Nieuwe chat! Zie dit topic.

Phallo informatie

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
Minne
Berichten: 186
Lid geworden op: 04 aug 2012, 10:29
Gender: Trans FtM

Re: Phallo informatie

Bericht door Minne »

Bedankt voor alle gedetailleerde informatie Mr.X, het wordt zeer gewaardeerd!
Gebruikersavatar
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Re: Phallo informatie

Bericht door Mr.X »

Kleine update. Het is nu 4 weken na de operatie.

Het helen gaat goed, op een klein plekje under het scrotum na. Dit is een bekend plekje waar soms de wondjes wat minder snel helen door het vochtige, warme klimaat daar. Hechtingen lossen dan soms iets te snel op, waardoor een open wondje onstaat. Een ander berucht plekje is net onder de penis, at the base, waar het meet met het scrotum. Daar heb ik geen last van, maar er werd mij wel verteld dat daar ook vaak nog wel wat wondjes ontstaan. Deze wondjes zijn niet erg, maar nemen gewoon wat langer tijd om dicht te gaan. Goed schoonhouden is het advies, en zo droog mogelijk (maar goed, dat gaat soms wat lastig in dat gebied).

Verder ga ik rustig aan verder met mijn leven. Vanaf week 2 wandel ik 5-6km per dag. In het begin nog niet zo snel, maar nu wel weer op gewone snelheid. Soms zit ik bijna teggen het (rustige) joggen aan, en moet ik mij wat inhouden. Als ik langer wandel schrijnt het af en toe nog wel daar beneden. Ik vermoed omdat het er dan warmer wordt, en dat door het lopen de terugkomende haardjes wat schuren en prikken. Ah well....

Wel heeft de chirurg assistent mij de all clear gegeven om wat bovenlichaam training te doen. Met mijn bovenlichaam is immers niks aan de hand. Sinds vandaag ben ik dan ook maar begonnen met wat hele lichte gewichtjes van 7kg om weer wat kracht op te bouwen.

Zitten gaat soms nog wat lastig. Na een aantal uren op een harde stoel kan het daar beneden wat gaan zeuren. Geen echte pijn, maar wel vervelend. Dit komt vooral wanneer ik recht op zit. Als ik wat meer onderuit schuif, en dus echt op mijn achterwerk zit, dan is er veel minder aan de hand. Maar goed, in het openbaar is dat wat awkward....Gisteren uit eten geweest in een restaurant en daar had ik na 2 uurtjes recht zitten ook wel de neiging om even te lopen. Ook heb ik nog de neiging om constant mijn junk te checken of het allemaal nog wel goed zit. Omdat er nog geen gevoel in zit vind ik het lastig in te schatten of alles wel goed gaat. Want wie weet zit ie dubbel geklapt zonder dat ik het door heb! Maar ook dat checken is wat lastig in het openbaar.
Gelukkig zit hij er tot nu toe aan, ondanks dat ik niet vaak kon checken!

Dus nu bijna een maand verder, en ik voel me goed. Nu langzaam weer wat kracht opbouwen.
Gebruikersavatar
Nick1703
Berichten: 284
Lid geworden op: 13 aug 2017, 17:37
Gender: Man

Re: Phallo informatie

Bericht door Nick1703 »

Mr.X schreef: 09 nov 2017, 14:39 Kleine update. Het is nu 4 weken na de operatie.

Het helen gaat goed, op een klein plekje under het scrotum na. Dit is een bekend plekje waar soms de wondjes wat minder snel helen door het vochtige, warme klimaat daar. Hechtingen lossen dan soms iets te snel op, waardoor een open wondje onstaat. Een ander berucht plekje is net onder de penis, at the base, waar het meet met het scrotum. Daar heb ik geen last van, maar er werd mij wel verteld dat daar ook vaak nog wel wat wondjes ontstaan. Deze wondjes zijn niet erg, maar nemen gewoon wat langer tijd om dicht te gaan. Goed schoonhouden is het advies, en zo droog mogelijk (maar goed, dat gaat soms wat lastig in dat gebied).

Verder ga ik rustig aan verder met mijn leven. Vanaf week 2 wandel ik 5-6km per dag. In het begin nog niet zo snel, maar nu wel weer op gewone snelheid. Soms zit ik bijna teggen het (rustige) joggen aan, en moet ik mij wat inhouden. Als ik langer wandel schrijnt het af en toe nog wel daar beneden. Ik vermoed omdat het er dan warmer wordt, en dat door het lopen de terugkomende haardjes wat schuren en prikken. Ah well....

Wel heeft de chirurg assistent mij de all clear gegeven om wat bovenlichaam training te doen. Met mijn bovenlichaam is immers niks aan de hand. Sinds vandaag ben ik dan ook maar begonnen met wat hele lichte gewichtjes van 7kg om weer wat kracht op te bouwen.

