Help! Mijn lichaam veranderd niet.

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
kingpuki
Berichten: 38
Lid geworden op: 13 dec 2013, 22:48
Gender: Man
Voornaamwoorden: Hij/hem/zijn
Locatie: Dordrecht

Help! Mijn lichaam veranderd niet.

Bericht door kingpuki »

Hallo iedereen!

Ik heb een vraag,

Ik gebruik nu 1 jaar en 7 maanden sustanon. Het eerste half jaar dat ik testo gebruikte kwamen er vrij snel een aantal veranderingen o.a. zware stem, iet wat hoekiger gezicht en een klein beetje pluis/dons haartjes op m'n kin en buik. Verder is er niets veranderd. Geen andere vet verdeling, spier opbouw of lichaams beharing. Mijn gezicht is zelfs weer vrouwelijker geworden.

Nu is het zo dat mijm hormoon waardes op orde zijn.

Zou het zo kunnen zijn dat mijn vrouwelijke hormonen te veel vrij spel hebben? En als ik oestrogeen blockers zou gebruiken dat de veranderigen weer opgang komen? Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik heb a.s. dinsdag een afspraak met de endo en ga dit ook zeker bespreken. Heb ik een half jaar geleden ook geprobeerd. Alleen toen ging zij er verder niet op in. Ze zei alleen dat het tijd kost. Vind het alleen niet normaal dat ik nu al een jaar lang stil sta in de transitie.

Hopelijk weet iemand van jullie hier meer over,

Groetjes!
'I'm a dude playing a dude, disguised as another dude'
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Re: Help! Mijn lichaam veranderd niet.

Bericht door Mr.X »

Weet je zeker dat er geen veranderingen zijn opgetreden? Soms gaan ze zo langzaam dat je het eigenlijk niet merkt, tot je oude foto's naast nieuwe foto's legt.

Overigens is 1 jaar 7 maanden nog niet eens zo heel lang. Vetverdeling ed kan echt jaren duren. Of misschien had je al een mannelijke bouw? Heupen (de botten) veranderen niet, trouwens. Dus als je brede heupen hebt door je botten, dan zal dat ook zo blijven. Ben je verder wel aan het sporten om wat spieropbouw te krijgen?

Ik zou je testosteren en estratiol waarden laten testen. Als je oestrogenen ook gewoon op mannelijk niveau zijn, dan hebben blokkers ook geen nut.
kingpuki
Berichten: 38
Lid geworden op: 13 dec 2013, 22:48
Gender: Man
Voornaamwoorden: Hij/hem/zijn
Locatie: Dordrecht

Re: Help! Mijn lichaam veranderd niet.

Bericht door kingpuki »

Ik heb vanaf het begin tot nu eens in de paar maanden foto's en video's gemaakt. Hier zie ik alleen in m'n gezicht een kleine verandering. Ik heb best wel een vrouwelijk figuur.. Sporten doe ik inderdaad (nog) niet veel.

Denk je dat omdat je zegt dat 1 jaar en 7 maanden niet lang is dat er toch nog veranderingen zullen komen? Ik sta nu al een flink behoorlijke tijd stil.
'I'm a dude playing a dude, disguised as another dude'
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Re: Help! Mijn lichaam veranderd niet.

Bericht door Mr.X »

Op vetverdeling na, welke veranderingen zit je te wachten? Haar? In dat geval zou ik eens naar de mannen in je familie kijken. Zijn die erg behaard? Je moet namelijk wel wat genetische aanleg hebben om behaard te worden.

Ja, qua ververdeling kan er zeker nog wel wat veranderen. Ik las eens een post van een transman die tussen 1.5 en 2.5 jaar testo de grootste ververdeling shift zag. Maar het lijkt me verstandig om wat sport op te pakken. Dat helpt qua spieren echt. Richt je dan ook op je shouders, zodat deze breder worden, want dan lijken je heupen automatisch kleiner.
Nathan90
Berichten: 736
Lid geworden op: 30 jan 2013, 12:06
Gender: Trans FtM

Re: Help! Mijn lichaam veranderd niet.

Bericht door Nathan90 »

Ik kende een Amerikaanse transman die ook pas na 1,5 jaar echt veranderingen kreeg en tot die tijd ook totaal niet passabel was als man.

Is je kapsel nog als op de foto? Want dan is een terugtrekkende mannelijke haarlijn ook niet goed te zien natuurlijk.

Hoe beoordeel je spieropbouw? Op kracht of uiterlijk? Zonder werk zal je uiterlijk weinig merken inderdaad, maar misschien ben je wel al sterker geworden op zich maar heb je dat nu niet door.

Verder tja, nog meer geduld hebben vaak haha. Mocht je van plan zijn voor de hysterectomie te gaan, veel jongens merken een nieuwe boost aan veranderingen daarna. Meer vetverdeling, meer haargroei en meer kaler worden vooral..
kingpuki
Berichten: 38
Lid geworden op: 13 dec 2013, 22:48
Gender: Man
Voornaamwoorden: Hij/hem/zijn
Locatie: Dordrecht

Re: Help! Mijn lichaam veranderd niet.

