Hormonen

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
Milan
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 apr 2016, 18:16
Gender: Trans FtM

Hormonen

Bericht door Milan »

Hallo allemaal,

Aankomende dinsdag heb ik mijn eerste afspraak met de endocrinoloog. Later die dag heb ik ook een botscan.
Nu ben ik eigenlijk heel benieuwd hoe lang het dan nog duurt voordat ik daadwerkelijk de hormonen krijg. Iemand die daar een antwoord op heeft?

Groetjes,
Milan
Gebruikersavatar
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Re: Hormonen

Bericht door Mr.X »

Een recept krijg je dezelfde dag nog, als het goed is.
Nathan90
Berichten: 736
Lid geworden op: 30 jan 2013, 12:06
Gender: Trans FtM

Re: Hormonen

Bericht door Nathan90 »

Vergeet het op nuchtere maag bloedprikken niet ;)

Maar ja, en naar gelang welke je kiest kan je het recept ook direct daar inleveren en de eerste injectie daar laten zetten.
Milan
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 apr 2016, 18:16
Gender: Trans FtM

Re: Hormonen

Bericht door Milan »

Serieus? Dan zou geweldig zijn als het morgen begint (de hormonen) en ja ik ben nuchter....ik mag gelukkig om 08:30 uur.
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Hormonen

Bericht door Anon20180311 »

Hoi Milan,

In België is dat idem, eenmaal groen licht volgen de hormonen indien persoonlijk gewenst en naar eigen keuze onmiddellijk.

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Milan
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 apr 2016, 18:16
Gender: Trans FtM

Re: Hormonen

Bericht door Milan »

Dank je Nick.
ik ben helemaal blij
Gebruikersavatar
Ylse
Berichten: 758
Lid geworden op: 30 aug 2015, 20:39
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Oosterstreek (Friesland)

Re: Hormonen

Bericht door Ylse »

Nathan90 schreef:Vergeet het op nuchtere maag bloedprikken niet ;)
Ik hoef nooit nuchter bloed te prikken. Volgens mijn endocrinoloog ( van Houten HAGA den haag) is dat nergens voor nodig.
All changes;
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.

Anatole France
Milan
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 apr 2016, 18:16
Gender: Trans FtM

Re: Hormonen

Bericht door Milan »

Dat is wel handig dat jouw endocrinoloog in het HAGA zit. Zou een super uitkomst voor mij zijn.
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Hormonen

Bericht door Anon20180311 »

Ylse schreef:
Nathan90 schreef:Vergeet het op nuchtere maag bloedprikken niet ;)
Ik hoef nooit nuchter bloed te prikken. Volgens mijn endocrinoloog ( van Houten HAGA den haag) is dat nergens voor nodig.
Hoi Ylse en Milan,

Bij mij is dat idem, al is het weliswaar in België. Mss hangt dit af van de endocrinoloog persoonlijk naar zijn/haar keuze.

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Nathan90
Berichten: 736
Lid geworden op: 30 jan 2013, 12:06
Gender: Trans FtM

Re: Hormonen

Bericht door Nathan90 »

Die endocrinoloog zal je mogelijk hebben na doorverwijzing van het PIG, Ylse? Ga er in ieder geval niet van uit dat je daar in de toekomst van het VU zomaar heen kan Milan. VU houdt dergelijke dingen nogal graag binnen de deur namelijk.

Nuchter bloed prikken bij het VU is alleen de eerste keer en dan na een jaar nodig, om een algeheel beeld te krijgen van ook enige waarden die beïnvloedbaar zijn door te eten/drinken. De precieze hoe en wat weet ik niet meer, da's te lang geleden voor mij haha. Maar nuchter zijn is dus een standaard ding voor die twee keer bloedprikken. Alle andere keren in principe niet want dan gaat het vooral gewoon om hormoonlevels.