Nieuwe chat! Zie dit topic.

Kleding, haar.. Eindelijk dokter? FtM

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
Humpidum
Berichten: 25
Lid geworden op: 06 dec 2015, 00:58
Gender: Trans FtM

Re: Kleding, haar.. Eindelijk dokter? FtM

Bericht door Humpidum »

Citizen Erased schreef:Er zijn ook cis-mannen die het niet zo op haar hebben, daar bestaat een simpele oplossing voor; het scheermes.
Ik kan me zelf niet voorstellen een transitie zonder T te doen, het heeft mij gewoon veel gebracht. Menstruatie was bij mij 1 maand na het prikken al over.
"Onvolledige" transitie is inderdaad bij transmannen niet zo ongewoon, maar ik merk wel dat de gevoelens hierover vaak veranderen naarmate je langer aan de hormonen zit (penisverlangen wordt groter).
T scheermes maakt haargroei alleen maar erger.. En op mn rug kan ik er niet bij..

Naja mn haarfetish is vrij groot :)

Ik vind mezelf nu al te harig (als ik niet scheer)
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Kleding, haar.. Eindelijk dokter? FtM

Bericht door Anon20180311 »

Hoi Humpidum,

Ps. In België kent niemand naar mijn weten ( als GD) een borstverkleining, ingeval van GD, worden baarmoeder en eierstokken, in België , beiden (meestal) of samen weggenomen ingeval van GD, of gewoon stopgezet (eerder tijdens de behandeling, voor de ingrepen dus) door" Orgametril" of Testo/dergelijke. Het is idd zo dat niemand ( gelukkig) verplicht is het volledige traject te door lopen. Maar als GD, is het in België borstverwijdering/niets, is het baarmoeder en eierstokken verwijdering/niets, tenzij er iets medisch , niet mogelijk/onmogelijk is. Natuurlijk kun je het ook ( als GD) gewoon het bij gebruik van testo hormonen houden en geen verdere ingrepen laten doen, maar dat is dan een eigen persoonlijke keuze en volledig op eigen risico,.........................Ps, Lichaamsbeharing is nu eenmaal heerlijk mannelijk, waar ik als "man" jammer genoeg na al die jaren testo gebruik nog steeds om schreeuw ( wel niet op mijn scrotum :fpalm: ). Maar ik ken nauwelijks/ geen haar op mijn armen, benen en borstkast. Prof. Stan. Monstrey( UZ Gent), vertelde me:" Nick, wat er niet in zit, komt er ook niet uit " . En idd , geen enkele van mijn broers kent eveneens deze beharing.

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Nathan90
Berichten: 736
Lid geworden op: 30 jan 2013, 12:06
Gender: Trans FtM

Re: Kleding, haar.. Eindelijk dokter? FtM

Bericht door Nathan90 »

Het laten zitten van de eierstokken zorgt er inderdaad voor dat er nog vrouwelijk hormoon wordt aangemaakt Nick. Dat is voor de meeste juist de overweging om ze te laten zitten. Ongesteld wordt je niet meer maar mocht je in de toekomst om welke reden dan ook (medisch of financieel) geen testosteron meer kunnen nemen dat komt je lichaam niet zonder hormonen te zitten.

Bij mij wordt straks de volledige binnenboel verwijdert en mocht ik in de toekomst voor een langere tijd zonder testosteron zitten krijg ik botontkalking en dat soort prul. Je gaat in feite de overgang in geloof ik.

En er zijn wel degelijk chirurgen die het doen dus. Volgens mij ging het over het VU wanneer ik het laatst las.
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Kleding, haar.. Eindelijk dokter? FtM

Bericht door Anon20180311 »

Hoi Nathan 90,

Financieel testo niet kunnen betalen Nathan ? In België kost sustanon, ongeveer 10 euro, zonder tussenkomst zorg verzekeraar , met tussenkomst (GD erkenning) amper 2a3 euro om de drie weken. Als dat niet haalbaar is ?

