Nieuwe chat! Zie dit topic.

Testosteron

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
Gebruikersavatar
Lorenzo
Berichten: 94
Lid geworden op: 23 jan 2016, 21:26
Gender: Trans FtM
Locatie: Amersfoort

Testosteron

Bericht door Lorenzo »

Ik weet niet of er mensen zijn die al langere tijd testosteron gebruiken, maar ik zou graag iets willen weten daarover misschien een beetje ongebruikelijke vraag hoor, maar ik ben best nieuwsgierig.
Wat ik eigenlijk wil weten is: bij het gebruik van testosteron veranderen natuurlijk heel veel dingen in het lichaam, ik heb laatst ook gelezen van een transman dat hij door het testo gebruik
zelf een stukje langer is geworden en zelfs zijn voeten groter zijn geworden...Hebben jullie dat ook, of is hij een uitzondering op de regel?
You don't need someone to complete you, you only need someone to accept you completely
Nathan90
Berichten: 736
Lid geworden op: 30 jan 2013, 12:06
Gender: Trans FtM

Re: Testosteron

Bericht door Nathan90 »

Niet van uitgaan. Ik heb even snel je voorstelbericht opgezocht en zag dat je 34 jaar bent. Dan zijnje groeischijven helaas al lang gesloten. Dat betekent doorgaans dat je niet meer kan groeien.

De berichten die je soms tegenkomt daarover gaan meestal over jongens onder de 20. En bij hun valt het nog niet eens af te schrijven aan de testo, wie weet waren ze zonder ook gegroeid. ;)

Soms is het ook meer een soort bedrog. Doordat de persoon gelukkiger met zichzelf is. Of na de operatie geen borsten meer hoeft te verbergen, loop je onbewust rechterop en straal je meer zelfverzekerdheid uit. Zo oog je langer zonder daadwerkelijk te groeien.

Qua voeten. Deze blijven je leven langs iets veranderen waarschijnlijk. Mijn voorvoet is breder geworden, wat resulteert in dat ik vaak een halve maat groter moet kopen. Maar dat is het (en mogelijk dat dit ook geen gevolg van de testo is). Ook ik hoopte op het kleine wonder.. Helaas ;)
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Testosteron

Bericht door Anon20180311 »

Hallo GeenIdee, volg Nathan 90
Ik neem al 25j. testo: en neen!!! groeien doet U/deed ik er zeker niet van , U niet :think:, ik niet / U voeten/mijn voeten niet !!! Toch, zeker niet bij mij persoonlijk !! Wat U ook hoorde !!! Is zeker niet bewezen !!

Grtz Nick
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Gebruikersavatar
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Re: Testosteron

Bericht door Mr.X »

Ik had mezelf laatst gemeten en was 2-3cm langer dan ik altijd had gedacht. Ben met testo begonnen toen ik 26 was. Ondanks dat ik dus langer ben, betwijfel ik dat testo er iets mee te maken heeft. Ik denk eerder gewoon anders meten oid.
Nathan90
Berichten: 736
Lid geworden op: 30 jan 2013, 12:06
Gender: Trans FtM

Re: Testosteron

Bericht door Nathan90 »

Anders meten helpt ook inderdaad.

'Sochtends ben je bijvoorbeeld ook langer. Iets met dat de zwaartekracht op je drukt overdag waardoor je 'savonds kleiner zou moeten zijn.. ;)
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Testosteron

Bericht door Anon20180501 »

:) de lat ligt voor mij al zo'n 35jr (vanaf mijn 18e) op 1 meter 62,
wellicht wel dankzij mijn talloze slapeloze ijsberende nachten dus..
Gebruikersavatar
Lorenzo
Berichten: 94
Lid geworden op: 23 jan 2016, 21:26
Gender: Trans FtM
Locatie: Amersfoort

Re: Testosteron

Bericht door Lorenzo »

Oke, bedankt voor jullie reactie mensen :D
Het is duidelijk dat ik niet spontaan de lucht in ga schieten enof mijn voeten nog groter gaan worden dan ze al zijn.
Ik bedoel ik vind een beschaafd maatje 43 van schoenen wel ok ;)
En een lengte maat van 1,76m is ook wel goed zo :)
You don't need someone to complete you, you only need someone to accept you completely
Nathan90
Berichten: 736
Lid geworden op: 30 jan 2013, 12:06
Gender: Trans FtM

Re: Testosteron

Bericht door Nathan90 »

Dat zijn je huidige daadwerkelijke lengtes? Als je menig transman op een slecht moment treft zullen ze je zeggen dat je niet mag klagen. ;)

(maar dat zeg ik niet, want zo ben ik niet. Maar weet dat je heerlijk in een gemiddelde man past, misschien íets aan de kleine kant. Waar veel van ons de 1.65 net aantikken en de schoenen alleen online kunnen kopen ;))
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Testosteron

Bericht door Anon20180311 »

Volg opnieuw Nathan9o,

@ GeenIdee, u lengte schiet gemiddeld boven de meeste transmannen dat ik ken !! Ik ben persoonlijk 1,68m wat al behoorlijk is !, mijn schoen maat is 41 !, waar ik zeer dankbaar voor ben , ook tegenover mijn gestalte ! :D

Grtz NIck
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Gebruikersavatar
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Re: Testosteron

Bericht door Mr.X »

Jaaaa, je mag echt niet klagen. Wat ik niet zou doen om die lengte te mogen hebben... ik heb dubbel pech gehad. Ben transman en superklein, zelfs voor een vrouwenlengte. Vooral ook in het noorden. Daar is de gemiddelde man zo rond de 190cm. Gelukkig woon ik nu in engeland. Daar is het iets beter.