Nieuwe chat! Zie dit topic.

Afval topic!

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
Gebruikersavatar
Noah1980
Berichten: 82
Lid geworden op: 21 mar 2017, 17:42
Gender: Trans FtM

Re: Afval topic!

Bericht door Noah1980 »

Ik ben inmiddels 60 kg kwijt. En ik ben begonnen aan een spieropbouw/splitsschema. Daarnaast heb ik een voedingsplan dat berekend is op mijn bmi. Jullie zijn ook goed bezig zie ik :D
I exist as i am, that is enough.
Gebruikersavatar
Frank
Berichten: 105
Lid geworden op: 20 okt 2016, 20:12
Gender: Man
Locatie: Dongen

Re: Afval topic!

Bericht door Frank »

Er is lang niet gepost, maar ik ben stiekem toch wel trots op m'n 7.9 kilo kwijt (van de geplande 50), dus wilde het even delen.

En alleen maar door geen fris meer te drinken en geen zoetwaar meer te kopen... dan denken dat je 'best wel gezond eet met hier en daar een beetje chocola'. :oops:
Gebruikersavatar
Nick1703
Berichten: 284
Lid geworden op: 13 aug 2017, 17:37
Gender: Man

Re: Afval topic!

Bericht door Nick1703 »

Ik heb jarenlang intensief gesport. Ik deed op redelijk hoog niveau aan discuswerpen en kogelstoten. De kracht en het figuur die ik toen heb opgebouwd, ben ik gelukkig nooit verloren. Dus: brede schouders, gespierde bovenarmen. Way to go voor een transman. Ik train nog steeds dagelijks met gewichten en oefeningen om een mooi figuur te houden natuurlijk.
I am, who I am.
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Afval topic!

Bericht door Jer158 »

Hoe gaat het inmiddels met iedereen?

Ik ben blijkbaar nog wel wat verder afgevallen sinds het starten van T. Dacht dat het alleen vet -> spieren was, maar ik ben ook echt nog een paar kilo kwijt. Dat betekent dat ik nu officieel weer een "gezond" gewicht heb volgens het BMI-orakel. Waar ik in maart schreef dat ik door toegenoemen spiermassa en medicatiewissel(s) 10 kg zwaarder was dan een jaar daarvoor, zit ik nu weer op dat oorspronkelijke gewicht (-1 kg).

Ben sinds het starten van T niet bewust bezig geweest met afvallen. Ik eet en sport wel met iets meer bewustzijn, maar ik ga nog steeds uiteten en bestel pizza, eet een pak koekjes, etc. Eet wel meer proteine als ik thuis ben, en eet dan meestal mijn hoofdmaaltijd 's ochtends. En eerlijkheid gewenst me te zeggen dat ik juist de meest dikmakende medicatie heb gehalveerd, dus dat is waarschijnlijk waar die laatste 3 kg sinds het starten van T vandaan zijn gekomen.
Hung her from the branches of a mango tree
Gebruikersavatar
Nick1703
Berichten: 284
Lid geworden op: 13 aug 2017, 17:37
Gender: Man

Re: Afval topic!

Bericht door Nick1703 »

Hier gaat het goed! Druk bezig met afvallen, ik heb al een gezond gewicht 61 kg bij 170m, maar wil er het liefst nog 4 kwijt. Dit om te voorkomen dat ik snel doorsla in mn gewicht en zwaar wordt, heb ik 1x gehad was niet zo'n succes. Met de feestdagen niks bijgekomen, en nu gewoon in mn normale regime, 3 maaltijden per dag en alleen water drinken.
I am, who I am.
Gebruikersavatar
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Afval topic!

Bericht door Benjamin »

Argh, de weegschaal doet het weer, en ik ben HEEL ERG aangekomen. Van 88.2 (ik hield een Excel-bestand bij) naar 103.2, een deel daarvan wijt ik aan die stomme medicijnen. :naughty: :cry:
Sinds een week ben ik erop aan het letten wat ik eet en drink (geen suiker, kleinere porties, dat vooral), dus ik ben benieuwd hoe het over een week ervoor staat. Ik ben ook begonnen met wandelen en yoga.
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 545
Lid geworden op: 10 mar 2019, 17:47
Gender: Genderqueer
Locatie: Gelderland

Re: Afval topic!

Bericht door Hielke »

Wat ontzettend balen voor je, Benjamin...
Hopelijk is het maar een tijdelijke bijwerking. Zet hem op met (nog) gezonder eten!
Sep 2019 Start Testosteron
Juni 2020 Mastectomie
Juni 2022 Colpectomie, Hysterectomie, Ovariectomie
Gebruikersavatar
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Afval topic!

Bericht door Benjamin »

Hielke schreef: 21 jul 2019, 17:52 Wat ontzettend balen voor je, Benjamin...
Hopelijk is het maar een tijdelijke bijwerking. Zet hem op met (nog) gezonder eten!
Helaas is dat geen tijdelijke bijwerkingen. Wat deze medicijnen doen is dat ze het verzadigingsknopje kaduuk maken. Ik weet gewoon niet dat ik vol zit. Ik ben nooit de slankste geweest, maar nu wordt het wel echt te erg. Overigens was het net met een lege maag een kilo minder alweer. Ik ga voortaan op maandag op de weegschaal elke week. Eerst maar eens naar de 2 cijfers in plaats van 3.
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Gebruikersavatar
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Afval topic!

Bericht door Benjamin »

-en
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Gebruikersavatar
Vethrvolnir
Berichten: 2347
Lid geworden op: 27 mei 2019, 20:07
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: Afval topic!

Bericht door Vethrvolnir »

heftig! in theorie zou je ook kunnen vergeten te eten omdat je niet door hebt dat je niet verzadigd bent ?
:shock: