Borsten cc

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
Vertigo94
Berichten: 11
Lid geworden op: 11 nov 2016, 21:27
Gender: Trans FtM

Borsten cc

Bericht door Vertigo94 »

Hallo allemaal,

Ik had een vraagje over borsten.. Normaliter moet je nadat je hormonen begint een jaar wachten voor operaties, maar ik kan misschien door een speciaal traject eerder top surgery krijgen. Om hiervoor in aanmerking te komen moeten de borsten een aantal cc zijn, maar hoe meten ze zoiets? Mijn psychologe aan het VU wist het niet precies. Ze had wel geïnformeerd bij de chirurg en hij zei dat het wel goed zat. Ik ben alleen aan het afvallen, en ik heb de angst dat ik straks niet genoeg cc heb. :think: Weten jullie hier wat meer over?
Nathan90
Berichten: 736
Lid geworden op: 30 jan 2013, 12:06
Gender: Trans FtM

Re: Borsten cc

Bericht door Nathan90 »

Hoewel ik snap dat je zsm van je borsten af wil is er nog een extra overweging vanwege het afvallen.

Hoeveel ben je van plan af te vallen, gaat het je goed af en is je streefgewicht een gewicht wat je verwacht vast te houden? Zo ja, dan kan (ik zeg kan, dus kan ook anders lopen ;)) het in je voordeel zijn om een jaar hard naar dat streefgewicht te werken en dan pas de operatie te laten doen. Een goede chirurg vormt jouw mannelijke borst namelijk in lijn met jou lichaam. Als jijzelf zwaarder bent is de vorm van je borst doorgaans ook wat anders. Dr. van Loenen geeft dit vaak ook aan bij jongens die aangeven veel af te willen vallen. Ga voor een gewicht wat je 'makkelijk' stabiel houdt in de toekomst.

Betreft de meting, geen idee ;)
Vertigo94
Berichten: 11
Lid geworden op: 11 nov 2016, 21:27
Gender: Trans FtM

Re: Borsten cc

Bericht door Vertigo94 »

Hi Nathan, bedankt voor je antwoord en advies. Ik ben in de loop van de tijd al wat afgevallen, ongeveer 10 kilo, omdat ik mijn BMI moest verlagen voordat ik aan hormonen zou beginnen. Ik ben vroeger nooit te zwaar geweest, maar liet mij in de puberteit teveel gaan. Ik was toch al ongelukkig met mijn lichaam, en eten was juist zo fijn haha. Een bekend probleem voor velen, denk ik.. Maar ik zal het mij zeker niet te moeilijk maken hoor :)