Persoolijke " Belangrijkste operatieve ingreep" der trans-mannen

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Persoolijke " Belangrijkste operatieve ingreep" der trans-mannen

Bericht door Anon20180311 »

Hoi Nate,

Wat het krimpen der borsten betreft, door testo : verwacht daar niet teveel van. Bij mij persoonlijk was dat zo goed als, Nada. De kleine/grootte, borstoperatie ( zo noemen we die in België) hangt idd af van de omvang der borsten. Wat je kinderen wens betreft : ik kende die eveneens, maar het mocht jammer genoeg niet zijn. Kende twee miskramen en dat was persoonlijk meer dan voldoende, de pijn, het verlies en het verdriet was te groot ( niet langer voor herhaling, mentaal vatbaar).

Necrose weefsel kennen, na een operatie/ongeval is idd totaal geen pretje.
Dat je op mannen valt, daar is totaal niets mis mee. Wat de Meta operatie betreft : de fallo kan nog steeds na de meta, het hoeft geen eind streep te zijn. Met andere woorden, het is niet : de Meta/de Fallo. Na de Meta, kan nog steeds de Fallo. Omgekeerd, hoorde ik nog niet, omdat, dat eerder een stap terug is.

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Persoolijke " Belangrijkste operatieve ingreep" der trans-mannen

Bericht door Anon20180311 »

Vesna69 schreef:Voor mij voelt dit als bevrijding eindelijk verlost van deze vrouwendingen waar ik me mijn hele leven al van droomde ze weg te hebben.

En zeker nu wil ik heel snel dat de sndere borst ook weg gaat. Hoopte bij mijn borsamputatie vanwege mijn borstkanker dat ze de andere ook meteen hadden vetwijderd. Maar helaas.

Maar zal blij zijn als ik een go krijg. En dan ben ik weer een stap verder in het zijn wie ik wil zijn. Heerlijk.

En mijn eierstokken zijn ook al preventief verwijderd dat doen ze dan weer wel. Ivm met mijn hormonale borstkanker hihi dus deze fase kan ik al overslaan.
Hoi Vesna,

Flauw toch dat ze ook niet preventief, je andere borst verwijderen.
Ik hoop dat je snel groen licht krijgt. Niet alleen om je kennende GD probleem, maar ook als mens, het niet langer te moeten leven met "de mogelijke angst".

Grtz Nick.
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Gebruikersavatar
Vesna69
Berichten: 8
Lid geworden op: 31 aug 2016, 09:32
Gender: Trans FtM
Locatie: Haarlem

Re: Persoolijke " Belangrijkste operatieve ingreep" der trans-mannen

Bericht door Vesna69 »

Hou die nick

Dat hoop ik ook. We gaan er hard aan werken. Gaat gied komen. Mijn eierstokken zijn overigens wel verwijderd door de gyneagologe. En dit neem ik ook mee.


Want ja ik heb een hormonale tumor en wil niet sat het hier gaat komen.

Maar gaat goed komen.

Groetjes vesna
Gebruikersavatar
Simão
Berichten: 867
Lid geworden op: 07 aug 2013, 09:26
Gender: Transgender
Locatie: Alentejo, Portugal

Re: Persoolijke " Belangrijkste operatieve ingreep" der trans-mannen

Bericht door Simão »

Bij mij is de baarmoeder er al jaren geleden uitgegaan om medische redenen. Ik zei meteen tegen de gynaecologe dat ik het toch zo´n bevrijding vond en ik eindelijk in balans was. Iets wat ze nooit eerder had gehoord.
Ze had er ook erg tegenop gezien om hem te verwijderen omdat ik nog "zo jong" (36) en kinderloos was.
Voor mijn gevoel was het echter laat. En dan ook nog verplicht drie keer op gesprek voordat ze er aan willen beginnen, grrr.

Enfin, nu zou ik graag de borsten eraf willen, maar daarvoor moet ik dan wel eerst naar een phycholoog of psychiater, ik weet eigenlijk niet wat hij is, die gespecialsieerd is in gender materie, maar ja, de wind houd me tegen. Het wordt niet vergoed en voor het geld dat het kost kan ik een halve maand boodschappen doen en ik heb het gewoon krap. Daarbij heb ik ook niet zoveel vertrouwen in de Portugese ziekenhuizen.
Ik weet niet of er voor mij iets mogelijk is in Nederland, want je kunt het kwalijk als noodzakeliike behandeling zien.
"We vinden steun bij de mensen die het met ons eens zijn, en groei bij de mensen die het met ons oneens zijn" Frank A.Clark
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Persoolijke " Belangrijkste operatieve ingreep" der trans-mannen

Bericht door Anon20180311 »

Hoi mannen,

Mijn derde (waarschijnlijk) ook laatste "grote" operatie: de Metaïdoioplastie of kort de Meta.

