Phallo informatie

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
Plaats reactie
Anon20190712
Berichten: 959
Lid geworden op: 19 dec 2012, 19:56
Gender: Man

Re: Phallo informatie

Bericht door Anon20190712 »

Ach wat is te laat haha
Mooi dat je dit deelt, het is fijn zo’n proces te volgen. Ik zit zelf weer te dubben over chirurgie. Gevalletje van wel het eindresultaat willen, niet willen doorgaan met wat ik nu heb maar geen zin meer in operaties...
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Re: Phallo informatie

Bericht door Mr.X »

Mag ik vragen waarom je klaar bent met operaties? Je hoeft niet te antwoorden, hoor.
Wat ik kan zeggen is dat operaties niet fijn zijn, en ja, je ligt 6 weken in de lappenmand. En voor phallo is de eerste week echt zwaar en stressvol (je moet 3 dagen platliggen, en bent constant bang dat hij afsterft). Maar dat is in de grand scheme of things maar eventjes. Daarna heb je de rest van je leven profijt.
Simão
Berichten: 865
Lid geworden op: 07 aug 2013, 09:26
Gender: Transgender
Locatie: Alentejo, Portugal
Contacteer:

Re: Phallo informatie

Bericht door Simão »

Blij met de info en fijn dat het allemaal zo voorspoedig is gegaan.
Toen ik jong was wilde ik het wel heel graag, maar toen was de kennis niet zo ver en minder mogelijkheid, en nu voel ik me er lichamelijk te oud voor en is de behoefte ook wat weggezakt.
"We vinden steun bij de mensen die het met ons eens zijn, en groei bij de mensen die het met ons oneens zijn" Frank A.Clark
Anon20190712
Berichten: 959
Lid geworden op: 19 dec 2012, 19:56
Gender: Man

Re: Phallo informatie

Bericht door Anon20190712 »

Mr.X schreef: 09 mei 2018, 21:40 Mag ik vragen waarom je klaar bent met operaties? Je hoeft niet te antwoorden, hoor.
Wat ik kan zeggen is dat operaties niet fijn zijn, en ja, je ligt 6 weken in de lappenmand. En voor phallo is de eerste week echt zwaar en stressvol (je moet 3 dagen platliggen, en bent constant bang dat hij afsterft). Maar dat is in de grand scheme of things maar eventjes. Daarna heb je de rest van je leven profijt.
Precies daarom weet ik ook dat ik er toch doorheen zal moeten.
Heb 5 jaar op rij operaties gehad aan de borstkas, waarvan 1 inclusief hysto waarbij complicaties ontstonden en ik op 1 dag 2x onder het mes ging. Ging ook allemaal anders omdat ik brca1 genmutatie heb, en dat moet ik ook onthouden, het was niet de standaard route. Maar ik zou meta met plasbuisverlenging willen, 50% kans op complicaties, en zou de colpectomie ook nog moeten- de weerstand die ik voel is lang groter geweest dan de walging die ik heb als ik naar mn kruis kijk. Nu begint dat langzaam te kantelen en ik ga -dit keer echt- naar verplichte infobijeenkomst
Simon
Berichten: 579
Lid geworden op: 04 jan 2018, 19:59
Gender: Genderqueer
Locatie: Twente

Re: Phallo informatie

Bericht door Simon »

Ik lees ook even dankbaar mee met je mooie overzicht. Nu ik me wat zekerder begin te voelen over mijn gender wil ik me toch graag een beetje oriënteren, en je hebt hier alle informatie beter bij elkaar staan dan ik ergens anders heb kunnen vinden. Na mastectomie en hysto is dit wel echt een stap die ik zeker zou overwegen als ik wat verder in mijn proces ben, dus ik ben blij met alle informatie die ik kan krijgen.
Groetjes,

Simon
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Re: Phallo informatie

Bericht door Mr.X »

Hier even, na lange tijd een update.

Mijn eerste SCIP operatie had geen complicaties. Maar omdat de donorhuid uit de lies en zij is gehaald, was mijn phallo na heling aan de basis wat dun (deze huid kwam van de lies, waar geen vet zit) en aan de basis dik (deze huid kwam uit de zij, waar wel wat vet zit). Dit contrast was in mijn ogen wat te groot, en gelukkig was de chirurg het er mee eens. Het kwam wel vaker voor bij de SCIP, dus dit is wel iets wat het overwegen waard is, als je voor deze techniek wilt gaan.

Voor deze correctie ben ik 1 april geopereerd. Volgens mij hebben ze nog niet eerder een echte correctie voor dit soort probleem gedaan. Of tenminste, niet op de manier die ik aangeboden kreeg. Ik geloof dat ze wel vaker de top liposucen zodat hij wat dunner wordt. Maar in mijn ogen had dat weinig zijn, want dan zou de basis alsnog dun zijn. De oplossing was een tweede SCIP flap, uit de andere lies/zij gehaald, en die aan de basis en onderkant van de phallo gezet. Nu is de phallo mooi gelijk. Het was weer een operatie van 3 uur, met 1 dag in bed liggen, drains en katheter want er was toch wel weer huid getransplanteerd. Gelukkig ging het allemaal goed en mocht ik op dag 4 het ziekenhuis verlaten.

De volgende operaties zullen veel kleiner zijn en mogelijk onder lokale verdoving: de teelbalprotheses en de glansplasty (vormen van de eikel). Uiteindelijk zal ik ook een erectieprothese nemen.

Bijkomend voordeel was dat ik Nathan heb mogen ontmoeten. Ondanks dat we niet op 1 kamer lagen (stomme VU kan/wil niet plannen met wie ze samen op 1 kamer gooien...dus dan lig je met je lul in het verband tussen 3 cisjes...fijn) hebben we toch nog fijn kunnen kletsen en ervaringen uit kunnen delen. :)
Holden
Berichten: 321
Lid geworden op: 13 jul 2012, 01:15
Gender: Man

Re: Phallo informatie

Bericht door Holden »

Dank voor de update. Heb net de hele topic gelezen omdat ik me weer begin te oriënteren naar de mogelijkheden van phallo. Zal even wat meer info innen op Google over de SCIP methode. Klinkt heel erg interessant, vooral ook omdat de heling korter lijkt te zijn (zal natuurlijk ook per persoon verschillen).
Vethrvolnir
Berichten: 2347
Lid geworden op: 27 mei 2019, 20:07
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: Phallo informatie

Bericht door Vethrvolnir »

Vraag. Waarom is bij een phallo zonder plasbuisverlenging een colpectomie verplicht.
Of klopt dat niet?
En is er een kans om een phallo te doen na metaidoio?
Of wordt dat niet vergoed?
Kan de chirurg zorgen dat de clit aan de onderkant net onder de huid van de phallo blijft zodat er gevoel blijft?
Vernaggelt aansluiten van de zenuwen van de clit op de phallo ook het gevoel in de clit?
Bij huid uit de lies nemen ...is dat symmetrisch als in uit elke lies een stuk? Waar precies? Hoe groot?
Wordt het helemaal los gemaakt of blijft het vast aan de punt? Een schematische tekeningen serie zou handig zijn.
:shock:
Vethrvolnir
Berichten: 2347
Lid geworden op: 27 mei 2019, 20:07
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: Phallo informatie

Bericht door Vethrvolnir »

Oh ok ik heb wat gevonden met google.
Niet symmetrisch. Een lies stuk en een bovenbeen stuk
Vagina kan technisch gezien behouden blijven.
Clit kan erbuiten blijven. Of erin. Of erin en aangesloten op zenuwen.
50 % doet aan sexueel gebruik. % met enigemate van erotisch gevoel onbekend.

Hm. Waarom meet niemand dat erotische gevoel serieus? Met duidelijkheid over techniek en per team/chirurg en zaken als de conditie en leeftijd van de 'patient'.

Sommige chirurgen zijn vast handiger dan andere. Welke chirurgen/teams leveren de meest erotische fallo's ?
:shock:
Milan070
Berichten: 195
Lid geworden op: 18 jan 2015, 18:17
Gender: Trans FtM
Locatie: Den Haag

Re: Phallo informatie

Bericht door Milan070 »

Mijn advies: ga eens naar een voorlichtingsdag bij het VU
Plaats reactie