Afspraak

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
Plaats reactie
Lorenzo
Berichten: 94
Lid geworden op: 23 jan 2016, 21:26
Gender: Trans FtM
Locatie: Amersfoort

Afspraak

Bericht door Lorenzo »

volgende week donderdag heb ik een afspraak met de huisarts voor de verwijzing naar het VUmc
ik moet wel zeggen dat ik het spannend vind pffff...
jammer dat de huisarts niet eerder een plekje heeft, maar de eerste stap is gezet.
You don't need someone to complete you, you only need someone to accept you completely
Claire
Berichten: 1129
Lid geworden op: 05 feb 2013, 00:21
Gender: Vrouw
Locatie: Almere

Re: Afspraak

Bericht door Claire »

Met baby stapjes voor het begin van een mooie wandeling
Er komt een ogenblik in het leven
dat de pijn
om altijd een knop te blijven
groter is
dan de angst
een bloem te worden.

:hug: :hug2:
Anthony
Berichten: 204
Lid geworden op: 28 sep 2012, 16:14
Gender: Trans FtM
Locatie: Emmen

Re: Afspraak

Bericht door Anthony »

Veel succes Donderdag!
Afbeelding

Labels zijn voor kleren, maar zelfs dan zijn ze irritant….
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Afspraak

Bericht door Anon20180311 »

Succes donderdag, GeenIdee !

Grtz Nick :hug2:
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Lorenzo
Berichten: 94
Lid geworden op: 23 jan 2016, 21:26
Gender: Trans FtM
Locatie: Amersfoort

Re: Afspraak

Bericht door Lorenzo »

Dankjewel voor jullie reactie :D :D :D
You don't need someone to complete you, you only need someone to accept you completely
Anouk
Berichten: 111
Lid geworden op: 04 mar 2016, 11:00
Gender: Vrouw

Re: Afspraak

Bericht door Anouk »

Beste Lorenzo,

Geduld is echt een vereiste, had ik ook moeite mee in het begin.
Misschien ken je de britse serie My transsexual summer. ( te vinden op youtube) Daarin zie je een transgender genaamd Fox, die ook enigszins moeite heeft met geduld. Zijn remedie is om zo'n ouderwets zakhorloge te kopen en dit continu bij hem te dragen als een soort symbol voor het geduld dat hij moet hebben. Misschien is het iets voor je om zo'n reminder voor jezelf te hebben
Nothing changes as everything changes
Lorenzo
Berichten: 94
Lid geworden op: 23 jan 2016, 21:26
Gender: Trans FtM
Locatie: Amersfoort

Re: Afspraak

Bericht door Lorenzo »

Beste marjolein, het geduld word aardig op de proef gesteld inderdaad.
Het is denk ik wel een goed idee om iets dergelijks te hebben, het is het proberen waard in ieder geval.
Bedankt voor je tip :)
You don't need someone to complete you, you only need someone to accept you completely
SophiaW
Berichten: 132
Lid geworden op: 17 mar 2015, 23:38
Gender: Vrouw

Re: Afspraak

Bericht door SophiaW »

Beste Lorenzo,

En hoe was je afspraak met de huisarts gegaan? Ik kan me voorstellen dat het echt heel erg eng was, je verteld het immers voor het eerst aan hem of haar en als je daar nog weinig ervaring mee hebt is het helemaal eng.
Mijn ervaring is dat het steeds minder eng wordt als je het aan mensen verteld. Toen ik het mijn huisarts vertelde was het voor mij de eerste keer, en ik was echt zoo zenuwachtig! Maar uiteindelijk viel het mee gelukkig :)

Je zult inderdaad veel geduld moeten hebben helaas, maar het gaat echt sneller dan je denkt ;) Wat misschien ook een idee is om een keertje naar een bijeenkomst te gaan voor transgenders. Je kunt gewoon gaan zoals je zelf wilt, ook in je oude rol dat is echt geen probleem. Ik ga zelf altijd naar de jongerenbijeenkomst in eindhoven, de eerste keer was natuurlijk superspannend, maar ik ben blij dat ik gegaan ben, het is er gewoon supergezellig en ik heb er veel vrienden gemaakt. :) En het is natuurlijk altijd fijn om met mensen erover te kunnen praten die gewoon snappen wat je bedoeld en hoe je je voelt.

Groetjes,
Sophia
Lorenzo
Berichten: 94
Lid geworden op: 23 jan 2016, 21:26
Gender: Trans FtM
Locatie: Amersfoort

Re: Afspraak

Bericht door Lorenzo »

Beste Sophia,

Het maken van de afspraak vond ik al best eng, het er vervolgens naartoe gaan deed mij peentjes zweten, maar toen ik er eenmaal zat ging het eigenlijk allemaal vanzelf.
Ik heb gelukkig een huisarts die mij allemaal vragen stelde waarop ik makkelijk antwoorden kon, dus dat scheelde best veel, ik was namelijk bang dat ik een heel verhaal moest gaan vertellen
waar ik uiteindelijk zelf mee in de knoop zou raken (ik ben niet zon prater namelijk), maar dat was gelukkig niet zo, het is dus allemaal boven verwachting verlopen en achteraf gezien viel het allemaal reuze mee en heb ik mij eigenlijk helemaal voor niks zorgen gemaakt. :D

Wat ik wel weer minder leuk vond is dat er tussendoor een fout is gemaakt door de huisarts, ik had hem gevraagd voor een verwijzing voor het VUmc - Genderteam, nu heeft mijn huisarts dus een verwijzing uitgedraaid voor de gynaecoloog!, ehm ja, schiet niet echt op natuurlijk, na mailen en bellen is het allemaal wel goed gekomen de verwijzing ligt inmiddels wel op de juiste afdeling, maar het heeft wel enige vertraging opgelopen.

Ja dat is een goed trouwens, daar ik had ik zelf nog niet aan gedacht, maar het lijkt me inderdaad wel prettig om te babbelen met mensen die het zelfde doormaken of door gemaakt hebben :)
You don't need someone to complete you, you only need someone to accept you completely
Plaats reactie