Afval topic!

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
Gebruikersavatar
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Afval topic!

Bericht door Benjamin »

Vethrvolnir schreef: 22 jul 2019, 11:16 heftig! in theorie zou je ook kunnen vergeten te eten omdat je niet door hebt dat je niet verzadigd bent ?
Niet alleen in theorie, maar ook in de praktijk vergeet ik soms te eten omdat ik ook geen hongergevoel meer heb. Het vervelende is alleen dat dat eetbuien in de hand werkt omdat mijn bloedsuiker dan op een gegeven moment raar gaat doen. Ik moet dus sinds ik dat spul gebruik weer opnieuw leren eten, en zoals je ziet aan mijn gewicht gaat dat nog niet zo goed. En ik moet heel strikt zijn in op vaste tijden eten, dat gaat sinds een paar weken al wat beter sinds ik me er bewust van ben.
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Gebruikersavatar
Maurits
Berichten: 106
Lid geworden op: 24 nov 2017, 21:51
Gender: Man
Locatie: 023

Re: Afval topic!

Bericht door Maurits »

Ja ik ben ook bang om vd testo aan te komen. Gebruik al jaren een lage dosis tegen een bepaalde ziekte en daardoor kom ik gemakkelijk aan.

Bij laatste weging in VUmc toonde weegschaal bijna 80 kg (lengte 1.73m). Gelukkig laatste maanden iets afgevallen, waarschijnlijk door vele fietsen en/of door menopauze waardoor estradiolniveau aan het dalen is.

Als ik echt met testo ga beginnen, maak ik me wel zorgen. Ik heb nu al moeite om porties te beperken. Misschien is een maagband een optie?



Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) met Tapatalk

"May your choices reflect your hopes, not your fears." (Nelson Mandela)

Van dysforie naar euforie.


Afbeelding
Gebruikersavatar
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Afval topic!

Bericht door Benjamin »

Maurits schreef: 23 jul 2019, 15:44 Bij laatste weging in VUmc toonde weegschaal bijna 80 kg (lengte 1.73m).
Misschien is een maagband een optie?
Je hebt een BMI van 26 of daaromtrent. Ziekenhuis.nl zegt:

¨Een maagoperatie (bariatrische operatie) is geschikt voor mensen tussen de 18 en 65 jaar met een BMI van 40 of hoger. Ook kun je in aanmerking komen voor een maagoperatie als je een BMI van 35 of hoger hebt en je veel bijkomende gezondheidsproblemen hebt.¨

Je zult er dus nog 40 kg bij moeten knagen om in aanmerking te kunnen komen. Zelfs ik kan geen maagband krijgen, daar ben ik gewoon te dun voor. Toch fijn. :mrgreen:
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Gebruikersavatar
Maurits
Berichten: 106
Lid geworden op: 24 nov 2017, 21:51
Gender: Man
Locatie: 023

Re: Afval topic!

Bericht door Maurits »

Lol ! Dat wordt een feestje!

Een vriend van mij kwam binnen twee jaar 30 kg aan nadat hij met testo begon...

Gezien mijn strijd met de pondjes verwacht ik dat de weegschaal ook snel omhoog schiet. Maar dat is koffiedik kijken. Niet iedereen lijkt immers aan te komen van T?

Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) met Tapatalk

"May your choices reflect your hopes, not your fears." (Nelson Mandela)

Van dysforie naar euforie.


Afbeelding
Gebruikersavatar
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Re: Afval topic!

Bericht door Mr.X »

Gezien mijn strijd met de pondjes verwacht ik dat de weegschaal ook snel omhoog schiet. Maar dat is koffiedik kijken. Niet iedereen lijkt immers aan te komen van T?
En niet al het gewicht dat er bij komt is 'slecht'. Spieren wegen meer dan vet van hetzelfde volume. Dus als je meer spiermassa krijgt, weeg je al snel meer. Bodybuilders hebben dan ook allemaal zogenaamd overgewicht.

En inderdaad, niet iedereen komt aan. Ik weeg ongeveer hetzelfde, of iets minder dan voor T. Dit ging wel samen met het erg bewust worden van eten. Want ja, testo gaf mij wel mega honger. Dus ik heb moeten beginnen met calorieën tellen en lekker veel sporten. Het is heel goed te doen.
Gebruikersavatar
Maurits
Berichten: 106
Lid geworden op: 24 nov 2017, 21:51
Gender: Man
Locatie: 023

Re: Afval topic!

