Nieuwe chat! Zie dit topic.

Minoxidil

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Minoxidil

Bericht door Jer158 »

Iemand ervaring met Minoxidil? Is een middel tegen haaruitval dat je plaatselijk kan aanbrengen, vrij verkrijgbaar. Zie online een boel transmannen die hiermee pre-T al flink wat haargroei hebben weten te verkrijgen...
Hung her from the branches of a mango tree
Anon20190712
Berichten: 959
Lid geworden op: 19 dec 2012, 19:56
Gender: Man

Re: Minoxidil

Bericht door Anon20190712 »

Heb er geen ervaring mee, wel eens over gedacht omdat ik wat plekken heb waar de baardgroei nog niet zo mooi doorzet. Ik heb het vermoeden dat het pre-t weinig nut heeft, het stimuleert haargroei op plekken waar het was/is/zou moeten zijn, pre-t zou er biologisch gezien ook geen baard moeten zijn en vrouwen die het gebruiken krijgen er ook geen baard van...Maargoed, misschien het proberen waard. Het is in elk geval geen dht blokker (dat moet je namelijk niet hebben)
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Minoxidil

Bericht door Jer158 »

Probeer nu idd te achterhalen in hoeverre al die mensen met weelderige baarden pre-T al donkere baardharen hadden voordat ze begonnen... Meer babydons is nu niet per se boeiend ofzo.

Het is een vasodilator, maar je brengt het lokaal aan. Vraag mij af in hoeverre dat effect heeft op de rest van je lichaam, want dat zou kunnen conflicteren met andere medicaties/ziektebeelden.
Hung her from the branches of a mango tree
Citizen Erased
Berichten: 405
Lid geworden op: 07 mar 2016, 14:19
Gender: Man

Re: Minoxidil

Bericht door Citizen Erased »

Ik heb dit wel eens gebruikt, 6 weken ongeveer, maar vond de voordelen niet in verhouding staan met de bijwerkingen die ik kreeg (hele droge huid, druk op de borst).
Anon20190712
Berichten: 959
Lid geworden op: 19 dec 2012, 19:56
Gender: Man

Re: Minoxidil

Bericht door Anon20190712 »

Klinkt niet best...
Ik wacht wel lekker tot m'n bakkebaarden aansluiten op m'n baard :lol:
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Minoxidil

Bericht door Nate_0 »

Ik heb nog wel ergens eyeliner liggen.............
meerdere zakken met zaagsel
Anon20190712
Berichten: 959
Lid geworden op: 19 dec 2012, 19:56
Gender: Man

Re: Minoxidil

Bericht door Anon20190712 »

Nate_0 schreef:Ik heb nog wel ergens eyeliner liggen.............
Zie mezelf al alle patchy plekjes inkleuren :mrgreen:
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Minoxidil

Bericht door Jer158 »

Vind het spul ook wel behoorlijk aan de prijs...

Kennen jullie ook de Philips Grooming App? Basically om een baard op je te fotoshoppen. Best geinig.
Hung her from the branches of a mango tree
Gebruikersavatar
Wouter
Berichten: 15
Lid geworden op: 31 okt 2016, 07:34
Gender: Trans FtM
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Minoxidil

Bericht door Wouter »

Ik heb het 10 jaar gebruikt. Ben begonnen nadat ik al goed kaal geworden was. Ik kreeg alleen wat donshaar en hier een daar een eenzame echte haar. Ik ben er uiteindelijk mee gestopt.
Vies spul ook. Het zit opgelost in een soort olie en daar krijg je een erg vet hoofd van.
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Minoxidil

Bericht door Jer158 »

Nu ik 1 maand aan de testo ben, heb ik besloten dit weer eens op te graven. Heb toch wel flink wat haren die onderweg zijn om terminaal te worden, en heb Minoxidil besteld (van Kirkland, 20 euro voor 3 maanden - waar je wrsch langer mee doet). Weet nog niet of ik het direct ga gebruiken of er nog even mee wacht, maar ga het zeker proberen.
Hung her from the branches of a mango tree