In België ben ik ook 100% zeker dat geen enkele Dr. zonder medische reden bij iemand met GD de eierstokken zal laten zitten/niet weghalen ( risico kanker, laat staan het verder dubbel gebruik der hormonen). Daarboven kent het protocol in België der GD en testo " het te lange persoonlijk gebruik der testo, naar eigen wens/wil, of het persoonlijk niet willen/ laten wegnemen van de eierstokken en baarmoeder", een eigen persoonlijke risico verantwoordelijkheid.

En tussen haakjes iedere trans-man/bio- vrouw kent dezelfde anatomie. Dus ook de overgang rond ongeveer de 40 a 50 jaar maar niet iedere vrouw kent botontkalking ( of neemt extra oestro). Ook mijn moeder niet, zij kende haar overgang op 46 jaar en totaal geen botproblemen tot haar overlijden 82 jaar. Testo helpt o.a. de overgang en eventuele botontkalking op te jonge leeftijd tegen te houden. Gezonde Bio-mannen, maken ( meestal) testo en sperma tot het einde der dagen aan ( ookal zwakt dat eveneens af, de penopauze)

Nick ;) Ps. dit zou ik persoonlijk nooit doen, als trans-man iets stilleggen en laten zitten, niet wetende wat er verder mee kan/zal gebeuren :fpalm: .
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Nathan90
Berichten: 736
Lid geworden op: 30 jan 2013, 12:06
Gender: Trans FtM

Re: Kleding, haar.. Eindelijk dokter? FtM

Bericht door Nathan90 »

Financieel ja, ik ken mensen die in slechte tijden elk dubbeltje hebben moeten omdraaien. Dan zijn dergelijke kosten mogelijk een probleem.

En ik begreep al dat je niet achter het hele idee van eierstokken laten zitten stond maar ik geloof niet dat je 100% zeker kan zijn dat geen één chirurg in België dat zo zou doen. De toon van je bericht is nogal dwingend, zo niet alsof je mij wil overhalen van iets. Of alsof je wil duidelijk maken dat Belgen beter bezig zijn? Ik vertel jou puur wat ik weet en wat ik mee krijg via Facebook groepen van andere jongens, Nederlanders en Belgen.

Ik heb het zelfs nog even voor je nagezocht, zo vond ik ook nog een bericht waar de chirurg adviseert om alleen de eierstokken te verwijderen en de baarmoeder te laten zitten. Wel van de hormonen af maar een kleinere operatie. Een ander bericht sprak een jongen over zijn operatie en het behouden van de eierstokken zodat hij in de toekomst nog eieren kan afstaan om biologische kinderen te krijgen.

Ook vond ik een bericht waarin staat dat je in België verplicht alles moet laten verwijderen omdat je anders je geslacht niet mag wijzigen. Als dit nog steeds van kracht is, is dat sowieso natuurlijk ook een reden dat de hele binnenboel eruit moet. Hier in NL zijn dergelijke operaties niet meer verplicht.
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Kleding, haar.. Eindelijk dokter? FtM

Bericht door Anon20180311 »

Hoi Nathan90,

Ik dwing zeker niemand tot iets, schrijf eveneens alleen mijn persoonlijke gekende info/ervaringen uit België. Sorry , indien ik zo overkwam, dat was zeker niet mijn bedoeling. Of de Belgen beter zijn ? Daar ken ik totaal geen weet over.

Maar, het laatste wat je te kennen gaf in je bericht: Ook vond ik,........in België

Idd, naar mijn persoonlijk weten ( vroeger toch zeker, zou nu recent eventueel moeten veranderd zijn :fpalm: ) Kon/kan men pas in België van V naar M (geslacht) indien men onvruchtbaar/onmogelijkheid der baren van kinderen kent. Als M naar V idem onvruchtbaarheid/onmogelijkheid tot het verwekken van kinderen .


Grtz Nick.
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Gebruikersavatar
Jeste
Berichten: 1262
Lid geworden op: 06 apr 2012, 03:38
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Jeste
Locatie: Amsterdam

Re: Kleding, haar.. Eindelijk dokter? FtM

Bericht door Jeste »

Nathan90 schreef:Volledige transitie is tegenwoordig meer uitzondering dan regel volgens mij. De resultaten en kans op complicaties zorgen ervoor dat veel jongens niet voor de geslachtsoperatie(s) gaan.

