Metaidoioplastiek ervaringen

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Metaidoioplastiek ervaringen

Bericht door Anon20180311 »

Botman ?

En trouwens, waarom zou je zo'n zware ingrepen later nog doen ? Meer risco der leeftijd, en stel je eens voor dat je fallo na zoveel tijd, door bijkomende ingrepen zou afsterven ?

Grtz Nick ( Niet veel chirurgen, zullen zich daaraan wagen.)

Maar: Eindelijk had ik het over de Meta-operatie met plasbuisverlening. Wees er niet bang voor, en laat je zeker niet bang maken).

@ Mr. X, en als ervaringen van lotgenoten, boven de uitleg of woorden staat van chirurgen. Dan is, het schrijven over eigen ervaringen totaal belangloos).
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Gebruikersavatar
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Re: Metaidoioplastiek ervaringen

Bericht door Mr.X »

Yup, Botman. Van het Vumc. https://www.vumc.nl/afdelingen/plastisc ... Chirurgen/
En trouwens, waarom zou je zo'n zware ingrepen later nog doen ?
Ik ga niet over persoonlijke voorkeuren speculeren, en hoe deze kunnen veranderen met de tijd. Die kunnen zo verschillend zijn, en varieren per persoon. Wat ik zeg is dat het voor mij persoonlijk gewoon prettig is om te weten dat ik later eventueel wel plasbuisverlenging kan krijgen, zou ik daar behoefte aan hebben. That's it.
Wees er niet bang voor, en laat je zeker niet bang maken
Met dat laatste stukje ben ik het zeker eens. Wat ik duidelijk wil maken is dat het een afweging is die mensen moeten maken met zoveel mogelijk informatie. Ze moeten zelf de risicos afwegen tegen de resultaten en hun wil om staand te plassen.
@ Mr. X, en als ervaringen van lotgenoten, boven de uitleg of woorden staat van chirurgen. Dan is, het schrijven over eigen ervaringen totaal belangloos
Een conclusie die misschien wat te snel is getrokken door je? Hoezo belangeloos? We leren er toch zeker wel van. En vooral voor andere transmannen is het leuk om te lezen hoe zo'n traject gaat, en ervaren wordt. Met of zonder complicaties. Maar wat een paar mensen overkomt, wil niet zeggen dat het voor iedereen geldt. Dat jouw plasbuisverlening goed ging, wil niet zeggen dat het goed zal gaan bij de ander. Dat zie je zelf bij je lotgenoten. Wat ik wilde zeggen is dat qua algemene kennis, en risico inschatting, je naar een breder publiek moet kijken dan een paar cases die je zelf kent. En chirurgen hebben dat breder publiek.
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Metaidoioplastiek ervaringen

Bericht door Anon20180311 »

Hoi ( Ik moet steeds on-topic blijven, jij dus ook. Kun je bijdragen aan de Meta-operatie, met plasbuisverlening ? Ja, doe het dan. Neen, wat mij betreft: Stopt het).

Kan het nu over de Meta-operatie met plasbuisverleningen, ervaringen complicatie's , staande plassen, scrotum, enz,....... Nogmaals ik was 50j en kende geen complicatie's. Ik ken ook geen enkele lotgenoot, met zware complicatie's. Laat je niet bang maken, onnodig.

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Metaidoioplastiek ervaringen

Bericht door Anon20180311 »

Nick schreef: 20 okt 2017, 11:25 Hoi iedereen,

Ik las op een ander draadje ( Verboden voor mij): Ook bij de Meta-operatie is de urinebuisverlening een delicate operatie. Wel ik was 50j en kende geen complicatie' s . Ik ken ook geen enkele lotgenoot, met zware complicatie's of wat dan ook bij de Meta-operatie met urinebuisverlening ( Bij deze zoals ik al eerder gaf te kennen, gebruiken ze enkel lokaal weefsel). Aan de jonge trans-gender, laat je zeker niet bang maken. Het is totaal onnodig ! ( Niet bij de Meta en niet bij de fallo, met urinebuisverlening. Zeker niet als je, zoals iedere man staande wil plassen ( Geloof me, het is zalig).

Grtz Nick ;) ( Het niet kiezen voor de urinebuisverlening " estetische meta of fallo" , is voor de rest van je mannelijk leven.)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Citizen Erased
Berichten: 405
Lid geworden op: 07 mar 2016, 14:19
Gender: Man

Re: Metaidoioplastiek ervaringen

Bericht door Citizen Erased »

Nick, het risico op complicaties is zowel bij de meta als de phallo met plasbuisverlenging hoger dan 50%. Men zegt zelfs standaard dat je er in dat geval vanuit kunt gaan dat je hoogstwaarschijnlijk minstens 1-2 hersteloperatie(s) nodig hebt.
Dat zijn de cijfers en die hebben niets met bangmakerij maar alles met eerlijke voorlichting te maken.
Sommigen zijn na een half jaar nog niet kathetervrij.. da's geen kattenpis hoor!

Persoonlijk houdt het feit dat er nog weinig bekend is over hoe zo'n plasbuis functioneert na, zeg 20-30-40 jaar, mij ook wel tegen.
En gezien ik een comfortbeestje ben vind ik dat zittende plassen stiekem ook helemaal niet zo erg :mrgreen:
Gebruikersavatar
Noah1980
Berichten: 82
Lid geworden op: 21 mar 2017, 17:42
Gender: Trans FtM

Re: Metaidoioplastiek ervaringen

Bericht door Noah1980 »

Ook ik twijfel om de plasbuisverlenging te doen. Complicaties brrr en ik heb een gezin dat maakt het ook lastiger. Niet dat ik hier geen tijd voor kan inlassen, maar continu herstellen trekt overal een weerslag op. Ik heb gelukkig nog tijd genoeg om er over na te denken!
I exist as i am, that is enough.
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Metaidoioplastiek ervaringen

Bericht door Anon20180311 »

Citizen Erased schreef: 20 okt 2017, 13:29 Nick, het risico op complicaties is zowel bij de meta als de phallo met plasbuisverlenging hoger dan 50%. Men zegt zelfs standaard dat je er in dat geval vanuit kunt gaan dat je hoogstwaarschijnlijk minstens 1-2 hersteloperatie(s) nodig hebt.
Dat zijn de cijfers en die hebben niets met bangmakerij maar alles met eerlijke voorlichting te maken.
Sommigen zijn na een half jaar nog niet kathetervrij.. da's geen kattenpis hoor!

Persoonlijk houdt het feit dat er nog weinig bekend is over hoe zo'n plasbuis functioneert na, zeg 20-30-40 jaar, mij ook wel tegen.
En gezien ik een comfortbeestje ben vind ik dat zittende plassen stiekem ook helemaal niet zo erg :mrgreen:
Hoi,

Klopt niet echt. Bij de meta-operatie met plasbuisverlening ( België) liggen de cijfers der mogelijke zware complicaties , momenteel een groot stuk lager zo'n 15%.

Daarboven, kan men met de esthetische fallo totaal ook niet meer met een stp staande plassen. Zittende plassen met scrotum, zonder functionerende piemel is niet eenvoudig ( Plassen tegen eigen scrotum).

Bij de meta-operatie, kan men zonder plasbuisverlening nog steeds staande plassen met de Emisil stp
( Prille ervaringen en letterlijk gezien van jonge :dance: Sam uit België).

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Metaidoioplastiek ervaringen

Bericht door Nate_0 »

Nick... Voor jou is het staand urineren wel belangrijk (of dat nou door een operatie is of met een STP) maar dat geldt natuurlijk niet voor iedereen. Het zou fijn zijn als je daar ook rekening mee zou willen houden.

Heb je een bron voor die 15% complicaties?

Daar komt nog bij dat de eerder genoemde 50% ook inclusief lichte complicaties is.
meerdere zakken met zaagsel
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Metaidoioplastiek ervaringen

Bericht door Anon20180311 »

Nate_0 schreef: 20 okt 2017, 20:09 Heb je een bron voor die 15% complicaties?

Daar komt nog bij dat bovengenoemde 50% ook inclusief lichte complicaties.
Yep, UZ Gent Prof. Piet Hoebeke ( Wat zijn lichte complicaties ? Na bloeding (Kende ik persoonlijk) ?, fistel vorming ( Genezen vanzelf) ? ). Deze noem ik, operatieve ongemakken. Zoals ze bij iedere operatieve ingreep, mogelijk zijn.

Zware complicaties = Het deels of volledig afsterven van de plasbuisverlening. Zware vernauwingen, enz,......... Bij de meta-operatie, plas je door je bestaande slijmvlies weefsel naar boven tot en met einde neo-penis. Die aangeboren wel tegen een stootje kan ( Dergelijke zware complicaties, komen daardoor zelden voor).

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Gebruikersavatar
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Re: Metaidoioplastiek ervaringen

Bericht door Mr.X »

Ik was van plan me stil te houden omdat je dat vroeg. Dat heet respect. Maar je gaat zelf wel door, dus wil graag nog wel wat toevoegen hier.

Ik zelf vind 15% ZWARE complicatie rate ook nog ontzettend hoog. Er bestaan maar weinig operaties die zo'n hoge ernstige complicaties kent. Fistel vorming is ook een complicatie, en valt onder die eerder genoemde 50% (die dus alle complicaties bevat). Jouw operatie was dus niet complicatie vrij. Je had het geluk dat de fistel zelf weg ging. Andere jongens hebben pech, en moeten onder het mes om het te verhelpen.

Dat jij geluk hebt gehad is mooi. En ik had graag gezien dat elke jongen zo door z'n genitale chirurgie kon gaan. Maar helaas. Iedereen die deze operatie overweegt loopt een risico. Een risico op complicaties die veel hoger is dan standaard operaties. Dat is niet bangmakerij, maar helaas de situatie zoals deze nu is. Een feit. Hopelijk verandert dat snel in de toekomst. And again, alleen de persoon zelf kan afwegen of dit complicatie risico te overzien is om een plasbuisverlenging te doen.