Testosteron dosis

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
Citizen Erased
Berichten: 405
Lid geworden op: 07 mar 2016, 14:19
Gender: Man

Re: Testosteron dosis

Bericht door Citizen Erased »

Het lijkt me dat ze inderdaad ergens zijn blijven hangen bij de 'puberale' dosis, voor zover ik weet is het bij volwassenen standaard 1ml/2 weken (Sustanon) en dan van daaruit evt bijstellen ivm bloedwaarden. Zou dit wel aankaarten, als je Mijn Dossier hebt kun je er nu al een berichtje aan wagen.
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Testosteron dosis

Bericht door Anon20180311 »

Jasper95 schreef:Hoi iedereen,

Ik was benieuwd naar welke dosis jullie krijgen en hoe lang je aan de hormonen zat toen je naar deze dosis ging? Ik krijg 1 ml/250 mg Sustanon iedere 4 weken sinds ik (geloof ik) een jaar aan de testosteron zat, inmiddels gebruik ik het 5.5 jaar (vanaf toen ik 16 werd).
Als ik rond kijk op internet zie ik dat veel mensen 1 ml elke 2 weken of zelfs elke week krijgen, al zijn dit altijd mensen buiten Nederland of België dus ik was benieuwd naar jullie doses omdat ik me enigszins zorgen maak dat mijn dosis wat aan de lage kant is..

Ga het er ook bij de endocrinoloog over (proberen te) hebben maar ik wil daar niet de wijsneus uithangen want ze zullen natuurlijk wel weten wat ze doen :shifty:

(Excuus als dit topic al bestaat, dan heb ik hem over het hoofd gezien)



Jasper
Hoi Jasper,

Sustanon - injecties, werken 3 à 4 weken. Persoonlijk gebruik ik, eveneens sustanon-injecties (1ml/250 mg ) om de 3 weken. Maar je hormoonwaardes even tussen door laten checken, is zeker geen luxe (in België kan dit, gewoon via de huisarts).

Mss, kunnen je testo-waarden idd iets te laag geworden zijn. Daar de meeste volwassen lotgenoten die ik ken, ( mezelf inclusief) die sustanon- injecties ( 1ml/250 mg) gebruiken, die toch om de 3 weken. Praat er eens over met je endocrinoloog.

Grtz Nick
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Testosteron dosis

Bericht door Anon20180311 »

Mr.X schreef:Hey Jasper.

Ik zelf vind een dosis niet veel zeggen. Waar het om gaat zijn je testo en estradiol bloedwaarden. Je kan een hele hoge dosis krijgen, maar lage bloedwaarden hebben. Maar ook kun je een hele lage dosis krijgen, en toch nog hoge waarden hebben. Heb je je bloedwaarden laten checken?

Ik zeg dit omdat ik met alles wat ik geprobeerd heb (gel, sustanon en nebido) met normale dosis altijd hele hoge t waarden had. Nu gebruik ik 3 ml 1000mg nebido elke 3 maanden. Dit is een kwart minder dan de normale dosis (dat is 4ml) en alsnog zit ik met vrij hoge t waarden. Dus tjah.
Hoi Mr.X,

Ik heb een vraagje,

Ik citeer even : " Ik zeg omdat ik met alles wat ik geprobeerd heb ( gel, sustanon en nebido) met normale dosis altijd hele hoge t waarden had " .

Mag ik je vragen hoe hoog je hele/te hoge testo- waarden toen waren, bij normaal gebruik ?.

Grtz Nick.
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Gebruikersavatar
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Re: Testosteron dosis

Bericht door Mr.X »

Mag ik je vragen hoe hoog je hele/te hoge testo- waarden toen waren, bij normaal gebruik ?.
Tuurlijk mag dat. Het VU houdt aan dat waarden boven de 35 nmol/liter te hoog zijn. Ik had waarden tussen de 40 en de 60 nm/liter.
Gebruikersavatar
Cait
Berichten: 561
Lid geworden op: 19 mar 2014, 05:18
Gender: Vrouw
Locatie: Midden Nederland

Re: Testosteron dosis

Bericht door Cait »

meeste cis mannen hebben toch tussen 10-30? Bij mannen is dat vrij gemakkelijk te meten omdat het vrijwel altijd gelijk is. in tegenstelling tot vrouwen waar het steeds in pieken en dalen gaat ivm maandstond
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Testosteron dosis

Bericht door Anon20180311 »

Mr.X schreef:
Mag ik je vragen hoe hoog je hele/te hoge testo- waarden toen waren, bij normaal gebruik ?.
Tuurlijk mag dat. Het VU houdt aan dat waarden boven de 35 nmol/liter te hoog zijn. Ik had waarden tussen de 40 en de 60 nm/liter.
Thx,

Grtz Nick.
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Testosteron dosis

Bericht door Anon20180311 »

Cait schreef:meeste cis mannen hebben toch tussen 10-30? Bij mannen is dat vrij gemakkelijk te meten omdat het vrijwel altijd gelijk is. in tegenstelling tot vrouwen waar het steeds in pieken en dalen gaat ivm maandstond
Hoi Cait,

Idd, De meeste trans-mannen onder ons kennen ( letterlijk) deze ongewenste hormonen schommelingen der hun eerder ongewenst geslacht ( maandstonden) jammer genoeg ook wel.

Cis-mannen daarin tegen, zijn geboren als, jongen, reeds van het mannelijk geslacht zijnde . Trans-mannen jammer genoeg niet, vandaar hebben bepaalde mensen onder ons ( persoonlijk, ik eerder ook ) een toch wat hogere testo-waarden nodig, dan de gewone geboren cis-jongen, der man/jongen zijnde ( ongewenste eerdere vervrouwelijking min/meer ongedaan maken, en de gewenste vermannelijking eerder maximaal opschroeven). Ps. bepaalde trans-manen kennen,

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Testosteron dosis

Bericht door Anon20180311 »

Sorry bijlage ( tijd, der aanpassing was om).

Ps. bepaalde trans-mannen kennen, eveneens bij normaal testo gebruik, last der hormonen schommelingen.

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Nathan90
Berichten: 736
Lid geworden op: 30 jan 2013, 12:06
Gender: Trans FtM

Re: Testosteron dosis

Bericht door Nathan90 »

Wel natuurlijk in het oog houden dat een te hoge testo waarde de vermannelijking niet ten goede komt maar juist averechts werkt gezien dat dit overschot wordt omgezet in vrouwelijk hormoon. (vandaar de tietjes bij grote gespierde anabool gebruikers)
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Testosteron dosis

Bericht door Anon20180311 »

Nathan90 schreef:Wel natuurlijk in het oog houden dat een te hoge testo waarde de vermannelijking niet ten goede komt maar juist averechts werkt gezien dat dit overschot wordt omgezet in vrouwelijk hormoon. (vandaar de tietjes bij grote gespierde anabool gebruikers)
Hoi Nathan,

Idd, maar "manboobs" zal je als trans-man/jongen, gelukkig :D nooit/niet kennen/ krijgen na je eventuele nodige borstoperatie/mastectomie, dit is immers totaal on-omkeerbaar der mogelijke latere borstvorming ( het wegnemen van alle klierweefsel en het nodige vetweefsel), zowel bij cis-mannen als trans-mannen/jongens ongeacht je latere gewicht.

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .