Hysto + colpectomie combi operatie

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
Anon20190712
Berichten: 959
Lid geworden op: 19 dec 2012, 19:56
Gender: Man

Re: Hysto + colpectomie combi operatie

Bericht door Anon20190712 »

Hoe staat het er nu voor? Kan je alweer veilig omvergelopen worden door blije newfoundlanders? :D
Nathan90
Berichten: 736
Lid geworden op: 30 jan 2013, 12:06
Gender: Trans FtM

Re: Hysto + colpectomie combi operatie

Bericht door Nathan90 »

Hahaha, ja dat lukt wel. Gisteren begonnen met werk, vandaag dag 2. Lekker spierpijn ;) gelijk ook extra zwaarder werk (vanwege verbouwing) ipv het gewone werk. Wel wat spierkracht verloren maar valt me gelukkig mee. Ben wel blij weer aan de slag te gaan, dan kunnen die extra kilo's er ook wat makkelijker weer af :')

Overigens nog wel incontinent in enige mate. Dus draag elke dag van die incontinentie inlegkruisjes. Het is niet veel, maar toch.
Anon20190712
Berichten: 959
Lid geworden op: 19 dec 2012, 19:56
Gender: Man

Re: Hysto + colpectomie combi operatie

Bericht door Anon20190712 »

Spierpijn...lekker :') Maar fijn dat je weer aan de slag bent!
Wat die incontinentie betreft, moet daar operatief wat aan gedaan worden, of is er nog hoop dat het vanzelf wegtrekt?
Nathan90
Berichten: 736
Lid geworden op: 30 jan 2013, 12:06
Gender: Trans FtM

Re: Hysto + colpectomie combi operatie

Bericht door Nathan90 »

Ik ga er momenteel nog vanuit dat het door de bekkenbodemspieren komt, volgende week maandag (30 jan) heb ik m'n post operatie gesprek. Helaas niet met dr Groenman maar met een gyn die ik nog niet eerder heb gezien of gesproken. Maar vooruit. Best kans dat hij degene is die het samen met Groenman heeft gedaan.

Mogelijk dat ik een verwijzing krijg voor een bekkenbodemfysio, mocht hij een nieuw onderzoek willen om de kijken of er een fistel is dan passeer ik denk ik. Of tenminste, eerst die fysio. Want dan onderzoek was niet echt fijn. Maar zomer het plan nu is ga ik door voor phallo met plasbuisverlenging ( er van uitgaande dat ik lichamelijk alles kan hebben) dus dan zou ik ook geen operatie voor die incontinentie overwegen aangezien ik dan met één of twee jaar toch daar geopereerd ga worden en het dan gerepareerd kan worden.
Gebruikersavatar
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Re: Hysto + colpectomie combi operatie

Bericht door Mr.X »

Hey Nathan. Hoe ging je gesprek, en hoe sta je er nu voor?
Nathan90
Berichten: 736
Lid geworden op: 30 jan 2013, 12:06
Gender: Trans FtM

Re: Hysto + colpectomie combi operatie

Bericht door Nathan90 »

Gesprek was prima. Was met dr van Mello (gynaecoloog en collega van dr Groenman)

Als ik wat meer tijd heb (nu heel druk met werk) ga ik verwijzing naar bekkenbodemfysio bij de huisarts vragen. Dit met het ook op urineverlies, wat ik inderdaad dus nog wel (minimaal hoor) heb. Daarbij ook gelijk er voorbereiding van de plasbuisverlenging. Ze vond het een heel goed idee en vroeg of ik hun op de hoogte wil houden (via MijnDossier), ook aangezien ik de eerste ben die deze complicatie had (gat in plasbuis) en ze dus ook leren van mijn heling tot nu en de komende tijd.

Betreft het urineverlies draag ik, vooral uit voorzorg, wel nog steeds incontinatiemateriaal. Puur dat ik er niet zo over na hoef te denken. Merk dat ik (niet heel vreemd hahah) meer moeite heb als ik bijvoorbeeld alcohol heb gedronken. Dit omdat je natuurlijk je spieren makkelijker ontspant maar zeker ook omdat m'n blaas zich een stuk sneller vult. Te veel (alcohol) drinken voor het slapen gaan geeft wel echt de kans dat ik snachts redelijk wat laat lopen.


Daarnaast heb ik gevraagd naar het speeksel testowaarde onderzoek. Deze moeten in de toekomst dus standaard gaan worden. Ze liggen in een doos op de kast bij de verpleegster en ik heb er één mee naar huis gekregen ;). Enige wat ze zei was dat de uitslag een tijd langer duurt dan bloedonderzoek (week of 6 zei ze). Dus ieder die bij het VU z'n testowaardes wil laten onderzoeken, zonder daarvoor op de goede dag/week persé in het VU bloed te moeten laten prikken, speekseltesten zijn in opkomst, vraag ernaar wanneer je in het VU bent! :)
Gebruikersavatar
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Re: Hysto + colpectomie combi operatie

Bericht door Mr.X »

Wel lastig dat je nog steeds urineverlies hebt, vooral met alcohol. Heb je dat dan voor nu maar afgezworen?
Hoe kan de bekkenbodymfysio je helpen met het voorbereiden van de plasbuisverleningen? Of kun je geen verlenging krijgen als je urineverlies blijft houden?

Dat speekselonderzoek klinkt wel veel belovend! Maar zes weken....damn, dat is wel best lang.
Nathan90
Berichten: 736
Lid geworden op: 30 jan 2013, 12:06
Gender: Trans FtM

Re: Hysto + colpectomie combi operatie

Bericht door Nathan90 »

Oh neehoor, ik drink gewoon alcohol haha. Draag gewoon die incontinentie verbandjes, daar heb ik opzich geen last van. En moet zeggen dat ik doordat ik de laatste anderhalf maand echt idioot druk ben met werk, deels om de anderhalf maand dat ik niet kon werken terug te verdienen, het ook maar gewoon zo doe. Als het straks rustiger is probeer ik weer zonder verband om te kijken in hoeverre ik echt nog lek of niet.

Verder schijnt eventuele afspraak bij de bekkenbodemfysio mogelijk vaker/vast te worden gedaan bij phallo/meta traject. Omdat je dan alvast kan leren waar die spieren zitten en hoe die werken. Doordat je langere tijd een katheter inkrijgt enzo. Kan die spieren dan mogelijk wat beïnvloeden, zoals nu bij mij. Kan dan helpen beter leeg te plassen en minder na te lekken. Of als je plaskracht niet goed genoeg is voor een verlenging kan dat ermee mogelijk beteren.


En ja zes weken is wel lang, maar voor nebido geen probleem aangezien ik met bloedprikken ook later die week een nieuwe shot zou laten zetten. Zo snel komt die uitslag immers ook niet. Met gel of sustanon is het wel vervelend, maar mogelijk dat het sneller zal gaan wanneer het normaler wordt. :)
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Hysto + colpectomie combi operatie

Bericht door Anon20180311 »

Hoi Nathan,

Bekkenbodemfysio, zijn eigenlijk eenvoudige oef. die je eenmaal ze onder de knie hebt ze overal kan doen. Ze worden ook aangeraden der lage rug pijn klachten.

Mss niet onbelangrijk,
Het is idd zo dat je bij het staande plassen meer/voldoende druk nodig is, alles moet trouwens nu naar boven ( Flow test). Lotgenoten die eerder de fallo en de meta kenden met plasbuisverlening, raden mij aan: zoveel mogelijk voor mijn operatie reeds staande te leren plassen in combinatie met de nodige bekkenbodemspier oefeningen ( beetje zoals je naar de grote wc moet, billen stevig dicht bij het even moet op houden ;) ). En gelet op mijn leeftijd :wship: geen complicaties en geen plasproblemen/urine verlies, zeker een aanrader.

Grtz Nick
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Gebruikersavatar
Ender
Transgender
Berichten: 2163
Lid geworden op: 20 aug 2016, 19:28
Gender: Trans FtM

Re: Hysto + colpectomie combi operatie

Bericht door Ender »

hey Nathan,

Vroeg me af hoe het nu gaat?