Nieuwe chat! Zie dit topic.

Fallo of Meta

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
Gebruikersavatar
Lorenzo
Berichten: 94
Lid geworden op: 23 jan 2016, 21:26
Gender: Trans FtM
Locatie: Amersfoort

Fallo of Meta

Bericht door Lorenzo »

Hallo allemaal,

Ik sta nog aan het prille begin van het nog lange traject, maar toch denk ik er wel al een beetje over na.
Echter ben ik erachter gekomen dat fallo aardig wat risico's met zich mee brengt, Meta schijnt het mooiste resultaat op te leveren
maar in centimeters lever je behoorlijk in.

zijn er heren die me zou kunnen adviseren wat wijs is qua ftm srs?
You don't need someone to complete you, you only need someone to accept you completely
Citizen Erased
Berichten: 405
Lid geworden op: 07 mar 2016, 14:19
Gender: Man

Re: Fallo of Meta

Bericht door Citizen Erased »

Ik vind het zelf een beetje kiezen tussen twee kwaden.. Meta geeft inderdaad het 'natuurlijkste' resultaat en je penis kan van zichzelf stijf worden, minder ingrijpende operatie, dit zou ikzelf de ideaalste optie vinden, ware het niet dat het betekent dat je in 99 van de 100 gevallen ook een micropenis er aan overhoudt die op penetratief gebied nauwelijks functioneel is. Ook staand plassen hoeft met de geringe lengte geen zekerheid te zijn.

En phallo, tsja, zware operaties, littekens, pompje nodig, veel mogelijke complicaties. Maar uiteindelijk vaak wel een mooi resultaat met acceptabele lengte, qua sensatie minder dan meta natuurlijk.

Pff, ik ben er zelf ook nog steeds niet over uit. Meta trekt mij in de regel meer, dan houd ik ook een beetje rekening met de toekomstige technieken die er misschien komen; lijkt me dat ze dan makkelijker 'verder' kunnen werken met een meta dan een phallo. En ik hoop stiekem ook nog steeds dat er na 15 jaar testosteron ofzo zich toch een "normale" piel vormt qua grootte :mrgreen: Bij cis-mannen heeft dat toch ook even de tijd nodig :mrgreen:
En dan ook weer die statistiek dat 70% van de metapatïenten uiteindelijk alsnog voor een phallo kiest...
Lastig hoor.
Gebruikersavatar
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Re: Fallo of Meta

Bericht door Mr.X »

Ondanks dat ik wel al aan die fase toe ben, ben ik er zelf ook nog niet uit.
Overigens, qua risico hangt het af van wel of niet plasbuisverlenging. Als je dat wilt met de Meta, dan heb je ook best veel risico op complicaties. Dat verlengen brengt vee potentiele problemen met zich mee, heeft Bouwman mij nog kunnen vertellen.

Op dit moment neig ik naar de meta vanwege complicatie angst. Ik heb slechte ervaringen met complicaties bij operaties, dus zie het niet zo zitten om nog meer te riskeren. Maar ik twijfel nog wel omdat inderdaad een micropenis ook niet zo fijn is....

Nog wel een vraag. Als iemand een meta zou nemen, en dan later toch nog een fallo wil (dit is wel mogelijk, heb op amerikaanse fora gelezen), zou de verzekering dat dan nog vergoeden? Of zouden ze zoiets hebben, eenmaal gekozen is gekozen?
Gebruikersavatar
Lorenzo
Berichten: 94
Lid geworden op: 23 jan 2016, 21:26
Gender: Trans FtM
Locatie: Amersfoort

Re: Fallo of Meta

Bericht door Lorenzo »

Mr.X schreef: Nog wel een vraag. Als iemand een meta zou nemen, en dan later toch nog een fallo wil (dit is wel mogelijk, heb op amerikaanse fora gelezen), zou de verzekering dat dan nog vergoeden? Of zouden ze zoiets hebben, eenmaal gekozen is gekozen?
Volgens mij kan je daarna nog wel voor fallo gaan, maar hoe dat met de verzekering geregeld is weet ik niet.

Zelf neig ik ook meer richting meta eigenlijk, maar aan de andere kant vind ik zon micro ook niet alles, moeilijke beslissing.
Maar gelukkig heb ik nog zeeën van tijd.
You don't need someone to complete you, you only need someone to accept you completely
Nathan90
Berichten: 736
Lid geworden op: 30 jan 2013, 12:06
Gender: Trans FtM

Re: Fallo of Meta

Bericht door Nathan90 »

Je zal mogelijk ook merken dat je behoeftes en dysforie veranderen naarmate je verder in traject zit. Veel hebben bijvoorbeeld geen phallo/meta wens tot een tijd hormonen en borstoperatie achter de rug zijn. Als die dysforie weg is komt dan soms toch een grotergemis daar beneden op.

Ik was nooit content met wat daar beneden zit. Maar phallo was mij te heftig. Zo onderhand weet ik zeker dat ik voor de phallo wil gaan en zelfs vanuit de arm en niet been. Mijn voornaamste angst is functieverlies van m'n arm, maar beenphallo's kunnen te dik uitvallen en geeft vaak toch een mooier resultaat.

In Gent is tegenwoordig de voorkeur om eerst meta te doen en daarna phallo. Wel is die meta iets anders dan wanneer je het als eindstadium kiest. Verzekering is daar wel voor te paaien, maar in NL wordt dat (nog) niet gedaan dus valt niet te zeggen wat je verzekering dan doet.

Betreft complicaties. Tsja, ik geloof dat bij phallo met plasbuisverlenging de kans 50% is. Maar (!) dit is inclusief alle complicaties die uit zichzelf oplossen. Maar een tweede operatie is zover ik hoor wel eerder regel dan uitzondering.

Wat wijs is, is goed informeren, recente ervaringen zoeken. Niet alle foto's geloven want meestal zijn de piemels nog geen jaar oud en het resultaat wordt beter naarmate de tijd verstrijkt. En rustig opties afwegen. Je hebt gelukkig nog even ja.
Gebruikersavatar
Alice
Berichten: 1426
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: Fallo of Meta

Bericht door Alice »

Man Receives First Penis Transplant in the United States
http://www.nytimes.com/2016/05/17/healt ... .html?_r=0
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Gebruikersavatar
Lorenzo
Berichten: 94
Lid geworden op: 23 jan 2016, 21:26
Gender: Trans FtM
Locatie: Amersfoort

Re: Fallo of Meta

Bericht door Lorenzo »

Ik heb zon idee dat 't toekomst muziek is althans voor Europa denk ik dan...
maar het zou wel mooi zijn aan de ene kant.
You don't need someone to complete you, you only need someone to accept you completely
Gebruikersavatar
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Re: Fallo of Meta

Bericht door Mr.X »

Er is wel vaker een penis transplant gedaan. Dit was geloof ik in Azie. Het eindigde allemaal niet zo goed...
Ook is de stap van bio-man naar transman erg groot. Bij een bio-man zitten de bloedvaten, zenuwen ed al goed. Je kunt dan relatief makkelijk een nieuwe penis plaatsen. Bij transmannen moet dit allemaal nog gemaakt worden, en dat blijft toch lastiger. Ik vermoed dan ook niet dat zo'n transplantatie in de toekomst snel beschikbaar is voor transguys. Denk ook aan het feit dat je dan voor de rest van je leven medicijnen moet slikken om de penis niet te verstoten. Het blijft namelijk iets wat niet van je eigen lichaam is gemaakt. Erg lastig allemaal.
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Fallo of Meta

Bericht door Anon20180311 »

Persoonlijk koos ik voor de Meta met plasbuisverlenging en scrotum. Het is idd zo dat na de metaoperatie, de fallo verlening nog mogelijk is. Wat staande plassen betreft met de meta, hangt het idd af van de lengte. Bij mij persoonlijk lukt dat prima, maar ik ken wel lotgenoten met een metaoperatie die een verlengstuk " holle nep penis" moeten gebruiken. Wat penetratie betreft: de meta kent een natuurlijke erectie, maar onvoldoende om te penetreren. Maar de wetenschap staat gelukkig niet stil, de Meta/fallo van meer dan 10 jaar terug en meer, kun je op heden niet meer vergelijken.

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Gebruikersavatar
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Re: Fallo of Meta

Bericht door Mr.X »

Beetje een oude topic, maar toch. Ik vroeg mij af of mensen hier nog wat over te zeggen hebben.
Ik ben namelijk gisteren naar de voorlichting genitale operatie geweest. Heb daar eigenlijk niet veel nieuws geleerd. Het komt er op neer dat je vier opties hebt:
Meta zonder plasbuisverlenging (minst risicovol, de risicos zijn ongeveer gelijk aan elke andere operatie)
Meta met plasbuisverlenging (door de plasbuisverlenging risicovol)
Phallo zonder plasbuisverlenging (door de phallo grotere kans op complicaties)
Phallo met plasbuisverlenging (door de phallo + plasbuisverlenging meest risicovol)

De plasbuisverlenging gaf 50% complicaties. Dan hadden ze wel alle complicaties meegeteld, ook de kleintjes die zichzelf soms oplosten.

Bij de Phallo kun je nog kiezen voor donorhuid van het bovenbeen, arm of een combi daarvan. Maar het bovenbeen kon alleen gebruikt worden als je vetlaag daar 1cm of minder is.

All in all komt het erop neer dat hoe natuurlijker je het wilt, hoe meer risicos er zijn. Dus als je staand wilt plassen met een 'normale' penis (I know, normaal is subjectief.), dan zijn er relatief hoge risicos.

Anywho, het wordt wel tijd voor mij om een keuze te maken. Maar ik twijfel nog ontzettend! Zijn hier mensen die de phallo al gehad hebben? Ik zou wel wat ervaringen willen lezen.