Androgel en intimiteit

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
Ceasar
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 jul 2016, 18:46
Gender: Man

Androgel en intimiteit

Bericht door Ceasar »

Hallo,

Even een korte introductie, ben nieuw hier op het forum. De naam is Ceasar en ik ben een transman die zich volledig presenteert (en ook zo gezien wordt) naar de buitenwereld als man. Momenteel zit ik zo een 3 weken aan de androgel.

Dat is ook waar mijn vraag (natuurlijk je ziet het in de titel :p) over gaat. Ik had bewust voor androgel gekozen omdat er hierbij minder risico's op moodswings zijn. Ik had ook toen ik de keuze maakte totaal geen intiem contact met iemand en verwachtte ook niet dat dit zou gebeuren. Nu heb ik alleen toch kort na de start van mijn hormonen iemand ontmoet en toen viel het me eigenlijk pas op hoe onhandig die androgel is...
Ik weet namelijk niet zo goed hoe ik moet omgaan met het smeren als ik met hem ben (ja ik ben biseksueel en momenteel dus met een man). Wij zijn allebei nogal knuffelig en aanrakerig en ik wil hem niet een onnodige boost testosteron geven...
Tot nu toe heb ik het opgelost door gewoon niet te smeren (aangezien ik niet weet wanneer we intiem zullen raken op de dag en we dit ook niet gaan plannen). Maar dit kan natuurlijk ook niet de juiste oplossing zijn... Daarom was ik benieuwd naar hoe jullie dat oplossen?

Oh en nota bene: ik sta ingepland voor een telefonisch consult met mijn behandelend arts voor donderdag, maar omdat ik hem daarvoor nog zie wend ik me maar alvast tot jullie :).

Groetjes van Ceasar!
Gebruikersavatar
Ender
Transgender
Berichten: 2163
Lid geworden op: 20 aug 2016, 19:28
Gender: Trans FtM

Re: Androgel en intimiteit

Bericht door Ender »

Hey Ceasar,

wat zei je arts?
Denk dat niemand anders hier ervaring heeft met androgel en intimiteit o0
maar ben er zelf wel benieuwd naar
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Androgel en intimiteit

Bericht door Anon20180311 »

Hoi Ceasar,

Ik gebruik o.a. "Testim gel" , ter aanvulling van de ongewenste, schommelingen der gebruik van Sustanon. Persoonlijk breng ik, die meestal/steeds s 'morgens aan ( op de schouder/bovenarm) . Na het nemen van een/mijn dagelijkse douche". Daarna was ik, gewoon nog even extra mijn handen, en klaar. Testim gel, dringt namelijk onmiddellijk/snel door in de huid ( amper/ in minder dan, 2 minuten tijd, "even tanden poetsen" ). Je handen wassen na het aanbrengen van "Testim gel", is wel nodig en geen luxe ( omwille van, het ongewenst/onbewust, doorgeven van het, eventueel ongewenste testo chemo hormoon, (die vooral een gevaar kent voor kinderen en jonge volwassenen/zwangere vrouwen.) Uit voorzorg voor de mede mens, was ik dus goed mijn handen en laat ik, meer dan voldoende de tijd, tot het indringen van de gewenste ( 50mg) of gewenste aangebrachte "Testo gel".

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Gebruikersavatar
LiliFee
Berichten: 153
Lid geworden op: 20 jul 2016, 15:24
Gender: Vrouw
Locatie: Duitsland

Re: Androgel en intimiteit

Bericht door LiliFee »

Ceasar schreef: Nu heb ik alleen toch kort na de start van mijn hormonen iemand ontmoet en toen viel het me eigenlijk pas op hoe onhandig die androgel is...
Ik weet namelijk niet zo goed hoe ik moet omgaan met het smeren als ik met hem ben (ja ik ben biseksueel en momenteel dus met een man). Wij zijn allebei nogal knuffelig en aanrakerig en ik wil hem niet een onnodige boost testosteron geven...
Tot nu toe heb ik het opgelost door gewoon niet te smeren (aangezien ik niet weet wanneer we intiem zullen raken op de dag en we dit ook niet gaan plannen). Maar dit kan natuurlijk ook niet de juiste oplossing zijn... Daarom was ik benieuwd naar hoe jullie dat oplossen?
Hey Caesar!

In de eerste plaats: welkom! :D

Dan direct maar een kleine disclaimer, ik gebruik dus géén androgel. Maar ik gebruik wel Gynakodin, wat zo ongeveer de vrouwelijke tegenhanger ervan is. Daar smeer ik dan 2x per dag wat op mn armen voor. Erg fijn.. Qua samenstelling lijkt het er erg op, alleen is de werkzame stof dus oestrogeen ipv testosteron.

Na goed, het werd ons uitgelegd dat je in de eerste paar minuten (als het nog nat is) ff uit moet kijken met kleding er overheen, daarna trekt het in de loop van 30-60 minuten in je huid. De huid geeft het vervolgens in de loop van 12 uur af aan het bloed. Douchen mag niet binnen het eerste uur daarna, anders spoel je het weer van de huid af.

Je moet in ieder geval erg uitkijken met hormonen, het beste doe je gewoon wat je arts je heeft voorgeschreven: 1 of 2x per dag smeren. Daarna maakt het dus qua aanraking niet heel veel uit, en als je écht op super-safe wilt spelen, dan ben je in het eerste uur erna voorzichtig en daarna zit het toch al IN je huid. Dus maakt het nix meer uit.

Succes!