hematoom verhelpen na DI mastectomie

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
Zwart_Gans_Konijn
Voornaamwoorden: hij/hem

hematoom verhelpen na DI mastectomie

Bericht door Zwart_Gans_Konijn »

Hey iedereen!

Ik ben nu 3 weken post-op van mn mastectomie bij van Loenen. Ik ben mega blij met mn resultaten en t team! Echter heb ik wel vorige week door niemands fout een hematoom opgelopen, draining is geprobeerd maar niet veel gelukt. van Loenen adviseerde me om compressie er goed op te houden, evt VitC en D bijslikken en goed drinken en dan zal mn lichaam er zelf mee dealen. Dit geloof ik volledig, alleen ik heb hem wel liever eerder als later weg... . Iemand die ook een dergelijke complicatie had en tips die hen ermee hielpen zodat ie ietsjes sneller wegging?

Alvast bedankt :D :wship:
Donker_Zeester_Rots
Voornaamwoorden: Hun / Henne

Re: hematoom verhelpen na DI mastectomie

Bericht door Donker_Zeester_Rots »

Geen ervaring mee, maar als Van Loenen zegt dat het vanzelf weg gaat, waarom dan deze vraag? Als er een manier was om het sneller weg te halen of weg te zuigen dan hadden dat wel gedaan, lijkt me. Mijn advies is dus, nog even geduld hebben, het gaat vanzelf weg.
ᛃᛖᚷ ᛖᚱ ᛗᚨᚱᛁᚲᚨ ᛃᛖᚷ ᛃᛟᛒᛒᛖᚱ ᛈᚨ ᛖᚾ ᚷᚨᚱᛞ ᛁ ᚺᛟᚲᚲᛊᚢᚾᛞ ᛊᛟᛗ ᚷᚱᚨᚢᛖᛗᚨᛊᚲᛁᚾ ᛏᚱᚨᚲᛏᛟᚱ ᛟᚷ ᛚᚨᛊᛏᛖᛒᛁᛚᛊᛃᚨᚠᚢᚱ ᛟᚷ ᛃᛖᚷ ᛒᛟᚱ ᛊᚨᛗᛗᛖᚾ ᛗᛖᛞ ᛗᛁᚾ ᚲᛃᛇᚱᛖᛊᛏᛖ ᚲᛟᚾᛖ ᚲᚨᚨᛏᛃᛖ ᛁ ᚲᚱᚢᛞᛊᚺᛖᚱᚨᛞ ᚲᛟᛗᛗᚢᚾᛖ
Zwart_Gans_Konijn
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: hematoom verhelpen na DI mastectomie

Bericht door Zwart_Gans_Konijn »

Donker_Zeester_Rots schreef: 09 jul 2026, 10:10 Geen ervaring mee, maar als Van Loenen zegt dat het vanzelf weg gaat, waarom dan deze vraag? Als er een manier was om het sneller weg te halen of weg te zuigen dan hadden dat wel gedaan, lijkt me. Mijn advies is dus, nog even geduld hebben, het gaat vanzelf weg.
Omdat er vaak alsnog manieren bestaan om het ietsjes beter mee te helpen, bijvoorbeeld de dingen die van Loenen als tip had gegeven. Ik heb geduld, maar vroeg me enkel af of mensen uit persoonlijke ervaring dingen wisten die hun helpen. Niks mis mee om gewoon te vragen toch.? :shifty: :think: