Afval topic!

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
Gebruikersavatar
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Re: Afval topic!

Bericht door Mr.X »

Geen koolhydraten? Afvallen hoeft geen kwelling te zijn hoor :D Aan de andere kant, als het goed bevalt..
Mee eens. Er zijn geen onderzoeken die bevestigen dat het uitsluiten van carbs tot meer afvallen leidt. Wel onderzoeken die geen verschillen vinden tussen low/no carb en andere dieten.
Voor mij is het een persoonlijke keuze omdat carbs (vooral de snelle verteerbare, zoals rijst) mijn suikerspiegel snel laten pieken, en daarna weer een crash die honger geeft. Dus dan vermijd ik liever carbs. Bovendien hebben vele carbs relatief veel calorieen per 100 gram vergeleken met groente en fruit. En omdat afvallen vaak toch nog het simpele sommetje (nou ja, niet simpel als je naar details gaat kijken) is van energie (of calorieen) in moet minder zijn dan energie uit, dan kan carbs uitsluiten ook handig zijn.
Ik merk dat ik tijdens de winter / herfst meer trek heb in vette producten (pindakaas, pure chocola) en nu het zonnetje weer schijnt trek ik meer naar de carbs, fruit met name.
Zo'n shift merk ik ook. In de zomer heb ik meer trek in salade enzo. In de winter warme, stevige (en vette) dingen. Zal wel komen omdat mijn huis in de winter ook echt koud is xD
Gebruikersavatar
Noah1980
Berichten: 82
Lid geworden op: 21 mar 2017, 17:42
Gender: Trans FtM

Re: Afval topic!

Bericht door Noah1980 »

Nou ja , ik ben inmiddels 56 kilo kwijt door een groot deel koolhydraten te schrappen uit het menu. Ik ben ook geen voorstander van brood. Snelle koolhydraten zitten erg veel suikers in. Daarnaast eet ik ook geen geraffineerde suiker, alleen natuurlijke fruitsuikers. Koolhydraten haal ik alleen uit groenten en fruit. Tenminste toen ik veel gewicht kwijt moest. Nu is mijn voedingsschema weer anders inmiddels. Ik moet nu in spier groeien dus heb ik een andere samenstelling met veel eiwitten. Als je koolhydraat beperkt eet moet je wel meer eiwitten toevoegen, anders trek je het niet. Rijst en pasta is niet slecht zolang je niet borden vol gaat eten.

Bij het opstaan gelijk 500 ml water, koffie en thee mag ook gedronken worden, maar geen suiker toevoegen.
Ik heb ongeveer 15 gr ongekookte pasta en rijst per dag. 400 gr groente, en 150 kip of vis.
250 ml magere kwark met 1 stuk fruit (ontbijt)
2 eieren (tussendoor)
1 eiwitshake (tussendoor) whey perfection van body&fit
2 plakken zuurdesembrood met kipfilet, tomaat en komkommer plus 1 appel (lunch)
1 blikje tonijn, of andere vis op waterbasis ( tussendoor)
250 ml magere kwark, handje ongezouten nootjes. (tussendoor)
I exist as i am, that is enough.
Gebruikersavatar
Maximus1991
Berichten: 96
Lid geworden op: 30 jan 2017, 22:32
Gender: Trans FtM

Re: Afval topic!

Bericht door Maximus1991 »

Citizen Erased schreef:Geen koolhydraten? Afvallen hoeft geen kwelling te zijn hoor :D Aan de andere kant, als het goed bevalt..
Nee, ja nauwelijks. Ik eet wel brood, aardappelen, pasta en rijst, maar enkel als extraatje en niet als dagelijkse kost. Merk dat ik me daar wel beter bij voel dan mezelf iets volledig ontzeggen of het wel als dagelijkse kost binnenwerken.
:whistle: Intelligence is sexy :whistle: :hbeat: you need 2 sides of a story to make conclusions that makes sense :think:
Gebruikersavatar
Maximus1991
Berichten: 96
Lid geworden op: 30 jan 2017, 22:32
Gender: Trans FtM

Re: Afval topic!

Bericht door Maximus1991 »

Noah1980 schreef:Nou ja , ik ben inmiddels 56 kilo kwijt door een groot deel koolhydraten te schrappen uit het menu. Ik ben ook geen voorstander van brood. Snelle koolhydraten zitten erg veel suikers in. Daarnaast eet ik ook geen geraffineerde suiker, alleen natuurlijke fruitsuikers. Koolhydraten haal ik alleen uit groenten en fruit. Tenminste toen ik veel gewicht kwijt moest. Nu is mijn voedingsschema weer anders inmiddels. Ik moet nu in spier groeien dus heb ik een andere samenstelling met veel eiwitten. Als je koolhydraat beperkt eet moet je wel meer eiwitten toevoegen, anders trek je het niet. Rijst en pasta is niet slecht zolang je niet borden vol gaat eten.

Bij het opstaan gelijk 500 ml water, koffie en thee mag ook gedronken worden, maar geen suiker toevoegen.
Ik heb ongeveer 15 gr ongekookte pasta en rijst per dag. 400 gr groente, en 150 kip of vis.
250 ml magere kwark met 1 stuk fruit (ontbijt)
2 eieren (tussendoor)
1 eiwitshake (tussendoor) whey perfection van body&fit
2 plakken zuurdesembrood met kipfilet, tomaat en komkommer plus 1 appel (lunch)
1 blikje tonijn, of andere vis op waterbasis ( tussendoor)
250 ml magere kwark, handje ongezouten nootjes. (tussendoor)
Mooi dat je dat al kwijt bent! Ik moet nog ff haha
Ik drink gedurende de hele dag 2x een 750ml flesje water leeg, snachts staat er naast mn bed nog een 500ml flesje :de helft drink ik snachts en de rest zodra ik opsta.
Dan de glaasjes water niet meegerekend of dat ene glaasje appelsap voor een smaakje. Koffie drink ik wel met suiker. Thee niet meer, soms wel met honing.

Hoe eet je ongekookte pasta of rijst haha? Bah.. Verder is het vrij haalbaar op zuusdesembrood en nootjes (grote zaden) na dan. Dat krijg ik echt niet binnen :P
:whistle: Intelligence is sexy :whistle: :hbeat: you need 2 sides of a story to make conclusions that makes sense :think:
Gebruikersavatar
Ender
Transgender
Berichten: 2163
Lid geworden op: 20 aug 2016, 19:28
Gender: Trans FtM

Re: Afval topic!

Bericht door Ender »

Das idd veel eiwitten Noah! :D eet je dat allemaal op 1 dag?
Gebruikersavatar
Noah1980
Berichten: 82
Lid geworden op: 21 mar 2017, 17:42
Gender: Trans FtM

Re: Afval topic!

Bericht door Noah1980 »

Maximus1991 schreef:
Noah1980 schreef:Nou ja , ik ben inmiddels 56 kilo kwijt door een groot deel koolhydraten te schrappen uit het menu. Ik ben ook geen voorstander van brood. Snelle koolhydraten zitten erg veel suikers in. Daarnaast eet ik ook geen geraffineerde suiker, alleen natuurlijke fruitsuikers. Koolhydraten haal ik alleen uit groenten en fruit. Tenminste toen ik veel gewicht kwijt moest. Nu is mijn voedingsschema weer anders inmiddels. Ik moet nu in spier groeien dus heb ik een andere samenstelling met veel eiwitten. Als je koolhydraat beperkt eet moet je wel meer eiwitten toevoegen, anders trek je het niet. Rijst en pasta is niet slecht zolang je niet borden vol gaat eten.

Bij het opstaan gelijk 500 ml water, koffie en thee mag ook gedronken worden, maar geen suiker toevoegen.
Ik heb ongeveer 15 gr ongekookte pasta en rijst per dag. 400 gr groente, en 150 kip of vis.
250 ml magere kwark met 1 stuk fruit (ontbijt)
2 eieren (tussendoor)
1 eiwitshake (tussendoor) whey perfection van body&fit
2 plakken zuurdesembrood met kipfilet, tomaat en komkommer plus 1 appel (lunch)
1 blikje tonijn, of andere vis op waterbasis ( tussendoor)
250 ml magere kwark, handje ongezouten nootjes. (tussendoor)
Mooi dat je dat al kwijt bent! Ik moet nog ff haha
Ik drink gedurende de hele dag 2x een 750ml flesje water leeg, snachts staat er naast mn bed nog een 500ml flesje :de helft drink ik snachts en de rest zodra ik opsta.
Dan de glaasjes water niet meegerekend of dat ene glaasje appelsap voor een smaakje. Koffie drink ik wel met suiker. Thee niet meer, soms wel met honing.

