Voorlichting genitale operatie

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
Gebruikersavatar
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Voorlichting genitale operatie

Bericht door Mr.X »

Ik vroeg mij af of er toevallig mannen gaan naar de verplichte (als je de benendenverdieping operatie wilt, natuurlijk) voorlichting genitale operaties op 22 september?
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Voorlichting genitale operatie

Bericht door Anon20180311 »

Hoi Mr.X,

Ik ken sorry, totaal geen weet, in " België/Vlaanderen" van een verplichte voorlichting i.v.m. de Metaïdoioplastie/Meta of de Fhalloplastie/Fallo. In Nederland kan/zal het mss wel anders zijn, maar kunnen we gewoon niet, :fpalm: de geslachtsdelen bij naam noemen i.p.v. de benedenverdieping.

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6821
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Voorlichting genitale operatie

Bericht door Eva »

Nick schreef:... maar kunnen we gewoon niet, :fpalm: de geslachtsdelen bij naam noemen i.p.v. de benedenverdieping ...
Ieder vogeltje klinkt zoals het gebekt is ;)
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Voorlichting genitale operatie

Bericht door Anon20180311 »

Idd Eva,

Maar, sorry een beetje gelijk gebekt zijn i.v.m. zijn/haar GD probleem, maakt alles een stuk gemakkelijker, aangenamer/duidelijker.

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Gebruikersavatar
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Re: Voorlichting genitale operatie

Bericht door Mr.X »

Ik noem het benendenverdieping operatie omdat dit makkelijker te beschrijven is dan de namen van beide operaties die mogelijk zijn. Bovendien snapt jan en alleman wat ik bedoel, dus tjah. Ieder z'n ding.

In Nederland is het verplicht om naar deze bijeenkomst te gaan zodat men een weloverwogen keuze kan maken. De voorlichting gaat dan ook over beide operaties, met en zonder plasbuisverlenging, de stappen die mogelijk zijn en natuurlijk, de complicaties. Op zich goed dat het VU team graag wil dat iemand volledig is geinformeerrd voordat er een keus gemaakt wordt.
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Voorlichting genitale operatie

Bericht door Anon20180311 »

Hoi Mr.X,

Een verplichte voorlichting/info, bijeenkomst i.v.m. de meta/fallo operaties. Vind ik "persoonlijk" zeker geen overbodige luxe, integendeel. Daar kan" België" mss nog een voorbeeld aan nemen ( indien, nog niet van toepassing :?: ).

Grtz Nick.
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Citizen Erased
Berichten: 405
Lid geworden op: 07 mar 2016, 14:19
Gender: Man

Re: Voorlichting genitale operatie

Bericht door Citizen Erased »

Ik ga naar die van 11 oktober :)
Gebruikersavatar
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Re: Voorlichting genitale operatie

Bericht door Mr.X »

Jammer, lopen we elkaar net mis!
Anon20190712
Berichten: 959
Lid geworden op: 19 dec 2012, 19:56
Gender: Man

Re: Voorlichting genitale operatie

Bericht door Anon20190712 »

Enig idee wanneer de eerstvolgende voorlichting is?
Gebruikersavatar
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Re: Voorlichting genitale operatie

Bericht door Mr.X »

Sorry, geen idee.
Ik vond deze voorlichting ook moeilijk te vinden op het internet. Het was niet geadverteerd. Ze hebben namelijk algemene voorlichtingen die wel op de VU website staan, en die voor iedereen zijn. Maar daarnaast hebben ze deze voorlichting. En daar kun je alleen naar toe als je al bij deze fase bent aangekomen. Je moet je dan ook opgeven, ze maken een lijst van iedereen die komt, en na de voorlichting kun je een afspraak met de psycholoog inplannen voor het motivatiegesprek. Dus als je al zover bent, bel of mail het VU. En vraag om niet de algemene voorlichting (daar kreeg ik namelijk eerst de datum van) maar om de specifieke, 'verplichte' voorlichting.