Bericht door Maurits »

Aha! Het zijn gewoon mijn zware spieren dus! ... Lol Afbeelding

Ik eet al jaren gezond want door een auto-immuunziekte verdraag ik geen bewerkt voedsel meer. Daardoor stabiliseerde mijn gewicht wel iets.

Echter, antidepressiva en de lage dosis T maken afvallen moeilijker (niet onmogelijk). Sporten helpt inderdaad ook een beetje.

Voordat ik aan de echte dosis T begin, probeer ik zoveel mogelijk vet te verliezen zodat er zo min mogelijk oestrogeen omgezet kan worden naar vet. Ik ben benieuwd.

Jij bent al goed bezig! :)


Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) met Tapatalk

"May your choices reflect your hopes, not your fears." (Nelson Mandela)

Van dysforie naar euforie.


Afbeelding
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Afval topic!

Bericht door Jer158 »

Gemiddeld komen mensen aan de testo 3% aan, maar uiteraard is de variatie groot: van flink aankomen tot flink afvallen.
Hung her from the branches of a mango tree
Gebruikersavatar
Jeste
Berichten: 1268
Lid geworden op: 06 apr 2012, 03:38
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Jeste
Locatie: Amsterdam

Re: Afval topic!

Bericht door Jeste »

Benjamin schreef: 22 jul 2019, 13:04
Niet alleen in theorie, maar ook in de praktijk vergeet ik soms te eten omdat ik ook geen hongergevoel meer heb. Het vervelende is alleen dat dat eetbuien in de hand werkt omdat mijn bloedsuiker dan op een gegeven moment raar gaat doen. Ik moet dus sinds ik dat spul gebruik weer opnieuw leren eten, en zoals je ziet aan mijn gewicht gaat dat nog niet zo goed. En ik moet heel strikt zijn in op vaste tijden eten, dat gaat sinds een paar weken al wat beter sinds ik me er bewust van ben.
Probeer eens om juist extra veel te eten, maar dan veel van voedsel waar weinig calorieën in zit. Veel groenten bijvorbeeld en peulvruchten. Roggebrood, maar ook "gewoon" volkorenbrood is goed voor een kleine maaltijd. Brood natuurlijk zonder beleg, want broodbeleg is meestal de dikmaker. Heerlijk; een warme volkorenbol. Daar hoeft helemaal niets op.
Op die manier blijf je misschien langdurig een vol gevoel houden.
"Gendervrij" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendervrij" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
Gebruikersavatar
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Re: Afval topic!

Bericht door Mr.X »

Dat bulkvoedsel, zoals ik het noem, helpt inderdaad wel. Maar er is 1 ding belangrijk: je moet het lekker vinden. Schep niet een bord met groenten op en werk het met tegenzin weg. Dat is iets wat op de lange termijn alleen maar fout kan lopen. Wat voor mij hielp is keuzes maken. Met ons avondeten zijn de meeste van ons gewend om zetmeel (rijst, aardappelen, pasta), vlees en groente te hebben. Die eerste twee bevatten relatief veel calorieen. Ik heb de keuze gemaakt om mijn maaltijden altijd of vlees of zetmeel te hebben. Dat scheelt veel dan.

En dan maak ik mijn voedsel wel lekker. Dus ik maak bv rijst met kerrie of bv nasi/bami (dan met vlees en de rijst is bloemkoolrijst, of zonder vlees). Een sausje mag dan (kerrie dus, of pindasaus) maar niet te veel. Ook met kruiden kun je dingen erg snel lekker maken. Je hebt dan niet het gevoel dat je op dieet bent of jezelf te kort doet, want het smaakt lekker. En toch krijg je veel minder calorieen binnen.

Wat ook helpt is random groente overal aan toevoegen. Heb je een soepje? BAM. Slap some brocoli in it. Een stamppot boerenkool? BAM, you guessed. Brocoli!
Gebruikersavatar
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Afval topic!

Bericht door Benjamin »

Goede tips. Het is gelukkig zo dat ik wel weet hoe ik moet afvallen. Ik ben ooit maar liefst 40 kilo afgevallen ...
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -