Testosteron

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
Gebruikersavatar
Lorenzo
Berichten: 94
Lid geworden op: 23 jan 2016, 21:26
Gender: Trans FtM
Locatie: Amersfoort

Re: Testosteron

Bericht door Lorenzo »

@Nathan90: Dat zijn mijn daadwerkelijke maten inderdaad, als ik vroeger niet een jaar had stil gestaan in de groei was ik nu ruim 1,85m met maat 45 waarschijnlijk.
Ik ga ervoor een gemiddelde man te mogen worden, want wat wil ik graag uit dit lichaam zeg, als ik het kon uittrekken had ik het gedaan. (ik denk misschien wel meerdere op dit forum)

Ik zal ook zeker niet klagen volgens mij heb ik prima maten, alleen schoenmaat 43 kan soms vervelend zijn omdat ik nogal eens naast het net vis, volgens mij
zijn er veel mensen met die maat want als ik schoenen ga kopen zijn altijd net dat paar schoenen uitverkocht in maat 43 :(

Maar voor de rest ben ik er wel blij mee :)
You don't need someone to complete you, you only need someone to accept you completely
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8024
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Testosteron

Bericht door Emma »

Met maat 43 heren is het gewoon hetzelfde als met maat 39 dames. Alle mogelijke schoenen zijn in die maat te krijgen, alleen is er veel vraag naar dus als je te laat bent is precies dat model dat je wilt hebben uitverkocht.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Testosteron

Bericht door Anon20180501 »

Ik loop dan weer tegen een ander probleem aan. Vanaf mijn omgaan in 2001 had ik maatje 38 en dan moest ik er snel bij zijn want alle maten die afwijken van het gemiddelde worden minder ingekocht. Maar de laatste jaren - denk door het effect van de hrt - heb ik maatje 37 en van die maat wordt nóg minder ingekocht, wachten tot de uitverkoop is dus haast altijd misgrijpen.

Nu weet ik wel dat hoe zuidelijker je gaat hoe kleiner de maat maar ook reizen loopt in de prijzen en dat vind ik het niet waard... (Limerick.. :) )
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Testosteron

Bericht door Veronica »

Ik heb schoenmaat 42 en ik merk keer op keer dat bij de normale winkels het verlaal naar mijn smaak lelijke schoenen zijn, meestal zijn de schoenen in maat 41 meer mijn smaak maar die pas ik niet.

Met kleding daartegen heb ik veel meer geluk, maatje 36/S koopt blijkbaar niemand en waar de grotere maten vaak uitverkocht zijn, kan ik gerust grabbelen tussen de eventuele aanbiedingen :p
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Bas123
Berichten: 129
Lid geworden op: 06 feb 2015, 11:07
Gender: Trans FtM

Testosteron

Bericht door Bas123 »

Laatst heb ik mijn eerste injectie Nebido gekregen.
Ik lees overal dat de eerst volgende injectie tussen de 10 en 14 week is.
Mijn tweede injectie is pas over 16 weken.
Komt dit wel helemaal goed?
Of maakt het niet uit?
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Testosteron

Bericht door Anon20180311 »

Hoi Bas,

Nebido, kent een lange langzame werking. Ik denk dat je derde injectie, iets sneller zal gebeuren ! Maak je niet onmiddellijk zorgen ! Het komt wel goed! Daar de begin periode kan verschillen van persoon tot persoon ! Bij het gebruik van Sustanon, is dat eveneens zo. Ik ken een injectie, om de drie weken, maar er zijn ook van iets eerder/later !

Grtz Nick :hug2:
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Gebruikersavatar
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Re: Testosteron

Bericht door Mr.X »

Ik vermoed dat ze het aan het opbouwen zijn.
Normaal is het inderdaad elke 12 weken. Maar voor mij was dit veel te snel. Ik had hele hoge T waarden. Dus inderdaad, trage werking.
Nathan90
Berichten: 736
Lid geworden op: 30 jan 2013, 12:06
Gender: Trans FtM

Re: Testosteron

Bericht door Nathan90 »

Ik vind 16 weken wel heel extreem, merkte zelf na die eerste shot in m'n 12e week echt dat de hormonen op waren. Om het zo maar te zeggen. Nu heb ik daar geen last meer van en zet nog steeds elke 12 weken.

Loop jij gewoon bij het VU Bas? Is het dan misschien meer dat jou volgende afspraak pas over 16 weken is? Dit staat los van het innemen van hormonen namelijk.

Overigens, iemand kreeg vandaag van zijn verzekeraar te horen dat nebido vanaf april niet meer verkrijgbaar is. Meerdere jongens gaan morgen navraag doen bij verzekeraars en apotheek, dus ik laat nog wel weten wat daar uitkomt.

Edit: overigens, al is 16 weken langer dan wat jiu nodig hebt. Goed komt het sowieso wel. Vooe sommigen is de hoeveelheid/duur van de hormonen gewoon iets meer passen en meten. Maar niks om je direct zorgen over te maken. :)
Gebruikersavatar
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Re: Testosteron

Bericht door Mr.X »

Nathan, wat geinig dat het voor jou eigenlijk te weinig was, en dan voor mij weer veel te veel. Dit laat zien hoe verschillend mensen reageren op dezelfde dosis. Mijn t waarden waren zelfs zo hoog dat ik maar 3 van de 4ml laat injecteren.
Wat ik mij afvroeg is dat je in Nederland nog steeds de Nebido zelf moet betalen? Zo ja, hoeveel is dat inmiddels?
Nathan90
Berichten: 736
Lid geworden op: 30 jan 2013, 12:06
Gender: Trans FtM

Re: Testosteron

Bericht door Nathan90 »

Leverbaarheid van Nebido geeft tegenstrijdige berichten. Apotheken geven in ieder geval nog geen probleem aan, zorgverzekeraars spreken elkaar tegen (als in, ene zegt dat het er inderdaad uit gaat, ander zegt dat het gewoon beschikbaar blijft). Met daarbij ook een zorgverzekeraar die zichzelf tegenspreekt ('sochtends krijg ik te horen dat het er uit gaat, eind van de dag krijgt een ander te horen dat het blijft)

We gaan het merken dus.

De meeste moeten Nebido nog steeds zelf betalen ja. Het schijnt dat je met de juiste aanvullende verzekering het wel vergoed kan krijgen. Volgens mij is het nu rond de €90,- eigen bijdrage en dan gaat de overige €30,- naar je eigen risico als je geen andere zorgkosten hebt. Nog steeds rond de €120,- in totaal dus.