Wat is nu precies je vraag? Hoe ging ik waar doorheen? Ik heb automatisch m'n hele leven mensen uitgezocht die mij accepteerden zoals ik was, en diezelfde mensen vonden het hele transgender gebeuren dus ook niet vreemd. Mogelijk zelfs logisch.

Qua beharing.. tsja, je zou eventueel een jaar hormonen kunnen nemen en dan stoppen. Zodat je stem wel iets zakt, maar dat de beharing (met wat geluk dan) niet al te erg doorkomt. Des te langer je testo neemt des te meer haar er verschijnt. Het merendeel van de haargroei die ontstaat is wel permanent, grotendeels van de baard in de keel ook. De rest van de veranderingen zullen dan wel langzaam weer vrouwelijk worden (zoals vetverdeling).

Ook zou je alleen je baarmoeder kunnen laten verwijderen maar de eierstokken laten zitten. Als het goed is kom je dan geen hormonen tekort als je stopt met testo.
Er is in Nederland inderdaad een grote keuzevrijheid, maar nog niet ieder psycholoog, vooral bij het VUmc, lijkt dit goed te begrijpen. En dat terwijl op de voorlichtingsbijeenkomst laatst nog werd gezegd dat er vooral goed naar de wensen van de patiënt geluisterd wordt.
Het kan wat moeite kosten, maar er is heel veel mogelijk en je hoeft zeker geen testosteron (langdurig) te gaan gebuiken.
"Gendervrij" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendervrij" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Kleding, haar.. Eindelijk dokter? FtM

Bericht door Anon20180311 »

Hoi Jeste,

Ik snap het allemaal wel, maar wat kent/is dan nog de waarde van iemand die als man/jongen/vrouw/meisje het volledig traject overliep/doorliep, als trans- man, man/jongen zijnde/ trans-vrouw, vrouw/meisje zijnde. Als je in Nederland, met baarmoeder/eierstokken, gewoon van het mannelijk geslacht kunt worden ( op je ID kaart, enz,..... Dan kunnen in mijn ogen Lady-boys dan ook wettelijk gewoon vrouw worden. Ps. is dat trouwens zo ? In België Nada.

Ben je dan transsexeel/transgender/anders/tussen in/zoekende ? Voor mij is idd een man/ een trans- man/jongen, een vrouw/een trans-vrouw/meisje ( iemand die medische alle mogelijkheden meegenomen heeft die voor hem/haar haalbaar waren, naar voelen , denken, zijn, leeftijd, gezondheid , enz,... voor zij/haar als FtM /MtF, van vrouw, naar man/omgekeerd, geen vrouw, maar man willen, kunnen /gewoon zijn vroeg/laat) Sorry, maar voor mij persoonlijk na (zo'n 25 jaar GD kennende) " is GD stilaan met de jaren een moeras, der GD (hokjes, begrippen en vlaggetjes) aan het worden, of gewoon het moeras hokjes der geleerden, der GD (het gebruik van het gepaste hokje, is idd niet gemakkelijk meer geworden en het zal er niet beter op worden). Sorry, Humpidum, maar ik ken het gevoel dat u gewoon eerder zoekende bent.

Ps. sorry :fpalm: als ik mensen raak, het is gewoon mijn mening ( geen feit/oorlog of zeker niet mijn bedoeling om iemand te kwetsen), maar simpel steeds meer en meer zelf in hokjes denken al iemand met GD, ik pas daar niet ,zoek wel iets anders/probeer/desnoods vind ik zelf wel iets uit)

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: Kleding, haar.. Eindelijk dokter? FtM

Bericht door Anon20190122 »

Ik volg je volledig Nick en ben eerlijk gezegd van de zelfde mening!
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Kleding, haar.. Eindelijk dokter? FtM

Bericht door Anon20180501 »

Negeer mijn likjes aub, ik was met mijn (eerste) nieuwe smart-Phone aan het spelen, gevoelige knopjes... :fpalm: