Nieuwe chat! Zie dit topic.

Hormonen

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Hormonen

Bericht door Anon20180311 »

Hoi iedereen,

Een nieuw draadje beginnen, vind ik persoonlijk onnodig. Daar mijn reactie of ervaringen eveneens over Hormonen gaan ( Eventueel sorry, Milan).

Na meer dan 20j testo gebruik, is het voor mij overduidelijk: Mijn nagels ( Vinger en teennagels) groeien niet alleen veel sneller, maar zijn ook veel sterker. Zo kan ik b.v. soms schroeven gewoon met mij duimnagel uitdraaien.

Dit was vroeger totaal onmogelijk, die brak of scheurde gewoon zo af. Ook mijn nagels bijknippen moest ik zelden of nooit doen ( Kende eigenlijk, nooit lange nagels). En nu,.....Moet ik die, zeer regelmatig bijknippen.

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Gebruikersavatar
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Hormonen

Bericht door Benjamin »

Frappant. Bij mij groeit zowel haar (overal;  wat zeer irritant is) als nagels belachelijk snel. Eén van de redenen ook, waarom ik het haar lang draag. Bij kort haar zou ik elke drie weken naar de kapper moeten om de boel te laten temmen. Ik moet elke week nagels knippen & vijlen, eigenlijk twee keer. Voeten om de week. Mocht ik ooit aan de testosteron gaan, verwacht ik dus zoiets:

Afbeelding
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Hormonen

Bericht door Anon20180311 »

Dominic schreef: 27 dec 2017, 11:48 Frappant. Bij mij groeit zowel haar (overal;  wat zeer irritant is) als nagels belachelijk snel. Eén van de redenen ook, waarom ik het haar lang draag. Bij kort haar zou ik elke drie weken naar de kapper moeten om de boel te laten temmen. Ik moet elke week nagels knippen & vijlen, eigenlijk twee keer. Voeten om de week. Mocht ik ooit aan de testosteron gaan, verwacht ik dus zoiets:

Afbeelding
Hoi Dominic,

Mss, Ik heb nog steeds een volle haardos op mijn kopje ( Zwart, krullend, snel groeiend en opnieuw wat langer). Verder ken ik totaal geen borsthaar, mijn baard en snor, blijf ik beter lag vanaf ( Scheren, is niet echt nodig. Wat bijknippen is voldoende :D ). Op mijn benen en armen, niet meer dan vroeger. Maar op mij kopje, hallo :wship: alles is zo goed als gebleven en meer moet dat voor mij niet zijn.

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Hormonen

Bericht door Nate_0 »

Nick, hoe lang duurde het voordat je die veranderingen in je nagels merkte? En zijn er ook dingen veranderd in je dieet of je levensstijl?

Nagels bijknippen is voor zover ik weet voor de meeste mensen niet meer dan gewoon :')

Haargroei (en ook kaal worden) wordt zwaar bepaald door genetische aanleg. Daarbij zit een correlatie tussen veel lichaamsbeharing én snel kaal worden.

Die genetische aanleg geldt zowel voor vrouwen als mannen. Een cisvrouw kan ook meer beharing krijgen door een afwijkende hormoonspiegel (veel vrouwen met PCOS hebben daar last van). Maar om te zeggen dat je meteen in een soort Cousin Itt verandert... Nah. Het zal eerder zo zijn dat je gewoon wat sneller/makkelijker baard/borsthaar krijgt. Aan de andere kant zijn er ook jongens die nooit echt baardgroei krijgen (zowel cis als trans) of waarbij het jaren en jaren duurt (terwijl er ook transmannen zijn die in een half jaar toch een zichtbare snor en/of baard hebben).
meerdere zakken met zaagsel
Gebruikersavatar
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Hormonen

Bericht door Benjamin »

Nate_0 schreef: 28 dec 2017, 14:08 Een cisvrouw kan ook meer beharing krijgen door een afwijkende hormoonspiegel (veel vrouwen met PCOS hebben daar last van). Maar om te zeggen dat je meteen in een soort Cousin Itt verandert... Nah. Het zal eerder zo zijn dat je gewoon wat sneller/makkelijker baard/borsthaar krijgt.
Bij mij is de beharing niet zozeer dik, donker of prominent aanwezig, want rossig/blond en dunne haren. Het zit - godzijdank - ook niet op plekken waar het in mijn geval niet hoort. Om de e.o.a. reden groeit mijn haar snel, waardoor het haar gedurende zijn leven langer wordt dan gemiddeld. Ik heb dat dus ook met snordons, wenkbrauwen, enz. De ene mens kan bv. zijn/haar haar niet erg lang laten groeien. Ik kan, als ik wil, haar tot op mijn kont kweken en misschien verder. Dat is geen probleem want er bestaat een kapper en die knipt er elke drie maanden een flinke berg vanaf. Omdat ik mijn haar opgestoken draag meestal, is het ook niet zo´n ramp om lang niet naar de kapper te gaan. Maar flink borstelige wenkbrauwen, een prominente donssnor/baard, zit ik niet op te wachten. Maar weinig vrouwen denk ik. Bv. mijn armhaar wordt ook erg lang, echt zoals bij sommige mannen maar dan niet zo dik, dus ik heb op zeker moment besloten dat te scheren, en dat bevalt goed. En dus ook zeer regelmatig benen enz. scheren, gezicht epileren en bijknippen (wenkbrauwen/pluimage, wimpers zelfs worden irritant lang waardoor mascara dragen een zootje wordt). Het zit niet op plaatsen waar het niet hoort (borst, buik), en mijn testosteronspiegel is gewoon normaal, zelfs wat aan de lage kant (wordt, vanwege een chronische ziekte, samen met andere bijnier- en schildklierhormonen gemonitord).
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Hormonen

Bericht door Anon20180311 »

Nate_0 schreef: 28 dec 2017, 14:08 Nick, hoe lang duurde het voordat je die veranderingen in je nagels merkte? En zijn er ook dingen veranderd in je dieet of je levensstijl?

Nagels bijknippen is voor zover ik weet voor de meeste mensen niet meer dan gewoon :')

Haargroei (en ook kaal worden) wordt zwaar bepaald door genetische aanleg. Daarbij zit een correlatie tussen veel lichaamsbeharing én snel kaal worden.

Die genetische aanleg geldt zowel voor vrouwen als mannen. Een cisvrouw kan ook meer beharing krijgen door een afwijkende hormoonspiegel (veel vrouwen met PCOS hebben daar last van). Maar om te zeggen dat je meteen in een soort Cousin Itt verandert... Nah. Het zal eerder zo zijn dat je gewoon wat sneller/makkelijker baard/borsthaar krijgt. Aan de andere kant zijn er ook jongens die nooit echt baardgroei krijgen (zowel cis als trans) of waarbij het jaren en jaren duurt (terwijl er ook transmannen zijn die in een half jaar toch een zichtbare snor en/of baard hebben).
Hoi Nate,

Mijn levensstijl is totaal :D niet anders dan vroeger, alleen beet ik vroeger ( Voor mijn transitie, mijn nagels af : Wss een frustratie probleem ( Welke weet ik niet echt, maar deze gewoonte of drang liet ik bij mijn testo gebruik en de nodige operatieve ingrepen naar trans-man, langzaam en volledig achter me.

Mijn nagels zijn nu zo sterk geworden, dat eventueel afbijten ( Indien nodig, eventueel een gescheurde of gebroken nagel) echt teveel kracht, geduld en energie van me vraagt ( Vandaar het nodige bijknippen nu) .

Vind ik het erg, hellemaal niet! :wship:.

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Hormonen

Bericht door Anon20180311 »

Dominic schreef: 28 dec 2017, 14:24
Nate_0 schreef: 28 dec 2017, 14:08 Een cisvrouw kan ook meer beharing krijgen door een afwijkende hormoonspiegel (veel vrouwen met PCOS hebben daar last van). Maar om te zeggen dat je meteen in een soort Cousin Itt verandert... Nah. Het zal eerder zo zijn dat je gewoon wat sneller/makkelijker baard/borsthaar krijgt.
Bij mij is de beharing niet zozeer dik, donker of prominent aanwezig, want rossig/blond en dunne haren. Het zit - godzijdank - ook niet op plekken waar het in mijn geval niet hoort. Om de e.o.a. reden groeit mijn haar snel, waardoor het haar gedurende zijn leven langer wordt dan gemiddeld. Ik heb dat dus ook met snordons, wenkbrauwen, enz. De ene mens kan bv. zijn/haar haar niet erg lang laten groeien. Ik kan, als ik wil, haar tot op mijn kont kweken en misschien verder. Dat is geen probleem want er bestaat een kapper en die knipt er elke drie maanden een flinke berg vanaf. Omdat ik mijn haar opgestoken draag meestal, is het ook niet zo´n ramp om lang niet naar de kapper te gaan. Maar flink borstelige wenkbrauwen, een prominente donssnor/baard, zit ik niet op te wachten. Maar weinig vrouwen denk ik. Bv. mijn armhaar wordt ook erg lang, echt zoals bij sommige mannen maar dan niet zo dik, dus ik heb op zeker moment besloten dat te scheren, en dat bevalt goed. En dus ook zeer regelmatig benen enz. scheren, gezicht epileren en bijknippen (wenkbrauwen/pluimage, wimpers zelfs worden irritant lang waardoor mascara dragen een zootje wordt). Het zit niet op plaatsen waar het niet hoort (borst, buik), en mijn testosteronspiegel is gewoon normaal, zelfs wat aan de lage kant (wordt, vanwege een chronische ziekte, samen met andere bijnier- en schildklierhormonen gemonitord).
Hoi Dominic,

Ik ben donker, pikzwart ( Met al wat :wship: grijshaar er tussen. Ben straks 54j). Heb ik meer beharing dan vroeger ?: Yep, maar niet meer dan mijn vader of broers, integendeel. Iets meer dan mijn bio-zusje en iets minder dan mijn bio-vader en bio-broers.

Wat het kaal ( Kopje) worden of kennen als cis-man of trans-man betreft: Sluit ik me, voorlopig volledig aan bij Nate . Maar het valt me wel op, dat ik onder alle lotgenoten dat ik persoonlijk ken : Geen enkele trans-man van boven de 50J en meer dan 10 à 15j aan de testo. Met totaal geen vorm van kaalheid ken, laat staan na meer dan 20j zoals ik ( Stilaan 25j. aan de testo,).
Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .