Fallo of Meta

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Fallo of Meta

Bericht door Anon20180311 »

Hoi Mr.x,

Zoals je immers al weet, ik ken de meta-operatie, niet de verlening der fallo/huiddonor. Maar als je vragen heb i.v.m. de meta, vuur die maar af.

Grtz Nick
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Fallo of Meta

Bericht door Anon20180311 »

Als bijlage:

Mijn meta-operatie, is met plasbuis verlening en scrotum. Ik kende totaal geen complicaties, complicatie vrij op mijn leeftijd een paar jaar terug " min/meer 50jaar oud" . Ik weet het, persoonlijk ken ik het geluk der grote en het staande kunnen plassen. Maar indien, ik niet mijn grote kende, dan ging ik spontaan over tot de fallo.

Grtz Nick
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Minne
Berichten: 186
Lid geworden op: 04 aug 2012, 10:29
Gender: Trans FtM

Re: Fallo of Meta

Bericht door Minne »

Mr.X schreef:Beetje een oude topic, maar toch. Ik vroeg mij af of mensen hier nog wat over te zeggen hebben.
Ik ben namelijk gisteren naar de voorlichting genitale operatie geweest. Heb daar eigenlijk niet veel nieuws geleerd. Het komt er op neer dat je vier opties hebt:
Meta zonder plasbuisverlenging (minst risicovol, de risicos zijn ongeveer gelijk aan elke andere operatie)
Meta met plasbuisverlenging (door de plasbuisverlenging risicovol)
Phallo zonder plasbuisverlenging (door de phallo grotere kans op complicaties)
Phallo met plasbuisverlenging (door de phallo + plasbuisverlenging meest risicovol)

De plasbuisverlenging gaf 50% complicaties. Dan hadden ze wel alle complicaties meegeteld, ook de kleintjes die zichzelf soms oplosten.

Bij de Phallo kun je nog kiezen voor donorhuid van het bovenbeen, arm of een combi daarvan. Maar het bovenbeen kon alleen gebruikt worden als je vetlaag daar 1cm of minder is.

All in all komt het erop neer dat hoe natuurlijker je het wilt, hoe meer risicos er zijn. Dus als je staand wilt plassen met een 'normale' penis (I know, normaal is subjectief.), dan zijn er relatief hoge risicos.

Anywho, het wordt wel tijd voor mij om een keuze te maken. Maar ik twijfel nog ontzettend! Zijn hier mensen die de phallo al gehad hebben? Ik zou wel wat ervaringen willen lezen.
Weet je misschien of het bij de phallo met plasbuisverlenging ook mogelijk is om de donorhuid van het bovenbeen te nemen, of moet het dan van de arm of een combinatie van arm en been? Het duurt voor mij nog een hele tijd voor ik een beslissing moet maken, maar ik neig het meeste naar phallo met verlening. Het geen waar ik me het meeste zorgen over maak is de mogelijkheid van functieverlies in m'n arm, vandaar. Verder helaas nog geen ervaring, dus ik kan je ook geen info geven :( Ben wel benieuwd naar wat je uiteindelijk gaat kiezen!
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Fallo of Meta

Bericht door Anon20180311 »

Minne schreef:
Mr.X schreef:Beetje een oude topic, maar toch. Ik vroeg mij af of mensen hier nog wat over te zeggen hebben.
Ik ben namelijk gisteren naar de voorlichting genitale operatie geweest. Heb daar eigenlijk niet veel nieuws geleerd. Het komt er op neer dat je vier opties hebt:
Meta zonder plasbuisverlenging (minst risicovol, de risicos zijn ongeveer gelijk aan elke andere operatie)
Meta met plasbuisverlenging (door de plasbuisverlenging risicovol)
Phallo zonder plasbuisverlenging (door de phallo grotere kans op complicaties)
Phallo met plasbuisverlenging (door de phallo + plasbuisverlenging meest risicovol)

De plasbuisverlenging gaf 50% complicaties. Dan hadden ze wel alle complicaties meegeteld, ook de kleintjes die zichzelf soms oplosten.

Bij de Phallo kun je nog kiezen voor donorhuid van het bovenbeen, arm of een combi daarvan. Maar het bovenbeen kon alleen gebruikt worden als je vetlaag daar 1cm of minder is.

All in all komt het erop neer dat hoe natuurlijker je het wilt, hoe meer risicos er zijn. Dus als je staand wilt plassen met een 'normale' penis (I know, normaal is subjectief.), dan zijn er relatief hoge risicos.

Anywho, het wordt wel tijd voor mij om een keuze te maken. Maar ik twijfel nog ontzettend! Zijn hier mensen die de phallo al gehad hebben? Ik zou wel wat ervaringen willen lezen.
Weet je misschien of het bij de phallo met plasbuisverlenging ook mogelijk is om de donorhuid van het bovenbeen te nemen, of moet het dan van de arm of een combinatie van arm en been? Het duurt voor mij nog een hele tijd voor ik een beslissing moet maken, maar ik neig het meeste naar phallo met verlening. Het geen waar ik me het meeste zorgen over maak is de mogelijkheid van functieverlies in m'n arm, vandaar. Verder helaas nog geen ervaring, dus ik kan je ook geen info geven :( Ben wel benieuwd naar wat je uiteindelijk gaat kiezen!
Hoi, in combinatie van de huid-flap/fallo bovenbeen en de huid-flap/eigen donor huid der plasbuis verlening fallo, ken ik via een lotgenoot. Wat het functieverlies der onderarm betreft: hoorde ik persoonlijk "nada", enkel een veel kleiner litteken op de voorarm bij deze combinatie ( der plasbuisverlening en fallo der bovenbeen ) .Ps. hij is zeer tevreden.

