Mastectomie kliniek help

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
Statig_Kreek_Struik
Voornaamwoorden: Hij/hem/zijn

Mastectomie kliniek help

Bericht door Statig_Kreek_Struik »

Ik hoorde net dat de enige plekken waar een mastectomie zonder verzekering wordt vergoed, niet meer mogelijk zijn. Heeft iemand ervaring met een dergelijke ingreep zonder verzekering? Of weet iemand waar dit wel vergoed wordt?

MC Jan van Goyen
Plastische chirurgie Medienhafen (Duitsland)
IMClinic (Spanje)
MC Bloemendaal (PATIENTENSTOP)
MK Velsen
AZ Alma (België)
Radboud UMC (PATIENTENSTOP

Dit waren de paar die mij werden verteld mogelijk waren
Wijs_Libel_Egel
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: Mastectomie kliniek help

Bericht door Wijs_Libel_Egel »

Geen verstand van verzekeringen en dergelijke, maar veel mensen gaan naar Genderclinic. Die mis ik nog in je lijstje. Zou dat nog een optie kunnen zijn?
Statig_Kreek_Struik

Nee jammer genoeg zitten die ook niet in contract met mn plek nu, alleen degene in het lijstje
Kalm_Woud_Dolfijn

Bericht door Kalm_Woud_Dolfijn »

Hi, weet niet of je vraag nog van toepassing is, of dat het allemaal al gelukt is?
Ik snap je vraag eigenlijk niet, het leest voor mij als "vergoeding krijgen zonder verzekering" .. wie gaat het vergoeden als je geen verzekering hebt?
In Nederland is het verplicht een zorgverzekering afgesloten te hebben vanaf je 18e en als ik het goed heb, zou iedere zorgverzekeraar een mastectomie moeten vergoeden, wss na vooraf goedkeuring gekregen te hebben. Volgens mij als je een "gendertraject" volgt, heb je een diagnose genderdysforie gekregen waardoor je in aanmerking komt voor vergoeding.
Statig_Kreek_Struik

Hoi! Wat vervelend dat iedereen hier mijn bericht niet begrijpt, voor mij leek het logisch geschreven maar blijkbaar niet.
Ik ben verzekerd, ik heb een verzekering, ik heb nergens gezegd dat ik dat niet heb.
Mijn bericht zijn twee vragen
Heeft iemand ervaring met een mastectomie doen bij een plek die je verzekering niet neemt. (Dat ligt namelijk aan de contracten, niet elke kliniek heeft een contract met elke verzekering)

En weet iemand bij welke verzekering deze klinieken staan zodat het wel 100% vergoed word.

Dat waren mijn twee vragen
Kalm_Woud_Dolfijn

Bericht door Kalm_Woud_Dolfijn »

O, lol, zo :lol: ja sorry, er staat letterlijk "mastectomie zonder verzekering" in het eerste bericht, m'n autisme leest dat dus als "ik heb geen verzekering", maar dank voor de opheldering, ik snap je vraag nu :P

Ik heb daar alleen geen ervaring mee, dus dat weet ik niet helaas. Ben zelf toendertijd bewust naar een plek gegaan waarvan ik zeker wist dat het verzekerd zou worden, omdat ik 0 zin had in moeilijkheden. Misschien kan je je verzekering bellen of ze het deels vergoeden zonder contract? Volgens mij kan dat soms met een bepaalde polis, dat je met eigen keuze zorgverlener like 80% vergoed krijgt ofzo.

Veel succes gewenst iig!
Statig_Kreek_Struik

Oh wow daar heb ik echt 50x overheen gelezen 😂 ik was al zo verbaasd waarom niemand het begreep. Ja die zonder moet weg denk ik. Maar ja ik heb uiteindelijk een plek gevonden die gelukkig wel voor het grootste gedeelte word vergoed.