Natural transition

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
Chiw
Berichten: 12
Lid geworden op: 22 jan 2017, 15:38
Gender: Trans FtM

Natural transition

Bericht door Chiw »

Hoi,

Ik heb een vraag.
Voor mij is het onmogelijk om voorlopig (de komende jaren) het medische traject in te gaan. Dit door familie situatie en psychische dingen.
Nu ben ik dus opzoek naar andere oplossingen.
Ik kwam het fenomeen 'natural transition' tegen. Dus transitie zonder echt testo maar door voedingssupplementen en krachttraining enz.
Zijn er hier mensen die mij daar meer over kunnen vertellen of informatie over hebben? (Het liefst in het Nederlands).

Als iemand nog andere opties heeft hoor ik dat ook graag.

Groet Chiw
Gebruikersavatar
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Re: Natural transition

Bericht door Mr.X »

Verspil je tijd, energie en vooral ook geld (die dingen zijn vaak DUUR) niet aan dat soort supplementen. Testo boosters e.d. werken als je al een testo supply hebt, en de organen die testosteron aanmaken. Die heb je dus niet, dus zullen de boosters compleet geen effect hebben, ben ik bang.
Krachttraining kun je natuurlijk altijd doen, en zelfs al heb je geen extra testo, zul je nog spieren opbouwen. Er zijn immers genoeg vrouwelijke bodybuilders die hetzelfde doen, ook zonder steroiden. Het zal alleen een stuk langzamer gaan.
Gebruikersavatar
Ender
Transgender
Berichten: 2163
Lid geworden op: 20 aug 2016, 19:28
Gender: Trans FtM

Re: Natural transition

Bericht door Ender »

wat X-y zegt.
Ik doe nu al een tijdje krachttraining, maar je merkt het echt niet aan mij. Zelf voel ik wel die spieren hoor, maar qua uiterlijk is het verwaarloosbaar.

Wat je wel kan doen zijn, imo, 2 dingen:
1. Binders kopen. Die pletten de "voorgevel" en geven echt een gevoel van platheid daaro. Ik dacht zelf dat het maar een illusie was, maar eenmaal zelf geprobeerd, voelde ik me zo ontzettend goed daarbij.
2. Je haar in een jongens/mannen-model laten knippen. En dan niet "een vrouwlijk mannenmodel die er nog wel vrouwlijk uitziet en je *slag* mooi accentueerd.. " nee echt, een mannenmodel. Ik had eindelijk een goede kapster gevonden, die wist wat ik bedoelde, en zag mezelf naarmate het knippen steeds meer terug komen. Echt een openbaring was dat.

Succes iig!
Chiw
Berichten: 12
Lid geworden op: 22 jan 2017, 15:38
Gender: Trans FtM

Re: Natural transition

Bericht door Chiw »

Ik heb al twee jaar binders gedragen. Maar dat wil niet meer. Ze doen pijn. Ik heb gelukkig een hele kleine voorgevel dus met een trui of overhemd is er niks zichtbaar. Alleen blijf ik er last van houden. En omdat er voorlopig geen medische oplossing in zicht is zoek ik een oplossing die het meest in de buurt komt van bijv. Testo. En dan inderdaad niet in de testo boosters. Ik kan me indenken dat dat niet helpt. Maar bijv. de natuurlijke supplementen (beta alanine, creatine, extra eiwit enz.) ?
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Natural transition

Bericht door Nate_0 »

Ik gebruik creatine bij het sporten omdat ik snel last heb van spierpijn etc. en het enige wat creatine doet is helpen bij spierherstel en daardoor kun je wellicht iets sneller spieren opkweken. Het is in ieder geval nog steeds geen wondermiddel. Dat geldt ook voor de andere middeltjes--en daarnaast heb je er vooral baat bij als je je hele levenspatroon meer richt op het sporten, dus kijken naar wat de "fitness freaks" doen.

Ik hoorde wel elders op het forum dat het verven van de haartjes op je kin de illusie kan wekken tot het hebben van een baardschaduw oid.

Mag ik vragen waarom het medisch traject in gaan geen mogelijkheid is?
meerdere zakken met zaagsel
Nathan90
Berichten: 736
Lid geworden op: 30 jan 2013, 12:06
Gender: Trans FtM

Re: Natural transition

Bericht door Nathan90 »

Doorgaans zullen de supplementen je meer kosten dan je er voor terug krijgt. Juiste, gezonde en gebalanceerde voeding is vaak voldoende. De extra supplementen zijn te gebruiken als je dat beetje extra nodig hebt. Extra eiwit is leuk, maar dan moet dat wel naast een verder gezond voedings- en evt trainingsschema. Creatine is volgens mij degenen waarvan ook wordt gezegd dat je er het meeste aan hebt als je een tijd sport en je niet echt meer vordering merkt, dan kan creatine weer dat extra zetje geven. Het zou je de kracht moeten geven om net een paar extra herhalingen in de oefening te krijgen waardoor je spier dus net iets meer belast wordt.

Wat wil je precies uit je 'natural transitioning' halen? Brede schouders en een gespierd lichaam? Onder welk mom zoek je iets wat het dichtste bij testo in de buurt komt zegmaar? Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel te vragen.. euhm.. wat is je uitgangspunt? Zoiets ;)

Kort gezegd, al die supplementen zijn geen testo. Want ja, die dat maakt het makkelijker om spieren op te bouwen, maar degenen die het echt willen moeten nog steeds veel daarvoor doen. In principe zou je in dat opzicht dus gewoon naar bodybuilder fora en websites moeten gaan en je daar inlezen. Doel bepalen (cutten/bulken). Je dagelijkse behoefte aan calorieën en verschillende voedingsstoffen (vetten, koolhydraten, eiwitten) berekenen, voedingsschema's maken en maaltijden plannen. Trainingsschema maken en aanhouden. Aanpassen na verloop van weken/maanden naar gelang resultaat. Wat op dergelijke fora vooral ook te vinden is, shakes en supplementen zijn leuk en mogelijk ook nuttig, maar alleen als de basis goed is.

En in dat opzicht heb je ook geen transgerelateerde informatie nodig. Want dan zal je inderdaad een paar verhalen vinden over dure testo boosters en vage supplementen. Het enige is dat je de gegevens voor dames moet pakken, gezien de behoefte van je lichaam, maar wel combineren met de oefeningen en spiergroepen waar jij je vooral op wil richten. Waarschijnlijk degenen die je zo veel mogelijk een V vorm geven, want dat is mannelijk.


Sorry, heel verhaal. Ik hoop dat er enige logica in zit? Het was een lange werkdag.. :')