Zitten gaat soms nog wat lastig. Na een aantal uren op een harde stoel kan het daar beneden wat gaan zeuren. Geen echte pijn, maar wel vervelend. Dit komt vooral wanneer ik recht op zit. Als ik wat meer onderuit schuif, en dus echt op mijn achterwerk zit, dan is er veel minder aan de hand. Maar goed, in het openbaar is dat wat awkward....Gisteren uit eten geweest in een restaurant en daar had ik na 2 uurtjes recht zitten ook wel de neiging om even te lopen. Ook heb ik nog de neiging om constant mijn junk te checken of het allemaal nog wel goed zit. Omdat er nog geen gevoel in zit vind ik het lastig in te schatten of alles wel goed gaat. Want wie weet zit ie dubbel geklapt zonder dat ik het door heb! Maar ook dat checken is wat lastig in het openbaar.
Gelukkig zit hij er tot nu toe aan, ondanks dat ik niet vaak kon checken!

Dus nu bijna een maand verder, en ik voel me goed. Nu langzaam weer wat kracht opbouwen.
Fijn dat t al wat beter gaat! Oh zo zit ik altind joh, Mn rug is vernacheld dus k zit altijd onderuitgezakt plat op Mn achterwerk, op een andere manier kan ik niet meer zitten, dus miss een kleine opsteker: ik zit zo zelfs bij politici in de spreekkamer voor Mn vrijwilligerswerk 😂😁
I am, who I am.
Gebruikersavatar
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Re: Phallo informatie

Bericht door Mr.X »

6 weken na de operatie.

De tijd is snel gegaan, en het helen ook. Deze week had ik een afspraak bij de chirurg gemaakt omdat de huisarts een klein beetje hypergranulatie had geconstateerd. Dat is in principe weefsel uit een wondje dat wat te ijverig is geheeld. Het is makkelijk op te lossen: aanstippen met wat zilvernitraat. Dit wilde ik dan wel laten doen door de chirurg zelf, omdat dat veiliger is, en ook meteen een mooi moment om alles te laten checken.

Ik belde in de ochtend, and surprise surprise, ze hadden diezelfde middag nog plaats voor me! De chirurg merkte op dat ik echt heel snel en mooi heelde, en dat alles erg vlot ging. Sommige transmannen komen namelijk na 6 weken nog met een rolstoel binnen. Dat zal wel een extreem zijn, maar toch. Ze had het wondje snel aangestipt, en begon toen ijverig allerlei hechtingen weg te plukken! Tjah, het moest maar even...Zelfoplossend is blijkbaar een ruim begrip. Ik heb daarna de all clear voor sport gekregen, maar wel met een dikke streep onder rustig opbouwen, en niet meteen extreme sporten gaan doen waar je lichaam veel schokkende bewegingen ondergaat.

Vandaag dus maar mezelf en mijn zaakje (goed verpakt met een strakke onderbroek) in sportkledinge gehezen en gegaan met die banaan (pun intended). Het viel mij 100% mee. Blijkbaar is mijn stamina niet helemaal dood, en kon ik makkelijk 6.5km rennen, zonder pijn. Ik had verder gekund, maar herinnerde me wel dat de chirurg duidelijk had gezegd om alles rustig op te bouwen. Dus daar houd ik me nog maar even aan. Ook wetende dat ik de dag voor de operatie mezelf een knieblessure had gerend, dus ook dat verreist wat tact qua opbouwen, anders loop ik zomaar weer kreupel.

Ik moet zeggen dat ik pas sinds afgelopen week weer helemaal mezelf voel. As in, alle pijntjes/prikkende irritatietjes/schrijnende zeurtjes/noem maar op zijn weg. Tot een maand na de operatie was dat er namelijk nog wel. Echt pijn heb ik nooit gehad, maar dus wel van dat soort ongemakjes, vooral bij het wandelen. Niet dat het heel storend was, maar wel vervelend af en toe. En soms wist ik niet of bijvoorbeeld prikjes door de operatie kwam, of doordat alle afgeschoren haartjes daar beneden weer terug kwamen. Ook had ik rond 5 weken ineens een bloeding vanuit een hechting. Het drupte er uit, maar was na een minuut ook zomaar weer voorbij. Blijkbaar komt dat wel vaker voor met hechtingen. Je lichaam lost niet alles op, en pushed hechtingen dan naar buiten, wat soms nog wel wat bloed kan veroorzaken, zelfs weken na de operatie.

Nu weer back to life!
Gebruikersavatar
Ender
Transgender
Berichten: 2163
Lid geworden op: 20 aug 2016, 19:28
Gender: Trans FtM

Re: Phallo informatie

Bericht door Ender »

wat gaaf man! goed om te lezen :)
Citizen Erased
Berichten: 405
Lid geworden op: 07 mar 2016, 14:19
Gender: Man

Re: Phallo informatie

Bericht door Citizen Erased »

Mr.X, heb je er al een gevoel bij?
En dan bedoel ik niet in je piel zelf maar meer of het is wat je er van gehoopt had..
Gebruikersavatar
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Re: Phallo informatie

Bericht door Mr.X »

Ik heb er wel een goed gevoel bij, ja. Tot dusver tevreden, dus. Maar ik weet ook dat wat ik nu heb niet het eindproduct is. Ik bedoel, nu zou ik niet zo goed een lockerroom in kunnen lopen (naakt dus) zonder op te vallen, want mijn penis heeft nog geen eikel, en ook heb ik nog geen protheses in mijn scrotum. Dus dat zou wel gezien worden. Volgend jaar komen de puntjes op de i, en zie ik het eindresultaat pas. Maar so far, so good.
Gebruikersavatar
Noah1980
Berichten: 82
Lid geworden op: 21 mar 2017, 17:42
Gender: Trans FtM

Re: Phallo informatie

Bericht door Noah1980 »

Klinkt allemaal goed! Ik denk meer en meer ook aan deze methode mits het kan! Fijn dat je zo snel weer kan sporten! Top!
I exist as i am, that is enough.
Gebruikersavatar
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Re: Phallo informatie

Bericht door Mr.X »

Kleine update!

Het is nu iets van 10 weken post up.

Sinds een paar dagen merk ik dat ik gevoel begin te krijgen in de phallo! Het is nog niet echt normaal gevoel (zoals bij je arm aanraken oid). Maar het begin is er. Ik kan het het beste omschrijven als 'pins and needles' als er een bepaald stukje aangeraakt wordt. En met bepaald stukje bedoel ik op dit moment alleen nog maar links, in het midden van de phallo. Het lijkt wel sterker te worden met de tijd. Voor mij is dit goed nieuws, want dit betekent dus dat de nerve connection (iig 1 van de 2) is gelukt. Nu moet het nog verder doorgroeien.

9 januari heb ik de volgende check bij de plastisch chirurg. Dan gaan ze een gevoels test doen (3 maanden post-op). In april/mei wordt ik weer verwacht, want dan gaan ze zien wat er geplanned gaat worden voor de vervolg operaties. De wachtlijst voor die kleinere operaties is niet zo lang als de phallo zelf (dus minder dan 6 maanden). Dat scheelt.
Gebruikersavatar
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Re: Phallo informatie

Bericht door Mr.X »

Okay, veel te late update hier.
Het is nu ruim een half jaar na de operatie. Na 3 maanden kom je weer terug voor een post-op check. Je moet dan ook weer plassen op een speciale wc die je urineflow (flowmetrie test) test om te zien of dat nog goed is. De plastische chirurg kijkt of alle wonden goed zijn genezen. Ook doen ze een kleine test om te kijken of je gevoel hebt of niet. Voor mij was die test niet echt handig. Ze doen namelijk kleine prikjes, maar voor mij is het gevoel voornamelijk als er bv een ruwe handdoek over wrijft. Niet echt te vergelijken dus.

Ik kreeg siliconen pleisters mee voor mijn littekens. Het litteken in mijn zij was best nog wel rood, en op sommige plekken wat dik en stug. De siliconen pleisters helpen om het litteken te versoepelen. Ze zijn doorzichtig, en kunnen dag en nacht gedragen worden, dagenlang achter elkaar. Ik heb ze 1-3 maanden opgeplakt, en het hielp echt ontzettend.

Na een half jaar mag je weer terug komen. Ze doen eigenlijk dezelfde checks als bij de 3 maanden check up, alleen geen gevoelstest. Ze kijken nu ook voor verdere operaties, zoals implantaten ed. Ze bespreken dat met je, en dan kan er een datum geplanned worden.

Voor mij gaat het leven gewoon verder. Ik ben er aan gewend om constant wat tussen mijn benen te hebben. Ik merk ook dat ik er 's nachts onbewust mee bezig ben, wanneer ik omdraai enzo. Ik zorg dan dat 'ie' goed ligt, en niet in de verdrukking komt. Ook overdag ben ik er nog wel veel mee bezig om ervoor te zorgen dat 'ie en de rest van het zaakje goed zit'. Dus dit...

Afbeelding

...is echt wel een dingetje.

Nu op naar de vervolgoperaties. Ik wil graag balimplantaten, glansplasty en een erectieprothese. Die eerste twee kunnen na een half jaar gedaan worden. Die laatste pas na een jaar. Wegens omstandigheden denk ik dat ik pas volgend jaar mijn vervolgoperaties kan hebben.