Baarmoederverwijdering in het Meander!

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
Gebruikersavatar
Lorenzo
Berichten: 94
Lid geworden op: 23 jan 2016, 21:26
Gender: Trans FtM
Locatie: Amersfoort

Baarmoederverwijdering in het Meander!

Bericht door Lorenzo »

Ik maak gebruik van de prikpil op dit moment om de "menstruatie" te onderdrukken
echter heeft dat niet heel veel succes, daarnaast moet ik de prikpil ook nog eens uit eigen beurs lappen.
Toen heb ik het forum er eens op na gelezen
en zag iets staan over Ogametril, ik dacht misschien is dat een idee om voor te leggen
aan de huisarts.

Dus ik heb een afspraak gemaakt en mocht gister op spreekuur komen
Ik had mijn verhaal gedaan, dat ik de prikpil gebruik maar niet echt werkt
en dat ik het ook nog eens zelf lappen moest wat niet echt handig is
want ik heb niet zon dikke beurs.

Toen gooide ik een balletje op over de Ogametril en de huisarts vertelde mij
dat het eigenlijk het zelfde is als de prikpil dus misschien ook maar weinig werking zal bieden.
Toen zei ik: wat moet ik dan nog?...dit wil ik ook niet hoor, als ik nu nog een maand ongesteld word
dan wordt ik gillend gek!. :angry-screaming:
De huisarts zei toen: We kunnen 2 dingen doen: ik kan een spiraaltje plaatsen dan word je de eerste 5 jaar niet meer ongesteld
Ik dacht nou ja de eerste 5 jaar is wel wat overdreven ik ga tenslotte beginnen aan het traject in het VUmc.

Ze zegt ik heb nog 1 optie, omdat je ook transgender bent en naar eigen zeggen geen kinderen meer wil kan ik je ook
doorsturen naar de gynaecoloog en de baarmoeder laten verwijderen!.
Ik zei: nou heel graag zelfs, ik hoefde daar geen moment over te twijfelen.

Ik ben gezegend met zo'n huisarts, ik kon de huisarts wel knuffelen :hug: (natuurlijk niet gedaan)
Maar oh wat ben ik blij dat de huisarts me dat plezier heeft gedaan...Thank you! :bow-yellow: :bow-yellow: :bow-yellow:
You don't need someone to complete you, you only need someone to accept you completely
Gebruikersavatar
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Re: Baarmoederverwijdering in het Meander!

Bericht door Mr.X »

Wat gaaf dat je huisarts dat voor je doet! Ik wist niet dat huisartsen zelf ook mensen mochten doorsturen voor operaties, ik meende dat het VU daar het monopolie in had vanwege de pshychologische screening ed. Of ben je al best ver daarmee?
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Baarmoederverwijdering in het Meander!

Bericht door Anon20180311 »

Goed om te horen Lorenzo, de aanhouder "wint soms wel eens"

Grtz Nick 8-)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Gebruikersavatar
Lorenzo
Berichten: 94
Lid geworden op: 23 jan 2016, 21:26
Gender: Trans FtM
Locatie: Amersfoort

Re: Baarmoederverwijdering in het Meander!

Bericht door Lorenzo »

Mr.X schreef:Wat gaaf dat je huisarts dat voor je doet! Ik wist niet dat huisartsen zelf ook mensen mochten doorsturen voor operaties, ik meende dat het VU daar het monopolie in had vanwege de pshychologische screening ed. Of ben je al best ver daarmee?
Ik krijg de intake eerst nog sowieso en die is pas 22 Juli...
Voor mijn gevoel is het natuurlijk allemaal al zo klaar als een klontje boter, ook een van de redenen dat ik soms denk waarom zo'n eeuwen lang traject,
maar ja, ze zullen hun redenen er wel voor hebben denk ik dan.
Ik denk vooral ook dat het wel een beetje aan de situatie ligt, maar ook aan de huisarts zelf vooral, niet alle huisartsen verlenen hun medewerking aan dat soort dingen.
Ik ben nu door verwezen maar weet niet wat de gynaecoloog ermee gaat doen, hier in het MMC staan ze er bekend om,
om behoorlijk moeilijk te doen, dus het is natuurlijk wel een beetje afwachten nog wat er gaat gebeuren enof het uberhaupt gaat gebeuren.
Nick schreef:Goed om te horen Lorenzo, de aanhouder "wint soms wel eens"
Klopt soms wint de aanhouder, soms ook niet...even afwachten nu
huisarts kan me wel doorgestuurd hebben maar de vraag is of de gynaecoloog daar aan gaat meewerken
zo niet dan heb ik nog niks.
You don't need someone to complete you, you only need someone to accept you completely
indigo
Berichten: 14
Lid geworden op: 11 aug 2015, 21:53
Gender: Transgender

