Nieuwe chat! Zie dit topic.

Kleding, haar.. Eindelijk dokter? FtM

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
Humpidum
Berichten: 25
Lid geworden op: 06 dec 2015, 00:58
Gender: Trans FtM

Kleding, haar.. Eindelijk dokter? FtM

Bericht door Humpidum »

Hoi!

Ik ben wel eens eerder op dit forum geweest..

Ik heb nog altijd niet de moed gevonden om naar de huisarts te gaan..

Mijn haar is al kort sinds ik 8 ofzo was dus dat is niet meer een stap die ik hoef te zetten. De kapper weet inmiddels ook dat ze t mannelijk moet knippen.

Kleding t zelfde.. T enige wat vrouwelijk is is dat ik sportbh's en vrouwenboxers draag. De rest, niks vrouwelijks. Kinderen lachte me niet eens uit vroeger met mn jongenskleren. Alsof ze t doorhadden.. Ook mn ouders hebben me altijd zelf mn kleren laten kiezen, omdat ze wisten dat ik in een jurkje gewoon ongelukkig was. Een oude spijkerbroek met een flubbertshirt? Perfect!

Kleding en kapsel hoef ik dus niet doorheen.. Dat lijkt, aan anderen te zien.. Een belangrijke fase.

Maar waar ik nou bang voor ben..

Stel, ik ga naar een dokter. Dan moet ik naar zon psycholoog enzo.. Naja ik heb t niet hoog op van die mensen..

Maar stel nou dat ik ga en na een tijdje testosteron zou krijgen. Ik ben bang dat ik dan heel erg harig word! Ik vind mensenhaar echt vies.. Vooral oksel, borst en rug haar.. Maar ook beenhaar vind ik niet fris.. Het is zelfs 1 van de dingen die me tegenhoud eigenlijk..

Maar de dingen waar ik problemen mee heb zijn mn borsten. Ze zijn voor mij veel te groot en veel te zichtbaar.. En menstrueren wat ik zelfs met prikpillen oid niet kan stoppen.. T stopt bij mij gewoon niet! En de hele zooi dr uit halen is meneer huisarts t niet mee eens :/
En dan natuurlijk nog mn stem. Die is gewoon hoog.

Qua bouw had t erger gekund. Ik heb van mezelf vrij brede schouders gekregen.. Naja ik ben daar niet ontevreden over.

Maar hoe gingen jullie daar doorheen? En wat doe je met de omgeving? De meeste mensen in mijn geval weten t wel.. Ze zien t en zijn beleefd genoeg om niks te zeggen.. Ouders zeiden t al toen ik 15 ofzo was. Maarja, toen was ik al zo goed als uitgepubert dus n beetje laat..

Als ik naar de dokter ga voor n verwijzing zal dat zijn om met de tijd aan testosteron te komen, baarmoeder er uit (of iets anders waarmee menstruatie permanent weg is) en borsten verkleinen.. Ik begrijp uit andere verhalen dat er n hele tijd overheen gaat..
Geen volledige transitie dus.. Maar dat schijnt gewoon te kunnen.

Ben wel heel benieuwd naar de ervaringen.

Ik ben 25 trouwens.
Amy
Berichten: 714
Lid geworden op: 18 feb 2014, 20:37
Gender: Vrouw

Re: Kleding, haar.. Eindelijk dokter? FtM

Bericht door Amy »

Volgensmij heb je op een paar plekken MtF en FtM omgedraaid of mis ik nou iets?

Ik bedoel, uit je verhaal maak ik op dat je FtM bent maar bij je gender staat MtF en dit draadje staat in het Transvrouwen (MtF) subforum.
Humpidum
Berichten: 25
Lid geworden op: 06 dec 2015, 00:58
Gender: Trans FtM

Re: Kleding, haar.. Eindelijk dokter? FtM

Bericht door Humpidum »

Amy schreef:Volgensmij heb je op een paar plekken MtF en FtM omgedraaid of mis ik nou iets?

