Nieuwe chat! Zie dit topic.

Ervaringen Medisch Kliniek Velsen

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Ervaringen Medisch Kliniek Velsen

Bericht door Anon20230219 »

AJpoekie schreef: 18 sep 2020, 12:56
Yo,

Thanks voor de info!

Van wie heb jij te horen gekregen dat de gynaecoloog 6 oktober gaat beginnen?
Want ik word telkens afgescheept aan de telefoon. Ze zeggen dan tegen mij "ja de collega die over de planning gaat is nu in vergadering, we bellen je later terug". Vervolgens word ik NIET teruggebeld. Dit is in totaal al 3 keer gebeurt.

Ik heb ze al weet ik hoe vaak gebeld maar ik krijg telkens tegenstrijdige informatie...
Bijv. de een zegt tegen mij "de medische apparatuur om de hysto te kunnen doen is er nog niet" en de ander zegt "er is nog geen gynaecoloog".
Toen mijn verwijzing daar in mei naartoe ging, zeiden ze dat ik zeker weten in de zomervakantie geopereerd zou gaan worden.
De zomervakantie is inmiddels allang voorbij. Daarna zeiden ze "het wordt eind september".
Nou mijn inziens is het bijna eind september maar ik weet nog steeds niks.. Ik moet dingen regelen op mijn werk en wil het dus toch wel echt 4 weken van tevoren weten.

En hoe vaak ik ze nu ook bel, ik krijg geen duidelijke informatie.
Voor een kliniek die op de site korte wachttijden en persoonlijk contact benadrukt, vind ik dat maar een stel loze woorden inmiddels.
Hoe bedoel je persoonlijk contact wanneer de patiënt niet eens een keer fatsoenlijk teruggebeld kan worden. En ja ik ben daar erg boos over.
Maar ik hoop dat als ik eenmaal geopereerd kan worden, de arts gewoon een fijne man/vrouw is en dat ik daarna alles achter me kan laten.

Maar als jij 6 oktober aan de beurt bent, dan neem ik aan dat ik na 4 maanden wachten én honderd keer verkeerde informatie ook wel eens in oktober aan de beurt kan zijn......
Ik gaat verder niet op de ingrepen want dat betreft mij verder niet maar ben dus niet de enige welke echt heel wat keren al gebeld heb voor duidelijkheid en inmiddels precies 5 maanden na mijn intake gesprek nog steeds geen stap verder ben gekomen.
En zelfs al geef je ze handreikingen voor het indienen van de machtiging makkelijker te maken bij je verzekeraar is zelfs het beantwoorden van een mail al teveel moeite.
Ben inmiddels al aan het rond kijken voor een alternatief want heb er weinig hoop op dat ik ooit nog aan de beurt komt.
Schrijf dit om aan te geven dat er vaak dingen worden beloofd bij Kliniek Velsen welke niet nagekomen worden en als je zelf belt beetje met hetzelfde verhaaltje wordt afgescheept.
Back on topic weer.
Gebruikersavatar
mystory.nicky
Berichten: 313
Lid geworden op: 05 mei 2020, 23:05
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Noord-Holland

Re: Ervaringen Medisch Kliniek Velsen

Bericht door mystory.nicky »

Ik ben geopereerd bij Medische Kliniek Vlezen voor de orchidectomie en een kleine besnijding.
Het contact met de artsen, verpleegkundige is fantastisch, zo ongelofelijk lief en zorgzaam.
Het verblijf in de kliniek is ook erg prettig, fijne kamers, en geen ziekenhuis gevoel.
Het contact met Dr. Kanhai was ook erg prettig, hij nam tijd om te luisteren naar mijn verhaal en beantwoorden mijn vragen kundig.
Ook de weg naar de operatie en na de op operatie was fijn en prettig.
Ik ben heel blij met het resultaat en ben super snel hersteld.

Bij dr. Kanhai zal ik ook mijn borstvergroting laten uitvoeren.
Wees niet bang voor veranderingen, alles gebeurt om een reden.
De gebeurtenissen van vandaag banen de weg naar een betere toekomst. Blijf positief! :hbeat:

P.s. volg je me al op insta: https://www.instagram.com/nicky_dejong
AJpoekie
Berichten: 480
Lid geworden op: 25 mar 2018, 20:54
Gender: Trans FtM

Re: Ervaringen Medisch Kliniek Velsen

Bericht door AJpoekie »

@Wyatt hoe ging de operatie? :-)

Zijn hier tevens mensen die enig idee hebben welke data de gynaecoloog nog meer gaat opereren naast dus vorige week?
Ik krijg nog steeds nul informatie van Velsen..
-Julian-

I don't want to be anything
Other than what I've been trying to be lately
[..]
I'm tired of looking around rooms wondering what I gotta do
Or who I'm supposed to be
I don't want to be anything other than me
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Ervaringen Medisch Kliniek Velsen

Bericht door Anon20230219 »

Tja vandaag maar weer eens gebeld, 5 maanden na het intake gesprek zit er nog weinig beweging.
Morgen moet ik weer terugbellen, echter denk ik dat dit de laatste keer is en afhankelijk van het gesprek de kliniek maar uit mijn hoofd gaat zetten.
Het kost mij teveel energie en er komt geen enkel resultaat uit.
stella
Berichten: 172
Lid geworden op: 17 jul 2017, 09:50
Gender: Vrouw
Locatie: Tilburg

Re: Ervaringen Medisch Kliniek Velsen

Bericht door stella »

@AJpoekie Ik heb gister te horen gekregen dat het waarschijnlijk gaat om 1 dag per maand in november, december en januari. Geen fijn nieuws, maar ik vind iets weten beter dan niets.
AJpoekie
Berichten: 480
Lid geworden op: 25 mar 2018, 20:54
Gender: Trans FtM

Re: Ervaringen Medisch Kliniek Velsen

Bericht door AJpoekie »

stella schreef: 13 okt 2020, 16:48 @AJpoekie Ik heb gister te horen gekregen dat het waarschijnlijk gaat om 1 dag per maand in november, december en januari. Geen fijn nieuws, maar ik vind iets weten beter dan niets.
Dankjewel voor de info Stella!
(wat een ongelooflijke kutzooi... ze maken dus niks waar van wat ze zogezegd op hun website beloven.. En nu deze piek van corona er nog bovenop komt...)
Ik hoop wel dat ze dan nu gewoon wat ruimer van te voren gaan inplannen, bedoel als het 1x per maand is dan kunnen ze dat nu gewoon doen en dan heb je tenminste een datum. Het is wel bizar.. Dat ze hadden gezegd dat het in de zomervakantie ging gebeuren en nu vrees ik ervoor dat het überhaupt niet meer dit jaar gaat gebeuren..

Ik vind jouw verhaal Lisa ook erg herkenbaar. Het kost mij ontzettend veel negatieve energie. Nadat ik hun gebeld heb, word ik telkens maar afgewimpeld ("degene die erover gaat is er nu niet, we bellen je terug" en dan vervolgens niet terugbellen) en ben ik nul informatie verder.. Ik word daarna vaak alleen maar somber en voel me kut enzo.. Ik durf ze nu dus niet eens meer te bellen, omdat ik weet dat ik het mentaal niet trek. (Heb ze daarom zondag maar een mailtje gestuurd i.p.v. telefonisch contact). Ik weet ook niet hoe lang ik de duphaston nog mag blijven gebruiken van de endo.. En zonder dat komt de maandelijkse ellende weer terug (nu alleen onverwachtse tussentijdse perikelen, wat klote is, maar duurt iig minder lang dan de echte "feestweek").

En voor wie nu denkt dat ik mentaal instabiel ben en de operatie dus sowieso niet aan kan, NEE dat is niet zo.
Maar ik vind het wel kut dat mijn contact met hun zo ontzettend stroef verloopt en zoals Lisa ook mooi verwoord dat er geen beweging in te krijgen is.
En tja, zij hebben alle touwtjes in handen.
Tenzij iemand nog een ziekenhuis weet die transmannen wil opereren, dan hoor ik het graag?
Bij gyndoc sta ik al op de wachtlijst, maar die is nog niet begonnen en bij reguliere ziekenhuizen tot dusverre geen succes gehad.
-Julian-

I don't want to be anything
Other than what I've been trying to be lately
[..]
I'm tired of looking around rooms wondering what I gotta do
Or who I'm supposed to be
I don't want to be anything other than me
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Ervaringen Medisch Kliniek Velsen

Bericht door Anon20230219 »

Hoi Julian,
Tja ik ben ook aan het zoeken naar alternatieven maar het houdt snel op eigenlijk.
Het buitenland is dan nog een optie maar verder houdt het gewoon op.
Stepwork heb ik op dit moment weinig aan, ik moet nog steeds een nieuwe behandelaar toegewezen krijgen vanuit hun kant dus eventuele bemiddeling vanuit Stepwork kan ik nu moeilijk gaan vragen.
Ik heb vanuit mijn kant gezorgd voor de juiste manier van aanleveren van de machtiging maar zelfs dan weinig actie.
Het kan wel snel want mijn tandarts had zijn implantaten machtiging binnen een week verzonden en week later ontving ik de afwijzing van de verzekeraar.
Al die maanden die nu nutteloos voorbij zijn gegaan had ik dan indien de machtiging wel snel was verzonden kunnen spenderen met een bezwaar indienen bij de verzekeraar.
AJpoekie
Berichten: 480
Lid geworden op: 25 mar 2018, 20:54
Gender: Trans FtM

Re: Ervaringen Medisch Kliniek Velsen

Bericht door AJpoekie »

Dat is héél lastig ja.
Ik zit in hetzelfde pakket, mijn psycholoog heeft ontslag genomen en gaat elders werken, dus ook bij mij is er geen bemiddeling mogelijk..
Maar als het op deze manier verder blijft gaan, dan bel ik gewoon het secretariaat met de vraag of zij misschien iets voor mij kunnen betekenen.
Ik heb ook helemaal geen nieuwe psycholoog nodig eigenlijk, ALLEEN voor de bemiddeling, maar verder niet.

Tja.
Het is afwachten en op onze tanden bijten, denk ik.
Niet mijn sterkste kant, ik ben liever pro actief haha.
-Julian-

I don't want to be anything
Other than what I've been trying to be lately
[..]
I'm tired of looking around rooms wondering what I gotta do
Or who I'm supposed to be
I don't want to be anything other than me
Gebruikersavatar
Sander
Berichten: 512
Lid geworden op: 10 jan 2019, 23:14
Gender: Man

Re: Ervaringen Medisch Kliniek Velsen

Bericht door Sander »

@AJpoekie
Het is ook een taak van de zorgverzekeraar om te bemiddelen of een plek elders voor je te vinden. Misschien kun je het via die weg proberen
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Ervaringen Medisch Kliniek Velsen

Bericht door Anon20230219 »

Ik had vandaag even een momentje en dat was dat de machtiging zaterdagavond de deur uit gegaan is..
Beetje apart moment maar goed ik moest hun maar op de hoogte houden.