Nieuwe chat! Zie dit topic.

Testosteron dosis

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Testosteron dosis

Bericht door Anon20180311 »

Bijlage,

Hoe ik dit eventueel weet, ik kende persoonlijk na mijn borstoperatie, jammer genoeg tot 4x toe, de nodige correcties met de nodige vetopvulling of verplaatsing der vet, buikvet ( nodige opvulling der eerdere complicaties "mastectomie", borstkast/torso, het niet willen aanpakken/opnieuw het verdwijnen der nodige vetopvullingen).

Daar boven kende ik, een dubbele tepelreconstructie, met ook later een dubbele tepel tatoeage. Maar goed, het kwam gelukkig :D allemaal goed (bijzonder goed) .

Manboobs krijgen, na de nodige mastectomie = nada/totaal uitgesloten/onmogelijk.

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Nathan90
Berichten: 736
Lid geworden op: 30 jan 2013, 12:06
Gender: Trans FtM

Re: Testosteron dosis

Bericht door Nathan90 »

Niet geheel waar, hetzij het wel pas mogelijk is wanneer je stopt met de testosteron.

Ik weet van een Zweedse jongen die zelf zwanger wilde worden, hij zat al twee jaar aan de hormonen en had de dubbele mastectomie gehad met goed resultaat. Nadat hij stopte met de hormonen en op den duur zwanger werd zorgde de overmaat van vrouwelijke hormonen ervoor dat hij weer borstvorming kreeg. Dit is natuurlijk een extreem geval, maar overmaat van vrouwelijk hormoon kan ook bij ons na de mastectomie wel degelijk zorgen voor borstvorming. Pas als alle weefsel verwijdert zal worden, wat zelden gedaan wordt, aangezien een mannelijke borst ook niet volledig plat is, zal hier geen volume meer bij kunnen komen door lichamelijke processen.
Nathan90
Berichten: 736
Lid geworden op: 30 jan 2013, 12:06
Gender: Trans FtM

Re: Testosteron dosis

Bericht door Nathan90 »

Oh en om daar aan toe te voegen, deze borstvorming verdween niet zomaar toen hij weer aan de hormonen begon. Hij heeft volgens mij wel een correctie moeten ondergaan hiervoor. Maar, nogmaals, wel een extreem geval natuurlijk.
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Testosteron dosis

Bericht door Anon20180311 »

Nathan90 schreef:Niet geheel waar, hetzij het wel pas mogelijk is wanneer je stopt met de testosteron.

Ik weet van een Zweedse jongen die zelf zwanger wilde worden, hij zat al twee jaar aan de hormonen en had de dubbele mastectomie gehad met goed resultaat. Nadat hij stopte met de hormonen en op den duur zwanger werd zorgde de overmaat van vrouwelijke hormonen ervoor dat hij weer borstvorming kreeg. Dit is natuurlijk een extreem geval, maar overmaat van vrouwelijk hormoon kan ook bij ons na de mastectomie wel degelijk zorgen voor borstvorming. Pas als alle weefsel verwijdert zal worden, wat zelden gedaan wordt, aangezien een mannelijke borst ook niet volledig plat is, zal hier geen volume meer bij kunnen komen door lichamelijke processen.
Hoi Nathan,

Idd, zeeeeeeeeer extreem en zeeeeeeer onverantwoord ( en toch totaal iets anders, dan eventueel: een wat hoge testo waarden kennen, als trans-man zijnde) voor zichzelf en voor zijn ongeboren baby. Maar ook zeeeeeeer respectloos :oops: t.o.v. je eerdere GD behandelingen, ingrepen, trans-wereld en dergelijke.

Zoals ik al eerder liet kennen, indien je een eigen kinderwens kent ( kende ik persoonlijk ook ): Doe het dan a.u.b. in de eerste plaats uit respect, voor je ongeboren kindje, jezelf, en de GD-wereld, voor je transitie ( deed ik toch, maar kende jammer genoeg, twee miskramen). Doe dit toch niet, tijdens je transitie en zeker niet, na een testo-behandeling en bepaalde ingrepen, der trans-man zijnde/man ( er kan trouwens, al jammer genoeg zoveel fout lopen :pray: tijdens de gewenste zwagerschap, laat staan op deze onverantwoorde manier :fpalm: ).

Wat zijn eventuele, latere gevraagde nieuwe borst-correcties betreft, hij zou : Naar die correcties, van mij als GD chirurg, kunnen,..... :whistle:

Grtz Nick.
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Nathan90
Berichten: 736
Lid geworden op: 30 jan 2013, 12:06
Gender: Trans FtM

Re: Testosteron dosis

Bericht door Nathan90 »

Wil je alleen even laten weten dat ik het totaal niet met je eens ben. Maar gezien je bericht sta je volledig achter jou mening en ik achter de mijne, dus laten we er vooral niet over in discussie gaan. Dat zal alleen leiden tot ergernis.
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Testosteron dosis

Bericht door Nate_0 »

Het is toch zelfs zo dat je gewoon nog op natuurlijke wijze zwanger kunt worden (maw vruchtbaarheid komt terug) als je x aantal maanden met testo stopt? (Mits je natuurlijk geen hysto oid hebt gehad)
meerdere zakken met zaagsel
Nathan90
Berichten: 736
Lid geworden op: 30 jan 2013, 12:06
Gender: Trans FtM

Re: Testosteron dosis

Bericht door Nathan90 »

Jahoor, alle transmannen die ik 'ken' die hun eigen kind hebben gedragen zijn gewoon op de natuurlijke manier zwanger geworden. Het valt natuurlijk niet te zeggen hoelang het duurt voordat de menstruatie weer start en als je 5-10+ jaar aan de testo zit zal het mogelijk allemaal niet meer werken, maar in theorie start het gewoon weer op.
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Testosteron dosis

Bericht door Nate_0 »

Fijn dat daar iig nog een optie toe is :)
meerdere zakken met zaagsel
Gebruikersavatar
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Re: Testosteron dosis

Bericht door Mr.X »

Zelfs als je nog testo gebruikt, kun je nog zwanger worden, Nate. Dit komt helaas wel eens voor bij transmannen die denken dat het ze onvruchtbaar maakt. Helaas is dat dus niet waar. Testosteron is geen anticonceptie!
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Testosteron dosis

Bericht door Nate_0 »

Mr.X schreef:Zelfs als je nog testo gebruikt, kun je nog zwanger worden, Nate. Dit komt helaas wel eens voor bij transmannen die denken dat het ze onvruchtbaar maakt. Helaas is dat dus niet waar. Testosteron is geen anticonceptie!
0___0 holy shit. Dit is dus iets wat ik nergens anders tegen ben gekomen, en wat ik nooit eerder heb gehoord. Damn...
meerdere zakken met zaagsel