Nieuwe chat! Zie dit topic.

Denk je dat transmannen van nature meer testosteron hebben?

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Denk je dat transmannen van nature meer testosteron hebben?

Bericht door Jer158 »

Mr.X schreef: 20 sep 2017, 17:56Ik had ook hoop op hoge testo voor mijn transitie. Vooral ook omdat ik dan wat meer spieren enzo zou hebben.
Fair, maar of je meer spieren hebt (of andere mannelijke kenmerken pre-T) kun je zien zonder je testolevels te weten. Bovendien hangen die mannelijke kenmerken niet per se samen met je testolevels. Dat heeft ook te maken met je oestrogeenlevels, SHBG, een leverwaarde, en ook je genen. Je kunt hoge testo hebben zonder bovengemiddelde mannelijke kenmerken, en bovengemiddeld mannelijke kenmerken zonder hoge T
Hung her from the branches of a mango tree
Gebruikersavatar
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Re: Denk je dat transmannen van nature meer testosteron hebben?

Bericht door Mr.X »

Fair, maar of je meer spieren hebt (of andere mannelijke kenmerken pre-T) kun je zien zonder je testolevels te weten.
Niet perse. Lean muscle mass is moeilijk te zien of je wat meer of minder hebt. Ik ben altijd al freakishly sterk geweest, maar nooit echt bulky qua spieren ofzo. Vandaar dat ik het interessant vond, en dacht wat meer testo te hebben. Maar het kan ook gewoon genetisch zijn, en niks met hormoonlevels te maken hebben (of met de andere dingen die je aankaart, indeed)
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Denk je dat transmannen van nature meer testosteron hebben?

Bericht door Jer158 »

Mr.X schreef: 20 sep 2017, 17:56Ik had ook hoop op hoge testo voor mijn transitie. Vooral ook omdat ik dan wat meer spieren enzo zou hebben.
Mr.X schreef: 20 sep 2017, 18:23Ik ben altijd al freakishly sterk geweest, maar nooit echt bulky qua spieren ofzo. Vandaar dat ik het interessant vond, en dacht wat meer testo te hebben. Maar het kan ook gewoon genetisch zijn, en niks met hormoonlevels te maken hebben (of met de andere dingen die je aankaart, indeed)
Oké, maar zelfs dan heb je die spieren (of niet). Daar verandert een bloedtest niets aan of die nu lager of hoger uitvalt dan verwacht
Hung her from the branches of a mango tree
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Denk je dat transmannen van nature meer testosteron hebben?

Bericht door Nate_0 »

Ik ken het gevoel van willen dat je testo aan de hoge kant is, maar zoals Jer of X tegen me zei (can't remember which of you)... nu is er plenty of room voor verbetering.

Overigens is het ook nog eens zo dat je 4x zoveel testo in je bloed moet hebben als gewenst tov de waarden van een cisvrouw, om op de minimale gewenste waarde voor een cisman (8nmol/L) te komen.
meerdere zakken met zaagsel