Hoe eet je ongekookte pasta of rijst haha? Bah.. Verder is het vrij haalbaar op zuusdesembrood en nootjes (grote zaden) na dan. Dat krijg ik echt niet binnen :P
Haha nee guppie :lol: , 15 gr is ongekookt, daarna moet je het wel koken. Dat is dus 2 eetlepels. Het is niet veel maar genoeg voor mij althans. En water is ongeveer 1,5 liter per dag. Precies wat je al doet. :D
I exist as i am, that is enough.
Gebruikersavatar
Noah1980
Berichten: 82
Lid geworden op: 21 mar 2017, 17:42
Gender: Trans FtM

Re: Afval topic!

Bericht door Noah1980 »

Ender schreef:Das idd veel eiwitten Noah! :D eet je dat allemaal op 1 dag?
Ja sinds kort inderdaad, er moet spiermassa aan. Ik wil immers meer spieren en een mannelijker lijf. Dus zal ik naar moeten gaan eten en trainen, anders word ik alsnog vatsig. :lol:
I exist as i am, that is enough.
Gebruikersavatar
Maximus1991
Berichten: 96
Lid geworden op: 30 jan 2017, 22:32
Gender: Trans FtM

Re: Afval topic!

Bericht door Maximus1991 »

Noah1980 schreef:
Haha nee guppie :lol: , 15 gr is ongekookt, daarna moet je het wel koken. Dat is dus 2 eetlepels. Het is niet veel maar genoeg voor mij althans. En water is ongeveer 1,5 liter per dag. Precies wat je al doet. :D
Whaha Guppie nog wel :lol: :lol: :lol:

Aha, nee dat is inderdaad niet veel!
(op verpakkingen staat altijd 100gr per volwassen persoon = ongeveer een theekopje, dit hebben wij NOOIT opgekregen van huis uit haha)
wij doen meestal een half theekopje per persoon dus plusminus 50 gram, zelfs met ''saus'' en groenten/vlees erdoor, maar dan hou ik vaak nog over voor een 2e dag, dus dan zit ik alsnog op 25 gram pp.
Zou dit wellicht nog kunnen verminderen, maar omdat ik absoluut niet elke dag hetzelfde wil eten en dus ook maar af en toe koolhydraten aan mijn groenten en vlees toevoeg, enkel als extraatje 1 of 2 x per week (en daar dus 2 dagen van kan eten vaak), twijfel ik daar wel over...

Vanavond eet ik bonen, bonen en bonen... (witte, bruine, kidney) en daar ga ik echt geen rijst nog aan toevoegen, dat is veel te heavy. Zijn vezelrijk en eiwitrijk! JUMMIE nu al zin in! en tuurlijk kan dat zeker erbij (kan ik er meerdere dagen van eten) maar de kans is klein dat ik dat doe.
:whistle: Intelligence is sexy :whistle: :hbeat: you need 2 sides of a story to make conclusions that makes sense :think:
Gebruikersavatar
Ender
Transgender
Berichten: 2163
Lid geworden op: 20 aug 2016, 19:28
Gender: Trans FtM

Re: Afval topic!

Bericht door Ender »

Maximus1991 schreef: Vanavond eet ik bonen, bonen en bonen... (witte, bruine, kidney)
Gebruikersavatar
Maximus1991
Berichten: 96
Lid geworden op: 30 jan 2017, 22:32
Gender: Trans FtM

Re: Afval topic!

Bericht door Maximus1991 »

haha... tja :P
:whistle: Intelligence is sexy :whistle: :hbeat: you need 2 sides of a story to make conclusions that makes sense :think: