Nieuwe chat! Zie dit topic.

Afval topic!

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
Gebruikersavatar
Simão
Berichten: 865
Lid geworden op: 07 aug 2013, 09:26
Gender: Transgender
Locatie: Alentejo, Portugal

Re: Afval topic!

Bericht door Simão »

Draakje schreef:Vanavond een afspraak op de sportschool voor een nieuw trainingsschema.
Behalve dat ik steeds meer tegen de sportschool op zie sinds ik uit de kast ben vraag ik me een beetje af of ik mijn situatie aan de instructeur zal uitleggen... Aan de ene kant hoeft hij niet wijzer te worden dan hij is, maar anderzijds kan hij dan misschien wel een goed (kracht)schema opstellen vooraflopend op mijn traject.
Als er een iemand is die geen moeite met een dergelijke omschakeling zou moeten hebben, is het wel een sportinstructeur. Bij zo´n persoon gaat het om klanten helpen met hoeveel en waar je spieren wilt hebben/vet kwijt wilt oftewel het sculpturen van je lichaam, ze zijn niet werkelijk geinteresseerd in je privé leven/geest. Dit werkt bij ons in het voordeel.

Waarmee ik trouwens niet wil zeggen dat sportinstructeurs onverschillige pummels zijn, maar gewoon dat een lichamelijke omschakeling op zich niet zo schokkend is voor ze. Of ze het begrijpen of niet is ook eigenlijk niet eens van belang. Ik zou er dus niet te veel woorden aan vuilmaken, maar gewoon "zakelijk" aangeven dat je het schema wilt veranderen omdat je transgender bent en het postuur van het andere geslacht wenst.
Je kunt zelfs vragen of er wat valt te doen aan het kleedkamergebeuren voor je.

Maar als je het eng vind, kun je ook gewoon het trans gedeelte weglaten en zeggen dat je het postuur van het andere geslacht wilt aanmeten en je verder niet uitlaten over de redenen.

In elk geval succes.
"We vinden steun bij de mensen die het met ons eens zijn, en groei bij de mensen die het met ons oneens zijn" Frank A.Clark
Gebruikersavatar
Fran
Berichten: 356
Lid geworden op: 11 mei 2014, 17:13
Gender: Trans FtM
Locatie: Amersfoort

Re: Afval topic!

Bericht door Fran »

Ok, daar gaan we...
Ik hoop dat ik het mijn strot uit krijg...
- Vanaf 4 mei Androgel
- Half juli Nebido, alleen door apotheekfout Sustanon meegekregen
- Sinds eind oktober wél aan Nebido
Gebruikersavatar
Ender
Transgender
Berichten: 2163
Lid geworden op: 20 aug 2016, 19:28
Gender: Trans FtM

Re: Afval topic!

Bericht door Ender »

Succes mate!
Gebruikersavatar
Fran
Berichten: 356
Lid geworden op: 11 mei 2014, 17:13
Gender: Trans FtM
Locatie: Amersfoort

Re: Afval topic!

Bericht door Fran »

Gelukt!!
Nu heb ik een mannenschema. Al zei die jongen dat ik al zo ongeveer een mannenschema had omdat ik zo sterk ben. LOL :lol:
Omdat ik al hardloop en mijn benen het sterkst van alles zijn train ik vooral mijn bovenlichaam.
- Vanaf 4 mei Androgel
- Half juli Nebido, alleen door apotheekfout Sustanon meegekregen
- Sinds eind oktober wél aan Nebido
Gebruikersavatar
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Re: Afval topic!

Bericht door Mr.X »

Nice, heel goed bezig Draakje. En inderdaad een hele goede voorbereiding zo. Go go go!
Ik ben inmiddels nog een kilo zwaarder sinds mijn goedkeuring. Dat heb je als je op vakantie bent, en je familie/vrienden bezoekt in 1 week, vol met verjaardagen en andere leuke dingen (inclusief veel drank en voedsel). Zal grotendeels ook vocht zijn, maar vast ook wel wat vet.

Nou ja, ik heb 30 weken (zo lang is de wachtlijst...) om die kilo weer te verliezen. Aangezien ik het eerder heb gedaan in twee weken, zou dat geen probleem moeten zijn xD
Gebruikersavatar
Ender
Transgender
Berichten: 2163
Lid geworden op: 20 aug 2016, 19:28
Gender: Trans FtM

Re: Afval topic!

Bericht door Ender »

Time to HIIT it! (ja daar heb ik over nagedacht xD)
Gebruikersavatar
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Re: Afval topic!

Bericht door Mr.X »

HIIT it like a man!
Gebruikersavatar
Maximus1991
Berichten: 96
Lid geworden op: 30 jan 2017, 22:32
Gender: Trans FtM

Re: Afval topic!

Bericht door Maximus1991 »

Well... Ik ben bijgelezen...

Uhm, ben hier nu ook een maand ofzo weer actief mee bezig, mn moeders (slechte) weegschaal zegt dat ik nu 5kg kwijt ben... Maar ik moet zelf nog even een goede weegschaal hebben en zo'n kleermakersmeetlint ofzo om alle omtrekken bij te houden. Moet namelijk best wat kwijt!

Qua sport zit ik vanwege budget nog thuis met een yoga dvd "verlies gewicht met yoga" de oefeningen te volgen en ja dat voel je. Daarnaast op youtube volg ik the fitnessmarshall (heavy "danspasjes" op leuke muziek) en ik wandel. Nu ik nog deels aan t verhuizen ben heb ik er nog geen vast schema weer voor, maar dat gaat vanaf volgende week weer in! Ik wissel ze af en combineer ze soms. Hier voel ik me voor nu t beste bij. Ben ik straks weer op conditie dan ga ik er wel wat bijpakken als zwemmen of fitness (ligt ook even aan mn budget)

Qua voeding hou ik my fitness pal bij (ik vergeet wel es een dag) ik ontbijt of lunch met rijstwafels pindakaas of yoghurt, havermout, acai poeder en husk seed (dit wissel ik af, soms eet ik wat anders voor de afwisseling) verder savonds vooral groenten en vlees, geen koolhydraten (bij uitzondering als traktatie) nu nog zonder begeleiding, maar voel me goed bij dit "schema". Eet tussendoor wel fruit of een salade, mocht ik "extra" trek hebben en heel soms 1 tostie als ik heel druk bezig ben en duizelig wordt en voel wat nodig te hebben, dan helpt dat vaak goed. Weet dat t slecht is, maargoed heb nu al (in korte tijd) aangepast; ik ontbijt, eet regelmatig kleine porties, beweeg en hou mezelf goed bezig. Ik voel me nu al goed en ben altijd voldaan na een maaltijd. Ik snack ook niet s'avonds. Drink ruim water 1,5-2 liter per dag

Dat is wat ik nu doe.
:whistle: Intelligence is sexy :whistle: :hbeat: you need 2 sides of a story to make conclusions that makes sense :think:
Gebruikersavatar
Ender
Transgender
Berichten: 2163
Lid geworden op: 20 aug 2016, 19:28
Gender: Trans FtM

Re: Afval topic!

Bericht door Ender »

Klinkt in het algemeen goed Max! behalve het duizelig worden dan :P
Citizen Erased
Berichten: 405
Lid geworden op: 07 mar 2016, 14:19
Gender: Man

Re: Afval topic!

Bericht door Citizen Erased »

Geen koolhydraten? Afvallen hoeft geen kwelling te zijn hoor :D Aan de andere kant, als het goed bevalt..

Ik ontbijt altijd met een havermoutpannenkoekje (75gr oatmeal, 2el volkoren tarwemeel, 2el tarwegluten en 1el bonenproteïnepoeder en daar dan water bij). Ik smeer er appelstroop op. Lunch is dan een salade met tempeh en hummus als 'dressing', daar drink ik een zelfgemaakte smoothie bij.
Na m'n work-out maak ik nog zo'n pannenkoek.
En voor het slapengaan meestal een mengelmoes van broccoli, roerbakgroenten, falafel en tomatensaus (zonder suiker) er overheen.

Dit is dus allemaal zonder dierlijke producten.
Evengoed kom ik uit op zo'n 1,5gr proteïne/kg lichaamsgewicht. Ik zit nu in een recomp-fase en het gaat lekker! Ik merk dat ik tijdens de winter / herfst meer trek heb in vette producten (pindakaas, pure chocola) en nu het zonnetje weer schijnt trek ik meer naar de carbs, fruit met name.