Vragen over voorbereiding

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
Humpidum
Berichten: 25
Lid geworden op: 06 dec 2015, 00:58
Gender: Trans FtM

Vragen over voorbereiding

Bericht door Humpidum »

Hoihoi,

Ik denk er al even over.. Om met een traject te beginnen.. Echter wil ik niet alles laten veranderen.. Alleen de baarmoeder en borsten wil ik kwijt... Dus de vagina behouden.
Niet omdat ik er zo aan gehecht ben of zo.. Maar omdat ik het idee bij een "kunstpenis" echt helemaal niks vind..
Op tv ook een keer een transgenderman gezien die de vagina in stand gehouden had, beetje met de zelfde reden..

Maar hoe gaat het in zn werk en hoe leg je de persoon waarmee je de voorgesprekken hebt uit dat je dus niet voor een 100% verandering gaat?

Alvast bedankt voor de reacties.
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Vragen over voorbereiding

Bericht door Veronica »

Eigenlijk is dat heel simpel, je bent niet verplicht om die operatie uit te voeren, je kan dus als man verder maar je vagina behouden.

Hetzelfde geldt voor andersom, je kan leven als vrouw maar je bent niet verplicht om de operatie van penis naar vagina te ondergaan, die keuze is aan jouw.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Danielle
Berichten: 973
Lid geworden op: 17 apr 2012, 19:53
Gender: Anders

Re: Vragen over voorbereiding

Bericht door Danielle »

Gewoon het traject in gaan en je voorkeur aangeven, meer is er niet nodig. Ik hoor wel vaker van transmannen dat ze de genitale operatie achterwege laten, om dezelfde reden die jij opgeeft.
Mijn transitieblog: Fading Gender
Humpidum
Berichten: 25
Lid geworden op: 06 dec 2015, 00:58
Gender: Trans FtM

Re: Vragen over voorbereiding

Bericht door Humpidum »

En hoe werkt het dan allemaal?

Mijn omgeving is wel gewend dat ik er "mannelijk" uit zie.. Dat was als kind al zo.. Als 3-jarige als de kapper vroeg wat ik met mn haar wilde riep ik stekels!
Speelde ook met autos enz..

Daarom vind ik het echt bijzonder waardeloos dat ik kan menstrueren.. En geen prikpil die dat bij mij tegenhoud.. En dan zo'n lieve huisarts die me niet wilt doorverwijzen om de baarmoeder te verwijderen..
En t altijd aantrekken van ruime tshirts omdat ik niet wil dat mensen mijn borsten zien.. Helaas zijn ze te groot om te verstoppen..

Dus wel aan gedacht maar nooit echt iets mee gedaan
Gebruikersavatar
Danielle
Berichten: 973
Lid geworden op: 17 apr 2012, 19:53
Gender: Anders

Re: Vragen over voorbereiding

Bericht door Danielle »

Je huisarts vragen om je door te verwijzen naar het genderteam.
Mijn transitieblog: Fading Gender
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8026
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Vragen over voorbereiding

Bericht door Emma »

Hoi Humpidum,

Ik heb het onderwep verplaatst naar het juiste subforum. Zou je je nog wel even willen voorstellen bij "Persoonlijke Introducties"?
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Nathan90
Berichten: 736
Lid geworden op: 30 jan 2013, 12:06
Gender: Trans FtM

Re: Vragen over voorbereiding

Bericht door Nathan90 »

Huisarts verwijzing naar het genderteam / een genderpsycholoog.
Eventueel huisarts vragen om orgametril (wordt door veel transjongens gebruikt tegen de menstruatie). Zonder papier van een psycholoog kan ik goed voorstellen dat een huisarts geen toestemming geeft voor een hysterectomie.

Om je borsten te verbergen kan je zogenaamde binders kopen. Hesjes die speciaal gemaakt worden voor dit doel. Danae in Amsterdam maakt ze, anders moet je ze bestellen uit het buitenland. Ook grote cupmaten kunnen relatief succesvol worden weggewerkt. In ieder geval dusdanig dat het, eenmaal aan de hormonen, geen probleem hoeft te zijn.

Om het feit dat je niet alle operaties wil hoef je je niet druk te maken. Ik heb het idee dat merendeel niet doorgaat voor de rest. Nu de hysterectomie niet meer verplicht is voor het wijzigen van je naam en geslacht zijn er ook zat die alleen voor de borstoperatie gaan en meer niet.
Humpidum
Berichten: 25
Lid geworden op: 06 dec 2015, 00:58
Gender: Trans FtM

Re: Vragen over voorbereiding

Bericht door Humpidum »

Emma schreef:Hoi Humpidum,

Ik heb het onderwep verplaatst naar het juiste subforum. Zou je je nog wel even willen voorstellen bij "Persoonlijke Introducties"?
Als dat zonder naam enzo kan :)
Humpidum
Berichten: 25
Lid geworden op: 06 dec 2015, 00:58
Gender: Trans FtM

Re: Vragen over voorbereiding

Bericht door Humpidum »

Nathan90 schreef:Huisarts verwijzing naar het genderteam / een genderpsycholoog.
Eventueel huisarts vragen om orgametril (wordt door veel transjongens gebruikt tegen de menstruatie). Zonder papier van een psycholoog kan ik goed voorstellen dat een huisarts geen toestemming geeft voor een hysterectomie.

Om je borsten te verbergen kan je zogenaamde binders kopen. Hesjes die speciaal gemaakt worden voor dit doel. Danae in Amsterdam maakt ze, anders moet je ze bestellen uit het buitenland. Ook grote cupmaten kunnen relatief succesvol worden weggewerkt. In ieder geval dusdanig dat het, eenmaal aan de hormonen, geen probleem hoeft te zijn.

Om het feit dat je niet alle operaties wil hoef je je niet druk te maken. Ik heb het idee dat merendeel niet doorgaat voor de rest. Nu de hysterectomie niet meer verplicht is voor het wijzigen van je naam en geslacht zijn er ook zat die alleen voor de borstoperatie gaan en meer niet.
Het papierwerk kan ik me echt niet druk om maken. Ik werd als kind al aangesproken als jongetje en nu nog vaak als meneer.. Je ziet het dus aan me, dat is voor mij genoeg. En dat zonder hormonen!

Zo lang ik mn jas aan heb is er niemand die me mevrouw noemt! Als ik die uit trek zie je dat ik borsten heb..

Waar koop je die binders?
Gebruikersavatar
Ylse
Berichten: 758
Lid geworden op: 30 aug 2015, 20:39
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Oosterstreek (Friesland)

Re: Vragen over voorbereiding

Bericht door Ylse »

Hoi Humpidum,

http://www.danae.info/nl/female-male/tops

niet dat ik er iets mee doe maar ik help graag anderen :)
All changes;
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.

Anatole France