veranderingen teweeg gaan brengen. Ik wordt echt heel blij van elke stap, kleding , haar, erover praten , nieuwe naam andere pronouns . Maar vind ze ook eng. Want elke verandering kan een nare reactie opleveren. Maar toch is het elke keer een soort feestje. Ik ga verder en sneller en zet me over sociale transitie angst heen omdat de prijs van fysieke veranderingen lokt. Dan voel ik me een paar uur weird. En daarna beter.
I
:shock:
AJpoekie
Berichten: 480
Lid geworden op: 25 mar 2018, 20:54
Gender: Trans FtM

Re: mastectomie

Bericht door AJpoekie »

Vethrvolnir schreef: 07 jun 2019, 06:35
Hi
Ik doe het voor mezelf. En ik doe het om toegang te krijgen tot de middelen die fysieke veranderingen teweeg gaan brengen. Ik wordt echt heel blij van elke stap, kleding , haar, erover praten , nieuwe naam andere pronouns . Maar vind ze ook eng. Want elke verandering kan een nare reactie opleveren. Maar toch is het elke keer een soort feestje. Ik ga verder en sneller en zet me over sociale transitie angst heen omdat de prijs van fysieke veranderingen lokt. Dan voel ik me een paar uur weird. En daarna beter.
I
Goed om te horen dat je er steeds blij van wordt!
Het is inderdaad ook spannend allemaal en het is ook niet erg als de angst je even tegenhoudt om nieuwe stappen te ondernemen.
Het komt allemaal vanzelf wel, wanneer de tijd daar rijp voor is.
Ik ben ook niet in 1x over gegaan met het aanpassen van alles: kort haar had ik al, liet het echter steeds korter knippen, daarna binders, maanden later mannenboxers, maanden later mannenbroeken, etc.. Ik deed gewoon wat goed voelde en waar ik me klaar voor voelde. En het is ook logisch dat je bij jezelf aan de veranderingen moet wennen.
-Julian-

I don't want to be anything
Other than what I've been trying to be lately
[..]
I'm tired of looking around rooms wondering what I gotta do
Or who I'm supposed to be
I don't want to be anything other than me
Sander
Berichten: 512
Lid geworden op: 10 jan 2019, 23:14
Gender: Man

Re: mastectomie

Bericht door Sander »

Vanmorgen bij Thea v Loenen geweest voor de intake.
Ontzettend leuke en duidelijke arts. Nam echt de tijd.

Ik draag nog geen binder, niet alleen omdat het oncomfortabel zit, maar ook uit angst voor littekenweefsel. Ze gaf aan dat ik me daar geen zorgen over hoef te maken, dus als ik wil (zonder niet langer vol kan houden) weet ik dat het oké is om deze te dragen.
Ben blij dit gehoord te hebben.

Ze gaf ook aan dat als je nu op de wachtlijst komt voor de operatie, ze je ongeveer in februari kan opereren.

Helaas zit ik nog in de diagnostische fase, dus kan ik nog niet op deze wachtlijst geplaatst worden
Vethrvolnir
Berichten: 2347
Lid geworden op: 27 mei 2019, 20:07
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: mastectomie

Bericht door Vethrvolnir »

Sander schreef: 11 jun 2019, 21:27 Vanmorgen bij Thea v Loenen geweest voor de intake.
Ontzettend leuke en duidelijke arts. Nam echt de tijd.

Ik draag nog geen binder, niet alleen omdat het oncomfortabel zit, maar ook uit angst voor littekenweefsel. Ze gaf aan dat ik me daar geen zorgen over hoef te maken, dus als ik wil (zonder niet langer vol kan houden) weet ik dat het oké is om deze te dragen.
Ben blij dit gehoord te hebben.

Ze gaf ook aan dat als je nu op de wachtlijst komt voor de operatie, ze je ongeveer in februari kan opereren.

Helaas zit ik nog in de diagnostische fase, dus kan ik nog niet op deze wachtlijst geplaatst worden
Hi Sander. Hoe lang duurt de diagnostische fase?
:shock:
Sander
Berichten: 512
Lid geworden op: 10 jan 2019, 23:14
Gender: Man

Re: mastectomie

Bericht door Sander »

T-Cendent geeft aan gemiddeld 3 maanden nodig te hebben. Dit kan uitlopen
Plaats reactie