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Minne
Berichten: 186
Lid geworden op: 04 aug 2012, 10:29
Gender: Trans FtM

Re: Fallo of Meta

Bericht door Minne »

Bedankt voor de info, Nick! Het verbaasd me dat er zo weinig info te vinden is over de mogelijkheid/kansen van het verlies van armfunctie bij een phallo uit de arm. In de patientenfolder van het VU staat niets daar over, en ook zoeken in andere transgroepen heeft me tot nu toe niks opgeleverd..over 2 weken heb ik weer een afspraak in het VU dus dan ga ik het maar eens vragen, maar het is vreemd dat er zo weinig over te vinden is, ik kan toch niet de enige zijn die zich daar zorgen om maakt? Ik bedoel, het is je arm! Die heb je toch wel enigzins nodig, dacht ik zo XD
Citizen Erased
Berichten: 405
Lid geworden op: 07 mar 2016, 14:19
Gender: Man

Re: Fallo of Meta

Bericht door Citizen Erased »

Volgens mij heb ik ooit eens een statistiekje gelezen dat de kans op gedeeltelijk functieverlies in de arm zo'n 1-2% is.. Ik heb het in ieder geval nog nooit kunnen vinden in ervaringsverhalen. Wel mensen die soms een tijdje met een fysio in de weer zijn.
Simão
Berichten: 865
Lid geworden op: 07 aug 2013, 09:26
Gender: Transgender
Locatie: Alentejo, Portugal
Contacteer:

Re: Fallo of Meta

Bericht door Simão »

Je kunt je ook afvragen waarom er wél functieverlies zou zijn. Naar mijn weten gebeurt dat alleen als je slechte genezing hebt, met infecties.
Vandaar ook dat het niet thuishoort in oppervlakkige voorlichting, want het is echt een uitzondering. Ik heb ook kans van 1-2% voorbij zien komen.
Dat is te verwaarlozen en de vraag is ook of het blijvend is. Ik neem aan dat men na ten jaar niet weer gaat vragen of er nog functeverlies is terwijl het dan best opgelost kan zijn... Sommige dingen kunnen echt met tijd weer goed komen.

Je kunt in principe een redelijk hap uit je arm nemen voor wat dan ook, zonder dat er functie verlies is als de genezing maar gunstig verloopt.

En ook met functieverlies is het niet meteen het einde van de wereld. Er zijn vast hulpmiddelen en trucjes om een en ander op te vangen in het dagelijks leven.
Als het gaat om een gevoeloze pink ofzo, zul je er al helemaal geen hinder van ondervinden....

Ik zou me daar niet te erg zorgen over maken. Als het je al overkomt, en die kans is miniem, kun je dán wel weer kijken hoe je er mee om kunt gaan.

Het is ook een kwestie van prioriteit. Als je het belangrijk genoeg vind om een penis te krijgen, dan vallen dergelijke opofferingen, ook als het faliekant mis gaat gewoon in het niet.
Ben je te bang voor gevolgen, dan vind je het misschien toch niet zo belangrijk om een penis te hebben....

Persoonlijk sla ik opereren nog over en als ik al een phallo zal willen dan wil ik toch echt dat er eerst met onderhuidse huidrekker meer huid wordt verkregen. Want dat kan tegenwoordig natuurlijk ook gewoon.
"We vinden steun bij de mensen die het met ons eens zijn, en groei bij de mensen die het met ons oneens zijn" Frank A.Clark
Citizen Erased
Berichten: 405
Lid geworden op: 07 mar 2016, 14:19
Gender: Man

Re: Fallo of Meta

Bericht door Citizen Erased »

Grappig om mijn eerste reactie terug te lezen uit mei :mrgreen: Ik ben er nu wel redelijk over uit dat het een phallo gaat worden, waarschijnlijk zonder verlenging en liefst uit m'n bovenbeen. Een erectieprothese naderhand zie ik ook niet zo zitten; lees daar veel ellende over en je moet om de X aantal jaren weer onder het mes. Ik zou op een gegeven moment wel eens 'klaar' willen zijn. Daarnaast wordt het niet vergoed.
Gelukkig bestaan er wel uitwendige hulpmiddelen (ik denk dan aan 'The Elator' en sleeves).
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: Fallo of Meta

Bericht door Anon20190501 »

@Simão:
Als het gaat om een gevoeloze pink ofzo, zul je er al helemaal geen hinder van ondervinden....
Dat is nogal een roekeloze aanname IMHO. De meeste mensen die (ook al is het maar als hobby) een muziekinstrument bespelen (en dat zijn er nogal wat) zouden daarmee meteen de mogelijkheid om hun passie te beoefenen gedeeltelijk of volledig verliezen...
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Minne
Berichten: 186
Lid geworden op: 04 aug 2012, 10:29
Gender: Trans FtM

Re: Fallo of Meta

Bericht door Minne »

Het is inderdaad een kwestie van prioriteit. Ik ben kunstenaar van beroep en ik maak heel klein, delicaat miniatuurtextielwerk. M'n handen zijn m'n instrumenten en minder functie/gevoel in m'n pink, daar zou ik daadwerkelijk hinder van ondervinden. M'n werk is alles voor me, dus voor mij is dit wel degelijk een issue, ik wil er gewoon het fijne van weten, wat de kansen zijn, hoe het precies werkt, of er alternatieven zijn etc, zodat ik een wel overwogen beslissing kan nemen :) Anyway, ik ga het over 2 weken vragen bij het VU en als ze me iets meer kunnen vertellen zal ik het hier doorgeven!
Plaats reactie