Nieuwe chat! Zie dit topic.

Kleding, haar.. Eindelijk dokter? FtM

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
Gebruikersavatar
Claire
Berichten: 1129
Lid geworden op: 05 feb 2013, 00:21
Gender: Vrouw
Locatie: Almere

Re: Kleding, haar.. Eindelijk dokter? FtM

Bericht door Claire »

Nick schreef: Hoi Claire,

Transseksueel = wel iets, sorry totaal anders, voor mij persoonlijk dan transgender. Dat is letterlijk ( indien medisch mogelijk) zich van zijn/haar ongewenste geboorte geslacht volledig ontdoen. Met ander woorden: indien mogelijk zo ver mogelijk operatief en hormonaal, wel gelet op,
( medisch, leeftijd, gezondheid, enz,...) volledig Man/Vrouw worden/voelen/leven/zijn en dat noemt men "geen transgender", maar een transseksueel- man/gewoon man, Transseksueel-vrouw/ gewoon vrouw. Het(kunnen/mogen/willen) genieten, ongeacht der geaardheid, van de gekende en gewenste kenmerken der man/vrouw zijnde, eveneens seksueel al dan niet relatie actief.


Grtz Nick ;)
Transseksueel is in onmin geraakt klink gewoon niet zo fijn dan klink transgender gewoon beter.En onder dat parapluutje passen we allemaal :D
Er komt een ogenblik in het leven
dat de pijn
om altijd een knop te blijven
groter is
dan de angst
een bloem te worden.

:hug: :hug2:
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Kleding, haar.. Eindelijk dokter? FtM

Bericht door Anon20180311 »

Hoi Claire,

Sorry, maar ik ben, maar een domme Belg, die dan nog liever als transseksueel wordt genoemd dan als een trans-gender, omdat ik een "man" ben. Dus hou ik er persoonlijk dan ook zelf niet van geplaatst (hokje) of gezien te worden als/ " wat kent hij/zij nu in zijn broek " In mijn geval een piemel" dus man, geen trans-gender ( geen vagina meer kennende) . Ik voel me en pas daar dus, ook totaal niet meer tussen/thuis "onder "trans-gender" ( trouwens dat woord bestond nog niet in mijn tijd, begin jaren 1990 ), mijn nieuwe ID is man en dat ben ik ( tevreden met piemel groot/klein) " weliswaar trans-man, maar een man. Geen trans-gender, mijn nieuwe aangepaste ID is dan ook letterlijk naar mijn zichtbaar en gekende mannelijk geslacht zijnde. Zoals ik al eerder liet/gaf te kennen drie hokjes zijn voor mij meer dan voldoende ( man/trans-man, vrouw/trans-vrouw ( man/vrouw) en al de rest T, transgender, twijfel, ter-gelijk/net niet, traverstiet /man en seksueel als vrouw actief/ omgekeerd/ of niet actief, enz,...........

Die onmin, kent zijn zeer pijnlijk ( moeras) gevolgen en prijskaartje tegenover trans-mannen en trans- vrouwen , die paraplu (trans-gender), gooi die voor mij persoonlijk maar gewoon weg, net als de paraplu, waar we nu trouwens ook al onder vallen der( homo/lesbische zijnde , weg ermee). Ik denk niet Claire, dat iemand met GD en volledig man/vrouw is operatief (der medische mogelijkheid) graag nog zal, u/ iemand anders horen zeggen die is een trans- gender, neen die is man/vrouw.

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Gebruikersavatar
Jeste
Berichten: 1262
Lid geworden op: 06 apr 2012, 03:38
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Jeste
Locatie: Amsterdam

Re: Kleding, haar.. Eindelijk dokter? FtM

Bericht door Jeste »

Nick schreef:Ik snap het allemaal wel, maar wat kent/is dan nog de waarde van iemand die als man/jongen/vrouw/meisje het volledig traject overliep/doorliep, als trans- man, man/jongen zijnde/ trans-vrouw, vrouw/meisje zijnde. Als je in Nederland, met baarmoeder/eierstokken, gewoon van het mannelijk geslacht kunt worden ( op je ID kaart, enz,..... Dan kunnen in mijn ogen Lady-boys dan ook wettelijk gewoon vrouw worden. Ps. is dat trouwens zo ? In België Nada.
Weer eens een beetje laat, want ik had alweer dagenlang niet op het forum gekeken (veel andere dingen te doen). Toch kom ik hier nog even op terug, want zoals het in Nederland gaat staat beschreven in dit artikel over geslacht- en naamswijziging in de Basisregistratie persoonsgegevens.
"Gendervrij" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendervrij" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
Humpidum
Berichten: 25
Lid geworden op: 06 dec 2015, 00:58
Gender: Trans FtM

Re: Kleding, haar.. Eindelijk dokter? FtM

Bericht door Humpidum »

Aan de reacties te zien ben ik behoorlijk verkeerd begrepen! Ik wil wél van de borsten en baarmoeder/eierstokken af. En dus ook aan de testostoron. Want mijn geweldige piepstem word ik ook niet blij van..

