Fallo of Meta

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Fallo of Meta

Bericht door Nate_0 »

Wat voor complicaties zijn veelvoorkomend bij de colpectomy, als ik vragen mag, Lucas?
meerdere zakken met zaagsel
Anon20190712
Berichten: 959
Lid geworden op: 19 dec 2012, 19:56
Gender: Man

Re: Fallo of Meta

Bericht door Anon20190712 »

Van wat ik heb gehoord; heftige pijn door beschadiging en blijvend minder en ander gevoel bij anale seks en gemis van gevoel bij klaarkomen.
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Fallo of Meta

Bericht door Nate_0 »

Lucas schreef:Van wat ik heb gehoord; heftige pijn door beschadiging en blijvend minder en ander gevoel bij anale seks en gemis van gevoel bij klaarkomen.
Damn. Dat is toch best wel behoorlijk heftig :shock:
meerdere zakken met zaagsel
Gebruikersavatar
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Re: Fallo of Meta

Bericht door Mr.X »

Ik heb de colpectomie gehad, en helemaal geen klachten. Ben blij dat dat vrouwelijke ding weg is. Het verschilt dus, net zoals zoveel operatieve uitkomsten, erg tussen personen.
Anon20190712
Berichten: 959
Lid geworden op: 19 dec 2012, 19:56
Gender: Man

Re: Fallo of Meta

Bericht door Anon20190712 »

Nate_0 schreef:
Lucas schreef:Van wat ik heb gehoord; heftige pijn door beschadiging en blijvend minder en ander gevoel bij anale seks en gemis van gevoel bij klaarkomen.
Damn. Dat is toch best wel behoorlijk heftig :shock:
Vind ik ook...gebeurt tuurlijk niet bij iedereen, maar ik vind het toch wel heel belangrijk dat anale seks even goed blijft- vumc vind het vooral belangrijk dat je een ''zo normaal mogelijke man' wordt, en daar hoort de colpectomie bij-en ja, die woorden zijn letterlijk gebruikt door m'n psych destijds... :roll: Werd ook gezegd dat die noodzakelijk is om de boel te verstevigen, maar vroeger en in andere landen was/is het onnodig...I don't get it...
Misschien is het zonder plasbuisverlenging ook een ander verhaal??
Laatst gewijzigd door Anon20190712 op 29 okt 2016, 23:48, 2 keer totaal gewijzigd.
Anon20190712
Berichten: 959
Lid geworden op: 19 dec 2012, 19:56
Gender: Man

Re: Fallo of Meta

Bericht door Anon20190712 »

Mr.X schreef:Ik heb de colpectomie gehad, en helemaal geen klachten. Ben blij dat dat vrouwelijke ding weg is. Het verschilt dus, net zoals zoveel operatieve uitkomsten, erg tussen personen.

Dat is chill...ik zou plat gezegd dát gat ook wel weg willen hebben, maar dan met zekerheid dat er geen gevoelsverlies bij het andere gat optreed :mrgreen: Blijft een lastige kwestie...
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Fallo of Meta

Bericht door Nate_0 »

Lucas schreef:
Nate_0 schreef:
Lucas schreef:Van wat ik heb gehoord; heftige pijn door beschadiging en blijvend minder en ander gevoel bij anale seks en gemis van gevoel bij klaarkomen.
Damn. Dat is toch best wel behoorlijk heftig :shock:
Vind ik ook...gebeurt tuurlijk niet bij iedereen, maar ik vind het toch wel heel belangrijk dat anale seks even goed blijft- vumc vind het vooral belangrijk dat je een ''zo normaal mogelijke man' wordt, en daar hoort de colpectomie bij-en ja, die woorden zijn letterlijk gebruikt door m'n psych destijds... :roll: Werd ook gezegd dat die noodzakelijk is om de boel te verstevigen, maar vroeger en in andere landen was/is het onnodig...I don't get it...
Misschien is het zonder plasbuisverlening ook een ander verhaal??
Eerstvoorlopig vind ik alleen het vooruitzicht op de mastectomy wel genoeg, om eerlijk te zijn. Vorig jaar na 3 operaties dankzij een ongeluk heb ik alles wat niet absoluut nodig is afgezworen en voor nu vind ik het daar beneden wel prima. (Dat heeft jaren gekost en ik weet dat dit niet voor iedereen geldt, dat is ook prima natuurlijk. Voor mij heeft de acceptatie van nooit een 100% functionele penis krijgen juist geleid tot verdere stappen nemen riching hulp...)

Over het verstevigen van de binnenboel van een bio vrouw voel ik me ook een beetje naar... kijk maar naar 2014 en het grote gedoe met de medische netjes/gaasjes die dit ook tot doel hadden en vervolgens tot een wereld van verdriet leidden. Ik heb het idee dat ze het eea roepen en vermoedelijk zelfs geloven ondanks dat het niet per se zo hoeft te zijn.

Zelf sta ik op de lijst bij het umcg (duurt laang -__-) waar het natuurlijk net iets anders is en waar ik ook gemengde verhalen over hoor... Maar goed. Dan weet ik in ieder geval waar ik me op voor kan bereiden. Pfft. Alsof het hebben van een vagina iemand per definitie minder man maakt?
meerdere zakken met zaagsel
Gebruikersavatar
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Re: Fallo of Meta

Bericht door Mr.X »

Nate, jij hebt inderdaad al heel wat meegemaakt. Dan snap ik dat je dat operatie gebeuren liever ever achter laat. Wat dat betreft is het misschien zelfs goed dat er jaren overheen gaat voordat je de beslissling wat er beneden gaat gebeuren moet maken. Dan heb je nog even tijd om er over na te denken.

Er zijn inderdaad soort van rages in de medische wereld. Zo hebben ze ook lange tijd een extender ingebracht om de huid uit te rekken voor de phallo. Maar dat bleek amper extra huid op te leveren, en meer complicaties dan nodig, dus dat hebben ze weer afgeschaft. Begrijp wel dat de medische wereld verder komt met vallen en opstaan. Trial en error. Het is echt hit and miss, maar blijven proberen totdat iets wel werkt.

Overigens, even duidelijk, ik denk absoluut niet dat het hebben van een vagina iemand minder man maakt. Het was voor mij persoonlijk heel belangrijk om dat ding weg te hebben want ik had er niks mee, vond het maar een vies idee zoiets te hebben, en zou het nooit van m'n leven gebruiken, terwijl je wel kans op kanker hebt daar. Dus weg er mee. Wat een ander wel of niet laat zitten is niet mijn zaak, en daar zal ik ook niet over oordelen :)
Anon20190712
Berichten: 959
Lid geworden op: 19 dec 2012, 19:56
Gender: Man

Re: Fallo of Meta

Bericht door Anon20190712 »

Ingang van de vagina, geeft dat ook kans op kanker, of bedoel je de binnenboel?
Dat heb ik er ook uit laten jassen, moest sowieso al ivm kanker, maar hoeveel dat scheelt, ook op psychisch vlak qua transitie was voor mij enorm. Had ik vantevoren niet bedacht.

Dat die extender niet meer hoeft is nieuws voor me...dat scheelt ook weer een hoop gedoe zeg. Ik vraag me af wat voor nieuwe ontwikkelingen er gaande zijn, en hoe al de technieken die ze nu gebruiken zijn gevorderd over 10 jaar.
Gebruikersavatar
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Re: Fallo of Meta

Bericht door Mr.X »

De cervix en baarmoederhals geeft kans op kanker. Er zijn een soort van rumours dat de testosteron deze kanker kans vergroot, maar ik heb eigenlijk nog nooit een echt wetenschappelijk onderzoek gezien die een duidelijke link tussen cross-sex hormonen en kanker bevestigd. Er is wel dit onderzoek: http://www.eje-online.org/content/159/3/197.long maar ook daar zeggen ze in dat het om maar een aantal cases gaat. Wie weet hadden die cases zowieso kanker gekregen. Ook dit onderzoek is er: http://www.eje-online.org/content/164/4/635.full waaron ze zeggen dat voor ftm's, mortality niet eens hoger is dan de generale populatie. Dus ook geen extra cancer gevallen. Dus tjah.

Voor mij was het duidelijk. Ik gebruik die organen niet. Ik wil ze niet. Dus weg ermee. En weet ook dat je, zolang je een vagina hebt, deze ook moet laten checken bij een gyno, net zoals een biovrouw. Ik heb dat nooit laten doen, en wil dat ook nooit laten doen. Zou te traumatisch voor mij zijn. Dus ja, iets wat ik niet gebruik, een kanker kans heeft (hoeft niet eens een extra kans te zijn vanwege de hormonen, maar gewoon de normale kans), en mij trauma gaat opleveren, kan maar beter weg.