Op aanraden van Prof. Stan. Monstrey en Prof. Piet Hoebeke, koos ik bewust voor de meta-operatie in het UZ te Gent.
In twee stappen, (1) de urine weg naar boven en scrotum. (2) het losmaken/uithalen/afwerken van de meta-constructie. Gelet op mijn leeftijd verliep deze operatie, complicatie vrij ( op een paar kleine ongemakken na).

Grtz Nick.
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Persoolijke " Belangrijkste operatieve ingreep" der trans-mannen

Bericht door Anon20180311 »

Hoi mannen,

ik kende persoonlijk de meta-operatie met plasbuisverlenging ( der staande kunnen plassen) en met behoud van de verborgen vagina ( spier en slijmvlies intact houden, maar verborgen).
Daar ik merk dat er toch wel enige belangstelling is i.v.m. deze recente techniek. Zal ik na 01 Nov a.s., hier al mijn persoonlijke ervaringen en gekende info laten kennen.

Ik hoop dat jullie, het me, niet kwalijk nemen ( Geloof, recent overlijden moeder ) het is met andere woorden : Een, pijnlijke, gevoelige en drukke periode.

Vragen, kunnen eventueel reeds geplaatst worden.

Grtz Nick.
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Anon20190712
Berichten: 959
Lid geworden op: 19 dec 2012, 19:56
Gender: Man

Re: Persoolijke " Belangrijkste operatieve ingreep" der trans-mannen

Bericht door Anon20190712 »

Mijn eerste operatie was de mastectomie, deze was reeds voor de start van testosteron gedaan, in verband met brca1 genmutatie.
Deze operatie was zeer zwaar, mede doordat hij anders verliep dan normaal. Het weefsel is letterlijk allemaal weggehaald en van de huid geschraapt. Ik heb veel vochtophoping gehad en een zwaar herstel. Inmiddels 2 maal een correctie gehad, lipofilling om een mannelijke vorm te creeeren en het weghalen van extra huid. In 2017 zal nog een correctie komen, wederom lipofilling. Hoewel het nogsteeds wat ingedeukt is, ziet het er al heel goed uit en ben ik dit jaar voor het eerst gaan zwemmen, dat voelde werkelijk enorm bevrijdend.

Misschien juist omdat die mastectomie zo moeizaam is en nogsteeds niet volledig klaar wat correcties betreft was de hysterectomie tot nu toe psychisch gezien het meest een opluchting. Ik heb lang naast de testo ook medicatie gehad die de eigen hormoonproductie stoplegde, dit ook ivm de brca1 genmutatie en kans op eierstokkanker, en hier kreeg ik erge pijnen door. Schrijnend was dat de VU psycholoog de hysto tegen hield, terwijl het AVL ziekenhuis de hysto het liefste voor de start van testo had gedaan- juist door verhoogd risico op kanker. Na de hysto voelde ik zo een enorme opluchting. Die baarmoeder en eierstokken die zo symbool stonden voor vrouw-zijn en zo veel stress opleverde eindelijk weg. Nooit meer last van dat bloeden en nooit meer die pijnen...Ik ben daar zo enorm blij mee!

Nick schreef:Hoi mannen,

ik kende persoonlijk de meta-operatie met plasbuisverlenging ( der staande kunnen plassen) en met behoud van de verborgen vagina ( spier en slijmvlies intact houden, maar verborgen).
Daar ik merk dat er toch wel enige belangstelling is i.v.m. deze recente techniek. Zal ik na 01 Nov a.s., hier al mijn persoonlijke ervaringen en gekende info laten kennen.

Ik hoop dat jullie, het me, niet kwalijk nemen ( Geloof, recent overlijden moeder ) het is met andere woorden : Een, pijnlijke, gevoelige en drukke periode.

Vragen, kunnen eventueel reeds geplaatst worden.

Grtz Nick.

Ik ben echt heel benieuwd naar jouw ervaring hiermee en zou het zeer op prijs stellen jouw verhaal hierover te horen.
Alles in eigen tijd uiteraard, ik wens je enorm veel sterkte in deze moeilijke periode!
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Persoolijke " Belangrijkste operatieve ingreep" der trans-mannen

Bericht door Anon20180311 »

Hoi Lucas, hoi mannen,

Dat zal ik zeker doen, vandaar reeds een kort voorwoordje:

Eerst en vooral ik ben geen Dr., maar zal proberen alles bij zijn naam te noemen.
Het zijn enkel persoonlijke ervaringen, ga die dus: niet zomaar veralgemenen a.u.b.
Ik weet het, ik ben een gelukzak ( beetje, een vrouwelijke hyena), val me a.u.b. persoonlijk daarom niet aan ( maakte het :fpalm: al ergens anders mee ).

Maar los daarvan, waarom koos ik dan toch na al die jaren voor de Metaïdoioplatie/de Meta.
Wel dat is eigenlijk vrij simpel in mijn geval, ik voelde gewoon met vallen en opstaan, mijn GD steeds opnieuw weer knagen, ondanks dat ik voor de buiten wereld gewoon als man/trans-man kon leven ( kan ik :D nog). Niemand wist trouwens wat ik toen in mijn broek kende,..........maar ik, ik wist het wel !.

Gelet op mijn leeftijd en de angst der mogelijke complicaties ( eerder kennende der borstoperatie ) en het feit, dat men na de meta-operatie, toch nog eventueel de fallo-operatie kan kennen.
Koos ik toch, na lang twijfelen en op aanraden van Prof. Stan. Monstrey en Prof. Piet Hoebeke, voor de volledige meta-operatie.
In de eerste plaats: om geen vulva meer te kennen, maar eerder iets zo natuurlijk mogelijk: mannelijks met zo min mogelijk risico der complicaties, littekens en gevoel verlies.
Los van het feit, al dan niet eventueel staande te kunnen plassen ( dat was, geen persoonlijke vereiste, maar meegenomen indien mogelijk). Vandaar mijn meta-operatie, met plasbuisverlening en scrotum ( met verborgen behoud van de vagina spier ). Ps. Vragen kunnen jullie steeds afvuren.

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Persoolijke " Belangrijkste operatieve ingreep" der trans-mannen

Bericht door Anon20180311 »

Info: Verborgen, intacte vagina spier en slijmvlies.

1) Der herstel en complicaties:
( persoonlijke info, die ik min/meer mee kreeg )

Het herstel met behoud van de vagina, kent een kortere herstel periode ( logisch, minder snijwerk).
Het risico der eventuele complicaties, ligt merkbaar lager ( Ik waarom ?)

Het slijmvlies der vagina kent, gezonde bacteriën die bescherming bieden tegen schadelijke bacteriën of mogelijke infecties. Minder kans op fistel vorming, blaasontsteking, en dergelijke.

Een kleine, verborgen opening ( van ongeveer 5tal millimeter ) zorgt voor de natuurlijke afvoer der slijm en restanten der urine ( laatste druppel). De kleine verborgen opening kent geen negatieve impact der staande plassen, integendeel.
( ik :roll: hoezo ?)

De plasbuisverlening bij de meta/fallo kent een kleine u vorm/bocht, die bij het staande plassen een mogelijke kleine terug vloei kent ( bepaalde mannen met de eerdere meta/ fallo-operatie kennen dit probleem, het eventueel manueel moeten uitdrukken van urine restanten). Blijvende restanten der urine, kunnen verzuren en infecties/schade veroorzaken.

De kleine verborgen opening bevindt zich hellemaal op het einde van de eerdere vulva, achter het scrotum waardoor men nooit last kent van dergelijke blijvende urine restanten. ( oké )
De mogelijke lucht toevoer zorgt er mede voor, dat de urine een veel kleinere terug vloei kent na het staande plassen. ( humm, dat is zeer technisch :whistle: )

De gezonde bacteriën beschermen eveneens de kleine verborgen opening tegen, mogelijke ongezonde bacteriën van buitenaf.

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Persoolijke " Belangrijkste operatieve ingreep" der trans-mannen

Bericht door Anon20180311 »

Korte bijlage,

De vagina spier, kent om haar heen de bekkenbodem spieren. Bij verwijdering, kan eventueel mogelijke beschadiging of verzwakking der bekkenboden spieren op treden, die kan lijden tot ongewenst urine verlies, bij het hoesten, niezen, enz,..............

Der gevoelens kennen bepaalde vrouwen, in de vagina een G-spot. Waardoor o.a. eveneens een vaginaal orgasme mogelijk is.

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .