Littekencorrectie

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
nickisniks
Berichten: 10
Lid geworden op: 17 mei 2020, 12:24
Gender: Trans FtM

Littekencorrectie

Bericht door nickisniks »

Hoihoi,
Vorig jaar heb ik bij Dr. Van Loenen een mastectomie laten uitvoeren (DI) en sindsdien heb ik uiteraard littekens op mn borstkas. In principe heb ik niks op het resultaat aan te merken, maar de littekens zijn op sommige plekken erg uitgerekt (1.5-2cm). Ze doen geen pijn, maar ik zou het fijn vinden als de zijkant van mn borstkas niet bijna alleen maar litteken is. Ik vroeg me af of iemand hier een littekencorrectie heeft laten uitvoeren voor zn mastectomielittekens en zo ja, wil je je ervaring delen?
Jayce
Berichten: 32
Lid geworden op: 15 jul 2021, 16:04
Gender: Trans FtM

Re: Littekencorrectie

Bericht door Jayce »

Mischien trekken ze naar een paar jaar nog iets weg.
Je moet geluk hebben als je ze naar jaren er niks meer van ziet.
Litteken zalf doet ook wonderen. Helaas verschilt het per persoon ook hoe goed het geneest.
Gebruikersavatar
Artemis
Berichten: 15
Lid geworden op: 17 dec 2019, 11:04
Gender: Trans FtM

Re: Littekencorrectie

Bericht door Artemis »

Je zou eventueel kunnen kijken bij een dermatoloog die bv behandelingen heeft voor littekens.
Volgens mij hebben die wel therapieën dat ze sneller vervagen, het is mischien het proberen waard?
"You're going to have to fight, and... you're gonna win!"
-The Adventure Zone - Story and Song-
Gebruikersavatar
Sander
Berichten: 512
Lid geworden op: 10 jan 2019, 23:14
Gender: Man

Re: Littekencorrectie

Bericht door Sander »

Ik heb hypertrofische littekens overgehouden helaas.
Heb bij de dermatoloog meerdere behandelingen gehad met Kenacort injecties. Dit werkt alleen op verdikking, maar je loopt wel het risico op kuiltjes. Is bij mij ook aan de hand.
Na de operatie heb ik zodra het kon siliconenpleisters gedragen, maar deze hebben niet het gewenste effect gehad.

Na 2 jaar is de verdikking minder, de jeuk en pijn is gelukkig wel zo goed als weg. maar de littekens zijn nog steeds erg aanwezig en rood.

Ik ga binnenkort weer naar van loenen om te kijken of ze dit met een kleine hersteloperatie kan fixen