Bericht door kingpuki »

Jup haar inderdaad. De mannen in m'n familie zijn normaal behaard, niet extreem.

Bedankt voor de tip over sporten! Ik ga proberen de sportschool en zwemmen weer op te pakken. Hopelijk triggered dat het een en ander.
'I'm a dude playing a dude, disguised as another dude'
kingpuki
Berichten: 38
Lid geworden op: 13 dec 2013, 22:48
Gender: Man
Voornaamwoorden: Hij/hem/zijn
Locatie: Dordrecht

Re: Help! Mijn lichaam veranderd niet.

Bericht door kingpuki »

Nee nathan m'n haar is inmiddels anders. Heb het kort geschoren met de trimmer.

Heb wel meer kracht gekregen en ook al een iets bredere nek. Qua uiterlijk is er niet veel veranderd inderdaad.

En geduld hebben is zooo moelijk haha :lol:

Zal dus zoals ik hier lees mij meer moeten focussen op sport. Ga ik proberen!
'I'm a dude playing a dude, disguised as another dude'
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Help! Mijn lichaam veranderd niet.

Bericht door Anon20180311 »

kingpuki schreef:Hallo iedereen!

Ik heb een vraag,

Ik gebruik nu 1 jaar en 7 maanden sustanon. Het eerste half jaar dat ik testo gebruikte kwamen er vrij snel een aantal veranderingen o.a. zware stem, iet wat hoekiger gezicht en een klein beetje pluis/dons haartjes op m'n kin en buik. Verder is er niets veranderd. Geen andere vet verdeling, spier opbouw of lichaams beharing. Mijn gezicht is zelfs weer vrouwelijker geworden.

Nu is het zo dat mijm hormoon waardes op orde zijn.

Zou het zo kunnen zijn dat mijn vrouwelijke hormonen te veel vrij spel hebben? En als ik oestrogeen blockers zou gebruiken dat de veranderigen weer opgang komen? Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik heb a.s. dinsdag een afspraak met de endo en ga dit ook zeker bespreken. Heb ik een half jaar geleden ook geprobeerd. Alleen toen ging zij er verder niet op in. Ze zei alleen dat het tijd kost. Vind het alleen niet normaal dat ik nu al een jaar lang stil sta in de transitie.

Hopelijk weet iemand van jullie hier meer over,

Groetjes!
Hoi Kingpuki,

Na min/meer 20 jaar testo, voel en merkt mijn omgeving nog steeds kleine veranderingen . Al zie, ik die persoonlijk al lang zelf niet meer. Soms, dacht ik persoonlijk eveneens, niets veranderd nog, maar dat was/is totaal niet zo :D .

Ps. Na mijn, hysterectomie waren de veranderingen der testo, persoonlijk wel veel sneller duidelijk merkbaar .


Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
kingpuki
Berichten: 38
Lid geworden op: 13 dec 2013, 22:48
Gender: Man
Voornaamwoorden: Hij/hem/zijn
Locatie: Dordrecht

Re: Help! Mijn lichaam veranderd niet.

Bericht door kingpuki »

Dankjewel voor je reactie Nick! Wauw zelfs na 20 jaar nog :) Fijn om te horen dat het normaal is dat het allemaal zo lang kan duren. Ken zelf een aantal trans mannen bij wie het allemaal veel sneller ging. Vandaag mijn twijfels.

Bedankt allemaal voor jullie reacties!
'I'm a dude playing a dude, disguised as another dude'
Mike78
Berichten: 298
Lid geworden op: 21 feb 2014, 21:06
Gender: Trans FtM
Locatie: Sint Willebrord

Re: Help! Mijn lichaam veranderd niet.

Bericht door Mike78 »

Ik ben nu ook 1 jaar en 8 mnd aan de testo.
Bij mij is in het eerste half tot 3/4 jaar erg weinig verandering geweest. Toen begon de lichaamsbeharing. Eindelijk!
Alhoewel het nu wel mag stoppen ;)
Maar die vetverdeling wil bij mij ook maar niet. Blijft vrouwelijk. Ik heb wel gesport,en ben ook breder geworden op de schouders, maar die vervelende lovehandles blijven. Wel ben ik sinds een maand of 2 over op de sustanon, daarvoor tostrangel, en moet zeggen dat nu mijn benen steeds meer de mannelijke vorm beginnen te krijgen. En vorige week de hysterectomie gehad, dus nu wel een stille hoop dat de rest wel volgt.
Ik loop ook altijd rond te kijken of er meer mannen zijn met lovehandles en een dikkere kont :D
En gelukkig, ze bestaan ;)
En inderdaad, je ziet jezelf elke dag, waardoor je de kleine veranderingen niet ziet. Maar ze zijn er echt wel.
Plaats reactie