Ik heb alleen een enorme hekel aan lichaamsbeharing. Dus zowel bij mannen als vrouwen! Zo'n vacht over de rug of borst.. Dat wil ik echt niet! En dat ik zonder testosteron al hariger ben dan mn broers maakt dat ik me daar druk om maak.

Het idee van een penis creëren heb ik niet veel mee. Hierbij komt wel dat ik helemaal geen seksuele drang heb. Niemand die mij naakt ziet.

Wellicht komt t na n tijdje aan de testosteron wel.. Maar wat er in mn onderbroek zit is voor mij op dit moment helemaal niet belangrijk.

Ik ben inmiddels doorverwezen naar t VU.
Citizen Erased
Berichten: 405
Lid geworden op: 07 mar 2016, 14:19
Gender: Man

Re: Kleding, haar.. Eindelijk dokter? FtM

Bericht door Citizen Erased »

Fijn wat van je te horen. Als je het lichaamshaar echt verschrikkelijk vind zul je dagelijks met het mes aan de gang moeten.. Mogelijk valt het mee. Heb het zelf ook op rug en schouders groeien, niet zo fris nee.
Wat betreft seksuele gevoelens.. Testosteron kan rare dingen met je doen, laat ik het daar op houden ;-)
Succes met de reis!
Gebruikersavatar
Arthas
Berichten: 123
Lid geworden op: 01 mar 2017, 22:46
Gender: Trans FtM

Re: Kleding, haar.. Eindelijk dokter? FtM

Bericht door Arthas »

Humpidum schreef:Aan de reacties te zien ben ik behoorlijk verkeerd begrepen! Ik wil wél van de borsten en baarmoeder/eierstokken af. En dus ook aan de testostoron. Want mijn geweldige piepstem word ik ook niet blij van..

Ik heb alleen een enorme hekel aan lichaamsbeharing. Dus zowel bij mannen als vrouwen! Zo'n vacht over de rug of borst.. Dat wil ik echt niet! En dat ik zonder testosteron al hariger ben dan mn broers maakt dat ik me daar druk om maak.

Het idee van een penis creëren heb ik niet veel mee. Hierbij komt wel dat ik helemaal geen seksuele drang heb. Niemand die mij naakt ziet.

Wellicht komt t na n tijdje aan de testosteron wel.. Maar wat er in mn onderbroek zit is voor mij op dit moment helemaal niet belangrijk.

Ik ben inmiddels doorverwezen naar t VU.
Ik zou me niet te druk maken als dit het enige is waar je zo ontzettend tegen opkijkt, gelukkig is lichaamsbeharing iets wat je tegen kan gaan.
als je denkt dat hormoonbehandeling jou verder het gevoel geeft dat je weer lekker in je vel gaat zitten en je verder helpt op jou pad naar geluk dan zou ik er voor gaan.

Wat lichaamsbeharing betreft kun je scheren, eens in de 2 weken harsen en eventueel als je hormoonbehandeling hebt (en deze 'walging naar haar' houdt echt aan) dan kan je overwegen lichaamshaar te laseren!

Dus ik zou zelf zeggen laat zoiets niet jou innerlijke drang om eruit te zien als man tegen houden, het is maar haar. (en ik bedoel dat niet gemeen, ik snap dat het voor jou echt wel een ding is)
Damian Brink
Berichten: 67
Lid geworden op: 16 mei 2019, 21:13
Gender: Trans FtM

Re: Kleding, haar.. Eindelijk dokter? FtM

Bericht door Damian Brink »

Misschien een domme vraag, maar wat betekent GD?
Anon20200101
Berichten: 1108
Lid geworden op: 23 jan 2019, 10:52
Gender: ———

Re: Kleding, haar.. Eindelijk dokter? FtM

Bericht door Anon20200101 »

Gender Dysforie, dat is de medische term voor wat we voelen.
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Kleding, haar.. Eindelijk dokter? FtM

Bericht door Emma »

En domme vragen kennen we hier niet hoor. Je mag alrijd alles vragen!
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]