Ik bedoel, uit je verhaal maak ik op dat je FtM bent maar bij je gender staat MtF en dit draadje staat in het Transvrouwen (MtF) subforum.
Waarschijnlijk staat mn profiel niet lekker..
T is dus FtM :)
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Kleding, haar.. Eindelijk dokter? FtM

Bericht door Eva »

Amy schreef:...
Ik bedoel, uit je verhaal maak ik op dat je FtM bent maar bij je gender staat MtF en dit draadje staat in het Transvrouwen (MtF) subforum.
Mijn fout, sorry. Is gecorrigeerd...
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Nathan90
Berichten: 736
Lid geworden op: 30 jan 2013, 12:06
Gender: Trans FtM

Re: Kleding, haar.. Eindelijk dokter? FtM

Bericht door Nathan90 »

Volledige transitie is tegenwoordig meer uitzondering dan regel volgens mij. De resultaten en kans op complicaties zorgen ervoor dat veel jongens niet voor de geslachtsoperatie(s) gaan.

Wat is nu precies je vraag? Hoe ging ik waar doorheen? Ik heb automatisch m'n hele leven mensen uitgezocht die mij accepteerden zoals ik was, en diezelfde mensen vonden het hele transgender gebeuren dus ook niet vreemd. Mogelijk zelfs logisch.

Qua beharing.. tsja, je zou eventueel een jaar hormonen kunnen nemen en dan stoppen. Zodat je stem wel iets zakt, maar dat de beharing (met wat geluk dan) niet al te erg doorkomt. Des te langer je testo neemt des te meer haar er verschijnt. Het merendeel van de haargroei die ontstaat is wel permanent, grotendeels van de baard in de keel ook. De rest van de veranderingen zullen dan wel langzaam weer vrouwelijk worden (zoals vetverdeling).

Ook zou je alleen je baarmoeder kunnen laten verwijderen maar de eierstokken laten zitten. Als het goed is kom je dan geen hormonen tekort als je stopt met testo.
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Kleding, haar.. Eindelijk dokter? FtM

Bericht door Anon20180311 »

Hoi Humpidum,

Ik begrijp je verhaal, ( een vriendin, niet mijn vriendin ) Maar, tussen haakjes een borstverkleining kan iedere vrouw krijgen, indien gewenst ( eigen bijdrage/volledige betaling) Wat u menstruatie betreft: bestaat er iets als: het Spiraaltje Progestageen, beter gekend in" België", onder de naam " Mirena" 5 jaar werkzaam.

@Nathan 90,

Mss ben ik sorry, gewoon een domme Belg. Maar het natuurlijk vrouwelijk hormoon, komt/denk/weet ik, komt toch vooral door de aanwezig werkzame eierstokken en bijnieren ( ongeveer 50+ einde eisprong of einde voorraad aan de aangeboren hoeveelheid eitjes, einde menstruatie). De baarmoeder laten verwijderen, snap ik dus totaal niet en leg mij sorry ( als het een domme vraag is), wie/welke Dr. dat zal doen ( bij een gezonde vrouw/bij een GD persoon). Ik weet niet beter dat de hormonen van een vrouw, vooral door de eierstokken en de bijnieren komen, bij een man door de teelballen, het prostaat en eveneens de bijnieren. En ps. sorry, maar steeds meer jongens, mannen kiezen nu net in België wel steeds ( wetenschap staat niet stil) meer voor de Meta/fallo. Maar dat is ieders vrije keuze, naargelang zijn GD probleem toch.

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Citizen Erased
Berichten: 405
Lid geworden op: 07 mar 2016, 14:19
Gender: Man

Re: Kleding, haar.. Eindelijk dokter? FtM

Bericht door Citizen Erased »

Er zijn ook cis-mannen die het niet zo op haar hebben, daar bestaat een simpele oplossing voor; het scheermes.
Ik kan me zelf niet voorstellen een transitie zonder T te doen, het heeft mij gewoon veel gebracht. Menstruatie was bij mij 1 maand na het prikken al over.
"Onvolledige" transitie is inderdaad bij transmannen niet zo ongewoon, maar ik merk wel dat de gevoelens hierover vaak veranderen naarmate je langer aan de hormonen zit (penisverlangen wordt groter).
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Kleding, haar.. Eindelijk dokter? FtM

Bericht door Anon20180311 »

Citizen Erased schreef:Er zijn ook cis-mannen die het niet zo op haar hebben, daar bestaat een simpele oplossing voor; het scheermes.
Ik kan me zelf niet voorstellen een transitie zonder T te doen, het heeft mij gewoon veel gebracht. Menstruatie was bij mij 1 maand na het prikken al over.
"Onvolledige" transitie is inderdaad bij transmannen niet zo ongewoon, maar ik merk wel dat de gevoelens hierover vaak veranderen naarmate je langer aan de hormonen zit (penisverlangen wordt groter).

Hoi Citizen Erased,

Wel nu precies net om die reden ( het blijvende GD probleem/ het steeds maar stijgende verlangen naar een piemel, groot/klein en het staande kunnen plassen) kende ik o.a. daardoor persoonlijk zelf pas een paar jaren geleden ( op behoorlijke leeftijd) mijn bewuste keuze ( en aanrader grote clitoris, Prof Stan. Monstrey en Prof. Piet Hoebeke UZ Gent) de afwerking als man zijnde door de "Meta operatie".

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Humpidum
Berichten: 25
Lid geworden op: 06 dec 2015, 00:58
Gender: Trans FtM

Re: Kleding, haar.. Eindelijk dokter? FtM

Bericht door Humpidum »

Nathan90 schreef:Volledige transitie is tegenwoordig meer uitzondering dan regel volgens mij. De resultaten en kans op complicaties zorgen ervoor dat veel jongens niet voor de geslachtsoperatie(s) gaan.

Wat is nu precies je vraag? Hoe ging ik waar doorheen? Ik heb automatisch m'n hele leven mensen uitgezocht die mij accepteerden zoals ik was, en diezelfde mensen vonden het hele transgender gebeuren dus ook niet vreemd. Mogelijk zelfs logisch.

Qua beharing.. tsja, je zou eventueel een jaar hormonen kunnen nemen en dan stoppen. Zodat je stem wel iets zakt, maar dat de beharing (met wat geluk dan) niet al te erg doorkomt. Des te langer je testo neemt des te meer haar er verschijnt. Het merendeel van de haargroei die ontstaat is wel permanent, grotendeels van de baard in de keel ook. De rest van de veranderingen zullen dan wel langzaam weer vrouwelijk worden (zoals vetverdeling).

Ook zou je alleen je baarmoeder kunnen laten verwijderen maar de eierstokken laten zitten. Als het goed is kom je dan geen hormonen tekort als je stopt met testo.
En lagere dosis dan? Of veranderd de stem dan ook niet?
Humpidum
Berichten: 25
Lid geworden op: 06 dec 2015, 00:58
Gender: Trans FtM

Re: Kleding, haar.. Eindelijk dokter? FtM

Bericht door Humpidum »

Nick schreef:Hoi Humpidum,

Ik begrijp je verhaal, ( een vriendin, niet mijn vriendin ) Maar, tussen haakjes een borstverkleining kan iedere vrouw krijgen, indien gewenst ( eigen bijdrage/volledige betaling) Wat u menstruatie betreft: bestaat er iets als: het Spiraaltje Progestageen, beter gekend in" België", onder de naam " Mirena" 5 jaar werkzaam.

@Nathan 90,

Mss ben ik sorry, gewoon een domme Belg. Maar het natuurlijk vrouwelijk hormoon, komt/denk/weet ik, komt toch vooral door de aanwezig werkzame eierstokken en bijnieren ( ongeveer 50+ einde eisprong of einde voorraad aan de aangeboren hoeveelheid eitjes, einde menstruatie). De baarmoeder laten verwijderen, snap ik dus totaal niet en leg mij sorry ( als het een domme vraag is), wie/welke Dr. dat zal doen ( bij een gezonde vrouw/bij een GD persoon). Ik weet niet beter dat de hormonen van een vrouw, vooral door de eierstokken en de bijnieren komen, bij een man door de teelballen, het prostaat en eveneens de bijnieren. En ps. sorry, maar steeds meer jongens, mannen kiezen nu net in België wel steeds ( wetenschap staat niet stil) meer voor de Meta/fallo. Maar dat is ieders vrije keuze, naargelang zijn GD probleem toch.

Grtz Nick ;)
Ik heb al meerdere dingen geprobeerd tegen de menstruatie. In overleg met de huisarts.. Het regelmaat ging er wel uit maar t bleef komen..

Volledig zelf betalen kan ik niet.. T zal al heel moeilijk zijn om eigen bijdrages te betalen.