Re: Baarmoederverwijdering in het Meander!

Bericht door indigo »

Ik heb via het vu orgametril voorgeschreven gekregen.en heb het nu bijna 5jaar gebruikt ik moest eigenlijk een jaar daarna op controle en een inwendige echo laten maken om te laten kijken hoe of wat er misschien verkeerd zit.er was toen al sprake van mijn plan borsten verwijderen en daarna evt hormonen en de rest weg.
ik ben nooit verder gecontroleerd met de orgametril ik stond op 4 pillen per dag ik gebruik er savonds 3.ik was ermee gezegend voor mijn gevoel, geen bijwerkingen terwijl ik erg heftig kan reageren.mAar zodra je een prik krijgt bijv voor slijmbeurs of je krijgt nieuwe medicatie of je ondergaat narcose dan is het gelijk prijs, ook als je 1 dag overslaat.
dan raak je gelijk ongesteld!
ik heb daarvoor ook primulut geslikt hielp een tijd tot ik 8 weken achter elkaar ongesteld werd.
er is nog een oplossing, je slijmvliezen van baarmoeder weg laten branden kan volgens mij ook buiten vu om.

Ik heb de pech nu borstkanker te hebben wat ook nog hormoon gerelateerd is.
ds moest ik eigenlijk gelijk stoppen met de orgametril en kreeg ik voorlopig een prik voorgeschreven wat 1x pm word gezet het zou een tijdelijke oplossing zijn, gebruik je hem langer dan half jaar dan kun je in vervroegde overgang raken.

Ik heb nml gevraagd of ze niet gelijk daar beneden de boel konden wegschroeien op de ok maar nee omdat ik kanker heb is dat aandachtsgebied nr 1 dan heb ik het geluk dat ik een plastisch chirurg krijg in de hoop dat die wat ervan kan maken.

Orgametril is dus wel degelijk een vrij betrouwbaar middel.als je weet dat je weer prik krijgt of doorbloeding krijgt dan weet je dat je gewoon 2 tot 3 dagen 6 tabletten moet nemen dan is het zo over.dat raden ze zo niet aan maar is wel het beste ..ik ben nml een paar keer extreem heftig en lang aan de menstruatie geweest bijv na operatie.8weken lang gutste t eruit ik moest tijdelijk stoppen met orgametril en kreeg dan wat anders als ik smeekte 1x iets gehad waarbij het gelukkig stopte binnen 3 dagen, nu weet ik dat ik orgametril gewoon door moet slikken en meer moet nemen ben je dr zo van af.

Maar t kan ook zo zijn dat de orgametril mede veroorzaakt dat ik borstkanker gekregen heb!
hebben ze niet gezegd maar de kanker die ik heb is hormoon gevoelig.

Handig voor mij was dat ik gisteren zaterdag..eindelijk het nieuwe recept thuisgestuurd krijg.Ik moet t bij apotheek zelf afgeven en dan hoop ik maar dat t er dinsdag is.
zodat ik het woensdag of dond in het ziekenhuis kan laten zetten.
ik wacht al 2 weken op t recept nml.

Ik zou totaan die tijd gewoon orgametril vragen het ligt ook aan de dosis nml
en werkt anders.dagelijks je hoeveelheid met prikpil of prikhormonen of bijv pleisters is de afgifte eerst hoog en zakt het steeds verder naar beneden.

Ik heb nog een lading orgametril over dus....mochten ze moeilijk doen

Warme groet indigo