Hysto + colpectomie combi operatie

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
Gebruikersavatar
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Re: Hysto + colpectomie combi operatie

Bericht door Mr.X »

Heftig, maar op de goede weg,
Wat betreft bloeden....Mijn bloeden was zeer licht en duurde maar een week ofzo tot na de operatie. Maar een jongen die naast me op de afdeling lag, en dezelfde operatie op dezeflde dag kreeg heeft echt nog weken/maanden gebloed. Dus het lijkt mij vrij normaal dat je nog bloedt, helemaal nadat, zoals je zelf aangeeft, ze er flink in om hebben zitten duwen.

Soms zijn er gewoon complicaties bij operaties. Mijn mastectomy had ook simpel moeten zijn, maar kreeg mega complicaties en ben maanden aan het revalideren geweest. Tjah, pech hebben hoort er ook bij. Maar joh, over tijd is alles voorbij, en ben je blij dat de binnenboel weg is! No more worries :)
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Hysto + colpectomie combi operatie

Bericht door Nate_0 »

Kan ook zijn dat het een blaasontsteking oid is, dat was iig wat ze mij vertelden bij het katheteriseren (hoe langer je een katheter hebt, des te meer kans je hebt tot het ontwikkeling op blaasontsteking--zeker wanneer je geen penis hebt).

Ik hoop iig dat het weer wat beter gaat. Fijn iig dat de katheter er uit is :)
meerdere zakken met zaagsel
Nathan90
Berichten: 736
Lid geworden op: 30 jan 2013, 12:06
Gender: Trans FtM

Re: Hysto + colpectomie combi operatie

Bericht door Nathan90 »

Klopt inderdaad, werd ook gewaarschuwd voor een blaasontsteking. Maar ze wilden heel graag dat ik eerst contact met de afdeling op zou nemen voordat ik naar de huisarts ga haha ;) :P Vandaar even afwachten tot morgenmiddag en dan zou ik dinsdagochtend naar de inloop van de huisarts kunnen. :)

En hoe vervelend het plassen en bloeden nu ook is. Ben in ieder geval erg blij zonder katheter! Haha
Nathan90
Berichten: 736
Lid geworden op: 30 jan 2013, 12:06
Gender: Trans FtM

Re: Hysto + colpectomie combi operatie

Bericht door Nathan90 »

Hmm even een korte update.

Bloeden is geheel voorbij sinds een paar dagen maar draag nog wel inlegkruisjes aangezien er elke dag/nacht nog vocht in zit. Ik vermoed dat het urine is en dat ik dus enigszins incontinent ben momenteel.. Het is gelukkig (nog) minimaal en zou vanzelf over moeten (kunnen) gaan daar ik weet dat een andere jongen ook hetzelfde had tot een maand nadat het bloeden was gestopt. Maar ik weet ook dat de kans is dat het niet vanzelf over gaat aangezien ik een andere jongen ken die niet wist waar hij last van had maar waar de chirurg bij de phallo pas er achter kwam dat hij een fistel had.

Post-operatie gesprek met de gynaecoloog is pas eind januari dus da's nog een maandje weg. Mocht het dan nog niet over zijn vermoed ik dat het een fistel is die niet zomaar vanzelf weg wil, maar dat zal ik de gyn dan wel voorleggen. Hoop nu in ieder geval heel hard dat het vanzelf heelt, want ik zie alweer de contrastvloeistof onderzoeken en katheters aankomen op deze manier...

Zolang het bij minimaal lekker blijft overleef ik het voor nu wel met inlegkruisjes. Ik kan in ieder geval weer gewoon de deur uit, een end lopen en wat doen. Alleen actief sporten en werk laat ik nog een tijd.
Gebruikersavatar
Ender
Transgender
Berichten: 2163
Lid geworden op: 20 aug 2016, 19:28
Gender: Trans FtM

Re: Hysto + colpectomie combi operatie

Bericht door Ender »

Fijn dat het bloeden over is maar balen dat je nog steeds ongewild vocht verliest.. fingers crossed dat het vanzelf over gaat dude!
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Hysto + colpectomie combi operatie

Bericht door Nate_0 »

Shit man :/ hopelijk komt het snel goed!
meerdere zakken met zaagsel
Gebruikersavatar
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Re: Hysto + colpectomie combi operatie

Bericht door Mr.X »

Hey Nathan, hoe gaat het nu? Hopelijk gaat het de goede kant op met je!
Kan trouwens dat lekken niet gewoon wondvocht zijn? Dat komt ook vrij als alles heelt namelijk.
Nathan90
Berichten: 736
Lid geworden op: 30 jan 2013, 12:06
Gender: Trans FtM

Re: Hysto + colpectomie combi operatie

Bericht door Nathan90 »

Ik dacht eerst dat het wondvocht was, totdat het niet minder werd. Zo onderhand ben ik zeker dat het urine is, ik weet alleen niet waar het vandaan kom. Zover ik weet/begrijp zijn de twee opties 1. gewoon via de urinebuis door verzwakte bekkenbodemspieren. Dit zou betekenen dat het met versterking van de spieren over zou moeten kunnen gaan. Of 2. fistel tussen urinebuis en restje vagina. Dit gaat niet vanzelf over.

Ik heb meerdere malen in een maatbeker geplast en maximale hoeveelheid lijkt rond de 250ml te zijn. Da's niet zo veel, maar tis niet alsof ik heel vaak moet gaan. Dus het lekt voordat het meer kan worden.

Buiten dat gaat het verder goed. Kan nog niet werken omdat ik met honden werk dus de onvoorspelbaarheid durf ik niet aan. Dat komt vanaf half/eind januari wel.
Anon20190712
Berichten: 959
Lid geworden op: 19 dec 2012, 19:56
Gender: Man

Re: Hysto + colpectomie combi operatie

Bericht door Anon20190712 »

Wat een gedoe....klote ook dat het je werk belemmert...
Hoop dat het vanzelf over gaat!!
Nathan90
Berichten: 736
Lid geworden op: 30 jan 2013, 12:06
Gender: Trans FtM

Re: Hysto + colpectomie combi operatie

Bericht door Nathan90 »

Met de incontinentie zou ik wel kunnen werken hoor, zoveel is het in principe niet dus dat zou gelukkig wel gaan :)
Heb nu ook een zooitje officiële incontinentie inlegkruisjes gekocht ipv gewoon maandverband.

Het is meer dan het nu pas 5 weken na de operatie is en niet iedereen op werk weet hoe en wat. Ik vermoed dat er momenteel zo'n 150 honden in pension zitten dus de eerste paar uur van de dag bijvoorbeeld betekent dat óf veel schoonmaakwerk (op redelijk tempo) of buiten lopen met de kans een newfoundlander van 60 kilo op m'n nek te krijgen ;) :P

Dus daar wacht ik voor de zekerheid nog even mee haha.